Εάν έχετε κάνει έρευνα αγοράς αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια, το μάτι σας θα έχει πέσει σίγουρα πάνω σε εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT.
Η ιστορία των DCT δεν είναι καινούρια, μιας και η συγκεκριμένη τεχνολογία εξελίχθηκε την δεκαετία του ‘30, αλλά άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά την δεκαετία του ‘80. Και όπως είναι λογικό, η πρώτη του εφαρμογή ήταν στους αγώνες από την Porsche.
Όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο έχει δύο συμπλέκτες. Αυτό συμβαίνει γιατί ουσιαστικά πρόκειται για δύο κιβώτιο ενωμένα και απόλυτα συντονισμένα, καθένα από τα οποία χρειάζεται έναν συμπλέκτη για τον ίδιο λόγο που τον χρειάζεται και ένα χειροκίνητο.
BUY NOW
Η διαδικασία επιλογής σχέσεων γίνεται αυτόματα και μάλιστα με πολύ γρήγορη ταχύτητα. Το τελευταίο επιτυγχάνεται από το γεγονός ότι το DCT έχει προεπιλέξει ήδη την επόμενη σχέση και είναι έτοιμη για άμεση εμπλοκή. Έτσι, η μετάβαση από την μία σχέση στην επόμενη διαρκεί μόλις μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, πραγματοποιώντας αλλαγές ταχύτερα από ένα χέρι σε κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο ή ένα κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Αυτό χαρίζει μεγάλο πλεονέκτημα, ειδικά σε αγώνες, όπου ο χρόνος καθορίζει τον νικητή από τον ηττημένο.
Κάθε ένας από τους δύο συμπλέκτες σχετίζεται με τις μονές ή τις ζυγές σχέσεις του κιβωτίου. Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει καθυστέρηση κατά τις αλλαγές σχέσεων, προσδίδοντας κυριολεκτικά αδιάκοπη επιτάχυνση. Επιπλέον, στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας που διαθέτουν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη μπορούν να πραγματοποιήσουν ταυτόχρονο κατέβασμα αρκετών σχέσεων μαζί για μέγιστη χρήση του φρένου του κινητήρα και λειτουργία στο ωφέλιμο πεδίο απόδοσης. Ακόμα, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη ανεβάζουν στην μέγιστη δυνατή σχέση για οικονομία καυσίμου.
Τέλος, πέρα από την αυτόματη λειτουργία, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη διαθέτουν και λειτουργία χειροκίνητων αλλαγών μέσω του επιλογέα ή των paddles στο τιμόνι. Την σωστή λειτουργία αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά και υδραυλικά συστήματα του κιβωτίου, με τον οδηγό να αποκομίζει τον μέγιστο δυνατό έλεγχο της μετάδοσης.