Η καθημερινή κίνηση στην πόλη και η προσπάθεια να φθάσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στη δουλειά μας, έχει ως αποτέλεσμα να υιοθετούμε μια ιδιαίτερα ασυνείδητη οδηγική συμπεριφορά, που ο ΚΟΚ τιμωρεί με βαρύ πρόστιμο.
Εφιαλτικές έχουν γίνει οι μετακινήσεις στην Αθήνα, με το κυκλοφοριακό χάος να προκαλεί πολύωρες καθυστερήσεις, διαταράσσοντας την… ψυχική υγεία των οδηγών.
Δεδομένων των σκληρών δοκιμασιών που υποβάλλονται καθημερινά οι πολίτες στον δρόμο, δεν είναι λίγοι όσοι χάνουν την υπομονή τους, με αποτέλεσμα να υιοθετούν μια ιδιαίτερα επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, θέτοντας σε κίνδυνο τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
BUY NOW
Ειδικότερα, στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και να γλιτώσουν μόλις λίγα λεπτά πραγματοποιούν επικίνδυνους ελιγμούς(κοινώς σφήνες) ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα.
Δίχως να να γνωστοποιούν – μέσω των φλας - την πρόθεσή τους για την εκτέλεση ελιγμού, προσπερνούν τα προπορευόμενα οχήματα τόσο από τα αριστερά όσο από τα δεξία, με αποτέλεσμα να προκαλούν χάος στον δρόμο.
Φυσικά, αδιαφορούν για τις αποστάσεις που οφείλουν να έχουν από τα άλλα οχήματα προτού και περνούν από αυτά σύριζα… λες και συμμετέχουν σε κάποιον αγώνα ταχύτητας.
Οι επικίνδυνες σφήνες αποτελούν μία άκρως επικίνδυνση οδηγική συμπεριφορά, η οποία αναλύεται στην παράγραφο 4 του Άρθρου 21 («Κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων») του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Πρόστιμο 700 ευρώ για τις σφήνες
Όπως ορίζεται, «αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30
ημέρες.
Όπως προσθέτει ο Κ.Ο.Κ., ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο, ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του, ή ετοιμάζονται, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους.
Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός, μάλιστα, υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει σήμα με το χέρι.