Μια πατέντα της Yamaha που κατατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας δείχνει ένα νέο σύστημα ψύξης για μπαταρίες, ενσωματωμένο σε μια μοτοσικλέτα που θυμίζει έντονα την R1.
Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κάνουν την εμφάνισή τους το ένα μετά το άλλο, κι όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, παραδοσιακές και μη, να παρουσιάζουν νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, αλλά στον κόσμο των δικύκλων τα πράγματα δεν είναι τόσο ιδανικά.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2024, ορισμένοι κατασκευαστές ανέφεραν την αναβολή όλων των ηλεκτρικών σχεδίων τους επ' αόριστον, ενώ προσπάθειες όπως της Zero δεν φαίνεται να κάνουν τη διαφορά. Εκεί που λοιπόν φαίνεται ότι ο κόσμος των ηλεκτρικών μοτοσικλετών είχε πέσει σε μια περίοδο στασιμότητας, η Yamaha αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον με μια πρόσφατη αποκάλυψη.
BUY NOW
Το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας έφερε στο φως μια εφεύρεση της ιαπωνικής εταιρείας που αφορά ένα νέο σύστημα ψύξης για μπαταρίες, ενσωματωμένο σε ένα πλαίσιο που παραπέμπει έντονα στην εμβληματική R1. Μήπως αυτή είναι η ένδειξη που σηματοδοτεί την είσοδο της Yamaha στην αγορά των ηλεκτρικών supersport;
Η πατέντα της περιγράφει ένα σύστημα ψύξης για ένα πακέτο μπαταριών, ειδικά σχεδιασμένο για μια supersport μοτοσικλέτα. Η βασική κατασκευή είναι απλή αλλά αποτελεσματική: το μεγάλο μπλοκ μπαταρίας κρέμεται σε ένα πλαίσιο χωροδικτυώματος, συμπληρωμένο με πλάκες αλουμινίου που χρησιμεύουν ως βάσεις για τον κινητήρα και το ψαλίδι. Ο κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας, ψηλά στο πλαίσιο, κινεί τον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, με την μετάδοση να γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου.
Η πραγματική καινοτομία, ωστόσο, βρίσκεται στο σύστημα ψύξης. Οριζόντιες πλάκες ψύξης, που διαρρέονται από νερό και σχηματίζουν ένα διπλό “H” με το πλαίσιο, απορροφούν τη θερμότητα από τις συνολικά 8 μονάδες στοιχείων, οι οποίες είναι εύκολα αντικαταστάσιμες. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την ψύξη των κάθετων κυλινδρικών στοιχείων στους πόλους, γεγονός που δείχνει ότι η Yamaha στοχεύει σε υψηλή απόδοση, ιδανική για σπορ οδήγηση.
Το μέγεθος του μπλοκ μπαταρίας υποδηλώνει χωρητικότητα περίπου 20 kWh, με την τάση λογικά να βρίσκεται μεταξύ 700 και 800 βολτ, χαρακτηριστικά που ταιριάζουν απόλυτα σε μια μοντέρνα ηλεκτρική μοτοσικλέτα υψηλών επιδόσεων.
Παρά την εντυπωσιακή τεχνολογία ψύξης, η ανάρτηση του πίσω τροχού της υποτιθέμενης e-R1 είναι απροσδόκητα απλή. Η άμεση σύνδεση του αμορτισέρ και ο λιτός σχεδιασμός της εγείρουν ερωτήματα σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά και την άνεση της μοτοσικλέτας.
Αυτή η επιλογή σχεδιασμού φαίνεται ασυνήθιστη για τη Yamaha, η οποία είναι γνωστή για την προσοχή της στη λεπτομέρεια και την τελειοποίηση των αναρτήσεων, ειδικά από τη στιγμή που εταιρείες όπως η KTM και η Ducati, μετά από γενιές αμορτισέρ με άμεση σύνδεση, ενσωματώνουν πλέον μοχλικά συστήματα.
Πάντως ακόμα και μετά την αποκάλυψη, η Yamaha δεν αναφέρει συγκεκριμένα ότι αυτή η εφεύρεση αφορά ένα νέο μοντέλο R1. Αυτό, σε συνδυασμό με ορισμένες άλλες ασυνήθιστες σχεδιαστικές επιλογές, όπως η μη ενσωμάτωση του μπλοκ μπαταρίας στο πλαίσιο και η υψηλή θέση του κινητήρα, δημιουργεί αμφιβολίες για το αν αυτή η τεχνολογία θα οδηγήσει πραγματικά σε ένα ηλεκτρικό supersport μοντέλο.
Η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται ότι θέλει να επενδύει στην έρευνα και την ανάπτυξη ηλεκτρικών μοτοσικλετών ώστε να βρίσκεται ένα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Η νέα τεχνολογία ψύξης είναι ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον, υποδεικνύοντας την πρόθεση της εταιρείας να δημιουργήσει ηλεκτρικές μοτοσικλέτες υψηλών επιδόσεων. Ωστόσο, παραμένει ασαφές αν αυτή η συγκεκριμένη εφεύρεση θα μεταφραστεί σε μια ηλεκτρική R1 ή αν πρόκειται απλώς για μια εξερεύνηση τεχνολογικών δυνατοτήτων.