Τι παθαίνει το αυτοκίνητο όταν οδηγούμε με το λαμπάκι βενζίνης αναμμένο;
Πολλοί οδηγοί που έχουν «χτυπηθεί» από την ακρίβεια στις αντλίες, ανεφοδιάζουν το αυτοκίνητό τους με ιδιαίτερα μικρές ποσότητες καυσίμου. Η συγκεκριμένη συνήθεια, ωστόσο, μπορεί να οδηγήσει στο συνεργείο.
Ένα γεμάτο ρεζερβουάρ όχι μόνο απαλλάσσει τους οδηγούς από το άγχος της αυτονομίας, αλλά συνδράμει σημαντικά στο να διασφαλιστεί η υγεία του αυτοκινήτου μας.
Στον αντίποδα, η οδήγηση με ένα σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ καυσίμου και έναν κινητήρα που λειτουργεί με «αναθυμιάσεις» και ίσως κατάλοιπα των διαφόρων καυσίμων που έχουν μπει κατά καιρούς, μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο αυτοκίνητο μας με διάφορους τρόπους.
BUY NOW
Το πιο ακραίο και σπάνιο παράδειγμα είναι να προκληθεί ζημιά στον καταλύτη του αυτοκίνητου, πριν ακόμα αδειάσει πλήρως το ρεζερβουάρ και ακινητοποιηθούμε. Δεν συμβαίνει συχνά, αλλά κοστίζει ακριβά.
Υπάρχουν όμως και βλάβες που έχουν μεγαλύτερη συχνότητα σε περίπτωση που οδηγούμε με τη ρεζέρβα καυσίμου και κατά συνέπεια αναμμένο το πορτοκαλί ή κόκκινο λαμπάκι.
Η αντλία καυσίμου βρίσκεται εντός του ρεζερβουάρ εμβαπτισμένη στο καύσιμο για λόγους λίπανσης και ψύξης. Το στόμιο που τραβάει καύσιμο βρίσκεται για ευνόητους λόγους χαμηλά και σε περίπτωση που η στάθμη του καυσίμου βρίσκεται εκεί, υπάρχει κίνδυνος να ρουφήξει κάποιο σκουπιδάκι και γενικότερα βρωμιά ή υπολλείματα με μικροσκοπικά σωματίδια, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στην ίδια την αντλία ή το φίλτρο καυσίμου.
Η κατανάλωση υπολλειμάτων καυσίμου όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα που δημιουργεί η χαμηλή στάθμη στο ρεζερβουάρ. Όπως προαναφέραμε, το καύσιμο παίζει λιπαντικό και ψυκτικό ρόλο στην εμβαπτισμένη μέσα στο ρεζερβουάρ αντλία.
Εάν λοιπόν οδηγούμε με ελάχιστο καύσιμο, το μεγαλύτερο τμήμα της δεν θα βρέχεται από το καύσιμο με αποτέλεσμα να αναπτύσσει μεγαλύτερη από το επιτρεπτό θερμοκρασία λειτουργίας. Το αποτέλεσμα θα είναι να παρουσίασει πρόωρη φθορά, με το κόστος επισκευής ή αντικατάστασής της να είναι υπολογίσιμο λόγω εργατοωρών.
Υπενθυμίζεται ότι με αναμμένο το λαμπάκι καυσίμου ένα αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 50-60 χλμ. ενώ στην πλειονότητα των περιπτώσεων στα σύγχρονα αυτοκίνητα η αυτονομία κυμαίνεται στα 75-80 χλμ.