Ζέστη και κιβώτιο ταχυτήτων -Πώς μπορεί να το καταστρέψει, τι να πρέπει να προσέχω
Οι υψηλές θερμοκρασίες έκαναν ήδη την εμφάνισή τους και αποτελούν μια τεράστια πρόκληση για το σύστημα μετάδοσης, και ειδικότερα για το αυτόματο σασμάν ενός αυτοκινήτου.
Το κατά κανόνα θερμό ελληνικό καλοκαίρι αποτελεί ένα κρίσιμο και δύσκολο τεστ αξιοπιστίας και αντοχής για όλα ανεξαιρέτως τα μηχανικά μέρη ενός αυτοκινήτου.
Μπορεί, λοιπόν, οι περισσότεροι να εστιάζουμε στον κινητήρα και το σύστημα ψύξης το οποίο εργάζεται… υπερωριακά ώστε να διατηρήσει στα επιθυμητά επίπεδα τη θερμοκρασία λειτουργίας, ωστόσο, σε συνθήκες οι οποίες θυμίζουν καύσωνα, εξαιρετικά ευάλωτο αποδεικνύεται και το σύστημα μετάδοσης.
BUY NOW
Από τη στιγμή μάλιστα που το τελευταίο αποτελείται από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε η πιθανότητα οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες να προκαλέσουν κάποια βλάβη ή έστω να επιταχύνουν τη φθορά αυξάνονται σημαντικά.
Ο λόγος σχετίζεται με το γεγονός ότι τα περισσότερα αυτόματα κιβώτια δεν διαθέτουν κάποιο σύστημα ψύξης με αποτέλεσμα η θερμοκρασία λειτουργίας τους να αυξάνεται κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών σημαντικά.
Στην περίπτωση που η θερμοκρασία υπερβεί το μέγιστο όριο που ορίζει ο κατασκευαστής για τη λειτουργία του, τότε η λιπαντική ουσία η οποία βρίσκεται στο εσωτερικό του κιβωτίου αρχίζει να χάνει τις ιδιότητές της, προκαλώντας αρχικώς τη δυσλειτουργία του και στη συνέχεια τη φθορά του.
Η αδυναμία του αυτόματου κιβωτίου να πραγματοποιήσει στον σωστό χρόνο και με ομαλό τρόπο τις αλλαγές είναι το πρώτο σύμπτωμα που θα πρέπει να σας ανησυχήσει, ωστόσο, είναι πολύ πιθανόν να εντοπίσετε και κάποιους μεταλλικούς θορύβους από το σύστημα μετάδοσης.
Με σκοπό να αποτρέψετε μια πιο σοβαρή βλάβη, αυτό που οφείλεται να κάνετε είναι να ακινητοποιήσετε με ασφάλεια το αυτοκίνητο και είτε να δώσετε χρόνο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων να ρίξει τη θερμοκρασία του είτε να καλέσετε την οδική βοήθεια ώστε να μεταφέρει το όχημά σας σε κάποιο σημείο συντήρησης και επισκευής.
Σημειώστε ότι το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του συστήματος μετάδοσης είναι πιο συχνό όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλές ταχύτητες και το κιβώτιο ταχυτήτων πραγματοποιεί συχνές αλλαγές σχέσεων, χωρίς μάλιστα να μπορεί να δεχθεί ικανή ποσότητα αέρα ώστε να μειώσει τη θερμοκρασία λειτουργίας του.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο αξίζει να θυμάστε είναι ότι ο περιοδικός έλεγχος και η αντικατάσταση των λιπαντικών ουσιών ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μπορεί να αποτρέψει τέτοιου είδους φαινόμενα, αυξάνοντας την ανθεκτικότητά του στις υψηλές θερμοκρασίες.