Εάν δεν αγγίξεις αυτούς τους διακόπτες θα γλιτώσεις εκατοντάδες λίτρα βενζίνης
Όσα περισσότερα περιφερειακά συστήματα θέτουμε σε λειτουργία, τόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνει ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας.
Η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί ένα μέγεθος το οποίο επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων, οι οποίοι είτε έχουν να κάνουν με τις οδηγικές μας συνήθειες και τις κυκλοφοριακές συνθήκες είτε με τις ίδιες τις τεχνικές προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου.
Μολονότι, λοιπόν, εκείνες οι συνθήκες που επηρεάζουν αρνητικά την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου είναι στους περισσότερους από εμάς γνωστές, υπάρχει μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια την οποία είτε αγνοούμε είτε περιφρονούμε, επιβαρύνοντας τη λειτουργία του κινητήρα και αυξάνοντας δυσανάλογα τις ενεργειακές απαιτήσεις του.
BUY NOW
Ο λόγος φυσικά για τα περιφερειακά συστήματα ενός οχήματος, η άσκοπη και η αλόγιστη χρήση των οποίων μόνον αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχουν. Όσο αθώος μπορεί να φαίνεται ένας διακόπτης, όπως αυτός των προβολέων ή του θερμαινόμενου παρμπρίζ, η συνδυαστική χρήση ενεργοβόρων υποσυστημάτων επιβαρύνει και μάλιστα σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.
Η επιβάρυνση προκύπτει έμμεσα αλλά και άμεσα. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της άμεσης επιβάρυνσης του κινητήρα είναι αυτό του συστήματος κλιματισμού, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων ο συμπιεστής του κλιματισμού συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα και η λειτουργία του αυξάνει από 0,5 έως και 1 λίτρο/ώρα την κατανάλωση καυσίμου.
Η έμμεση επιβάρυνση του κινητήρα προκύπτει κυρίως από τα υποσυστήματα που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια, από το σύστημα φωτισμού έως και το ηχοσύστημα ενός αυτοκινήτου.
Στην προκειμένη περίπτωση η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου υπολογίζεται σε 0,1 λίτρο/100 χλμ. για κατανάλωση 100 Watt ενέργειας, ενώ μόνο η χρήση του θερμαινόμενου πίσω παρμπρίζ μπορεί να μας στοιχίσει 0,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.
Εξοπλιστικά στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, οι λαμπτήρες, ο αναπτήρας, οι ψηφιακές οθόνες ή ακόμα και η χρήση των θυρών φόρτισης, επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου καθώς αυξάνουν τις ενεργειακές απαιτήσεις του οχήματος από τον κινητήρα.
Ας μην ξεχνάμε ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν σύστημα stop/start, η χρήση όλων αυτών των υποσυστημάτων πολλές φορές καθιστά ανέφικτη την παύση λειτουργίας του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται (έτσι έχει κρίνει το σύστημα μιας και υπάρχουν άλλες προτεραιότητες), με αποτέλεσμα να καταναλώνεται καύσιμο το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα είχε εξοικονομηθεί.