Μετά την παρουσίαση της νέας MT-07, με μεγάλες αισθητικές και μηχανικές αλλαγές, η ιαπωνική εταιρεία παίζει το «δυνατό της χαρτί» τώρα με την ανανεωμένη Tracer 9 λίγες μέρες πριν από την έκθεση EICMA.
Η Yamaha Tracer 9 ανήκει στις crossover που συνδυάζουν σπορ χαρακτηριστικά με τις on-off δυνατότητες. Πυροδοτείται από τον κινητήρα CP3, μέσα στο πλαίσιο αλουμινίου. Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο μοτέρ Crossplane 889 κ.εκ., με ισχύ 119 ίππων, το οποίο πλέον πληροί τις προδιαγραφές Euro5+.
Οι κύριες αλλαγές του 2025 στη σειρά Tracer 9 ξεκινούν με τον νέο προβολέα Matrix Led, με ανασχεδιασμένο πλέγμα πολλαπλών LED μεσαίας και υψηλής δέσμης, καθώς και με την κάμερα που είναι ενσωματωμένη στο άνω μέρος του φωτιστικού σώματος.
BUY NOW
Αυτή η τεχνολογία ανιχνεύει αυτόματα την κυκλοφορία, τις φυσικές πηγές φωτός, τις καιρικές συνθήκες και χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες προσαρμόζει δυναμικά τη φωτεινότητα και τη διανομή του φωτός για βέλτιστο φωτισμό σε κάθε στιγμή.
Το σύστημα αυξάνει την ασφάλεια του αναβάτη κατά την οδήγηση τη νύχτα, διαχέοντας το φως ώστε να μη θαμπώνει τους άλλους χρήστες του δρόμου. Το οπτικό σύστημα συνεργάζεται στενά με την πλατφόρμα αδράνειας έξι αξόνων, ώστε να προσαρμόζει τη δέσμη φωτός ακόμα και όταν η μοτοσυκλέτα πλαγιολισθαίνει. Αυτή η νέα τεχνολογία είναι αυτοματοποιημένη, αλλά ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία επίπεδα ευαισθησίας ή να την απενεργοποιήσει.
Η νέα Tracer 9 έχει εξελιχθεί εκτενώς στην αεροδυναμική σήραγγα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της ροής αέρα γύρω από τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.
Το βασικό μοντέλο διαθέτει χειροκίνητα ρυθμιζόμενη ζελατίνα με ρύθμιση 50 mm σε 10 θέσεις, ενώ οι εκδόσεις GT και GT+ χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ζελατίνα με συνολική ρύθμιση 100 mm. Η ζελατίνα στις εκδόσεις GT και GT+ διαθέτει επιπλέον σπόιλερ στο κάτω μέρος, που σύμφωνα με τη Yamaha προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη προστασία από τον άνεμο.
Ένα νέο αποθηκευτικό διαμέρισμα βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του ρεζερβουάρ, με υποδοχή USB και χώρο για πορτοφόλι, έγγραφα και άλλα μικρά αντικείμενα.
Ο κινητήρας ενσωματώνεται σε πλαίσιο Deltabox από χυτό αλουμίνιο, που για το 2025 συνεργάζεται με νέο, μακρύτερο ψαλίδι επίσης από αλουμίνιο. Το πίσω υποπλαίσιο είναι επίσης νέο, τώρα ελαφρύτερο και σχεδιασμένο για να προσφέρει περισσότερο χώρο στον συνεπιβάτη. Επιβεβαιώνονται επίσης οι ημι-ενεργές αναρτήσεις KYB στις εκδόσεις GT και GT+ καθώς και το σύστημα φρένων.
Όλα τα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με πέντε προγράμματα οδήγησης. Τα τρία είναι προκαθορισμένα (Sport, Street, Rain) ενώ τα Custom 1 και Custom 2 είναι προσαρμόσιμα στις ηλεκτρονικές τους παρεμβάσεις από τον αναβάτη.
Οι νέες Tracer 9 και 9GT διατίθενται είτε με παραδοσιακό κιβώτιο είτε με το καινοτόμο χειροκίνητο/αυτόματο κιβώτιο Y-AMT, το οποίο είναι στάνταρ στην Tracer 9 GT+. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται μέσω ενός διακόπτη τύπου rocker, τοποθετημένου κοντά στο αριστερό χέρι του αναβάτη.
Οι αναβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τον αντίχειρα και το δείκτη τους για ανέβασμα με το πλήκτρο (+) και κατέβασμα με το πλήκτρο (-), ή μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο ένα δάχτυλο για πιο σπορ οδήγηση. Εναλλακτικά, μπορούν να ρυθμίσουν το κιβώτιο σε αυτόματη λειτουργία, και η μοτοσυκλέτα θα φροντίσει για τις αλλαγές ταχυτήτων.
Όλες οι εκδόσεις 2025 διαθέτουν προηγμένη οθόνη TFT 7″, ενώ τα μοντέλα GT και GT+ έχουν συνδεσιμότητα με smartphone ως στάνταρ.
Η ιαπωνική μοτοσυκλέτα διαθέτει επίσης σύστημα ραντάρ που υποστηρίζει διάφορες λειτουργίες υποβοήθησης του αναβάτη, όπως είναι το προσαρμοζόμενο σύστημα cruise control, η ενιαία πέδηση και η προειδοποίηση σύγκρουσης.
Το Adaptive Cruise Control (ACC) επιτρέπει στην TRACER 9 GT+ να διατηρεί αυτόματα ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, μειώνοντας την κόπωση του οδηγού στις μακρινές διαδρομές. Το ACC διαθέτει τέσσερα επίπεδα απόστασης και προσαρμόζεται στην ταχύτητα ανάλογα με την επιλεγμένη ταχύτητα, απενεργοποιούμενο κατά το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση.
Μεταξύ των προηγμένων λειτουργιών του ACC υπάρχει και η βοήθεια για προσπέραση, η οποία επιταχύνει τη μοτοσυκλέτα όταν ενεργοποιείται το φλας. Το σύστημα αυτό είναι ενσωματωμένο με τον κινητήρα, τα φρένα και την ανάρτηση για να εξασφαλίζει σταθερότητα και άνεση κατά την οδήγηση, ειδικά σε αυτοκινητοδρόμους.
Η πέδηση ενισχύεται από ένα ενιαίο σύστημα συνδεδεμένο με το ραντάρ, το οποίο κατανέμει αυτόματα τη δύναμη του φρεναρίσματος μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, προσαρμοζόμενο στην κλίση και την κατάσταση της μοτοσυκλέτας χάρη στα δεδομένα από την IMU. Τέλος, η TRACER 9 GT+ διαθέτει σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, που προειδοποιεί τον αναβάτη μέσω ενδείξεων στους καθρέφτες όταν υπάρχει όχημα σε δυσδιάκριτα σημεία.