Ο χρυσός κανόνας όλων των οδηγών -Γιατί οι δείκτες του ρολογιού πρέπει να δείχνουν πάντα 9:15

driver-steering-wheel-11

Μία πρόσφατη μελέτη προτείνει τον ιδανικό τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί πρέπει να κρατούν το τιμόνι, που ίσως διαφέρει από αυτόν που έχουμε συνηθίσει.

Όλοι οι οδηγοί μαθαίνουν πώς να κρατούν σωστά το τιμόνι κατά την εκπαίδευσή τους στη σχολή οδηγών. Αφού καθίσουμε στο κάθισμά μας, και ισιώσουμε το τιμόνι, πρέπει να το φανταστούμε σαν ένα μεγάλο αναλογικό ρολόι.

Ο επικρατέστερος, «παραδοσιακός» τρόπος που οι περισσότεροι οδηγοί έχουν μάθει είναι η τοποθέτηση των χεριών στις αντίστοιχες θέσεις των δεικτών που σχηματίζουν την ώρα «10.10».

Όλοι έχουμε ακούσει ότι η συγκεκριμένη θέση παρέχει στον οδηγό τον έλεγχο του τιμονιού, γεγονός που «μεταφράζεται» σε περισσότερη ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
steering-wheel-driver-2

Ωστόσο μία πρόσφατη μελέτη μιας σχολής εκπαίδευσης οδηγών στην Αυστραλία αναφέρει ότι η σωστότερη θέση για τα χέρια είναι αυτή που αντιστοιχεί στις θέσεις που σχηματίζουν την ώρα «9.15» σε ένα αναλογικό ρολόι.

Ο λόγος αυτής της προτεινόμενης μετατόπισης είναι η έλευση νέων τεχνολογιών, με κυριότερη την προσθήκη αερόσακων στο τιμόνι. Επομένως το κύριο επιχείρημα της μελέτης είναι ότι σε μια πιθανή πρόσκρουση, οι αερόσακοι θα μπορούσαν να τραυματίσουν τα χέρια και το πρόσωπο του οδηγού. Άλλωστε είναι γεγονός ότι η ενδεδειγμένη θέση των χεριών «10.10» είχε καθιερωθεί όταν τα τιμόνια δεν ήταν ακόμη υδραυλικά, και ο οδηγός έπρεπε να ασκήσει περισσότερη δύναμη για να στρίψει.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η θέση «9.15» προσφέρει καλύτερο έλεγχο του οχήματος, ειδικά στις περιπτώσεις που απαιτείται γρήγορη και απότομη στροφή. Επίσης, η συγκεκριμένη θέση των χεριών στο τιμόνι επιτρέπει την ευκολότερη περιστροφή του τιμονιού. Συν τοις άλλοις, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί ευκολότερα τους διακόπτες των υαλοκαθαριστήρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
steering-wheel-driver-3

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στη θέση «9.15», τα χέρια μας στο τιμόνι πρέπει να βρίσκονται περίπου στο ύψος των ώμων μας και να μην νιώθουμε τους καρπούς μας να λυγίζουν με αφύσικο τρόπο.

Σε κάθε περίπτωση δεν κρατάμε ποτέ το τιμόνι με το ένα χέρι (εξαιρουμένων των ελάχιστων δευτερολέπτων για αλλαγή σχέσης στο μηχανικό κιβώτιο, τη ρύθμιση του κλιματισμού κ.ο.κ.).

Αυτό διότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως είναι η εμφάνιση ενός εμποδίου μπροστά από το αυτοκίνητό μας, το κράτημα του τιμονιού με το ένα χέρι δεν θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε στους αναγκαίους ελιγμούς.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ