Δικάβαλο με πάνω από 360 χλμ./ώρα - Το ρεκόρ που ετοιμάζεται να σπάσει μια Suzuki Hayabusa 800 ίππων

Δύο Βρετανοί ετοιμάζονται να σπάσουν το ρεκόρ ταχύτητας σε tandem (δικάβαλο) μοτοσυκλέτα με μια θηριώδη υπερτροφοδοτούμενη Hayabusa 800 ίππων, με την επίσημη απόπειρα να έρχεται τον Μάιο.
Σε έναν κόσμο όπου τα όρια υπάρχουν για να ξεπερνιούνται, δύο Βρετανοί μοτοσικλετιστές ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια αποστολή που αν μην τι άλλο είναι άκρως καθηλωτική. Ο Jarrod “Jack” Frost και ο Paul Milbourn προετοιμάζονται για κάτι που μέχρι πρόσφατα ακουγόταν αδύνατο. Να καταρρίψουν το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με tandem μοτοσυκλέτα, στην αργκό το λεγόμενο δικάβαλο, με το “εργαλείο” που θα τους συνοδεύει να είναι η Suzuki Hayabusa αλλά όχι όπως την ξέρουμε.
Η συγκεκριμένη Hayabusa έχει δεχτεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις, έχοντας γίνει πλέον υπερτροφοδοτούμενη και μεταμορφωθεί σε ένα τεχνολογικό τέρας 800 ίππων, έτοιμη να επιτεθεί στο ρεκόρ των 295,31 χλμ./ώρα που κατέχουν οι Henry Cole και Allen Millyard από το 2023. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε γίνει με μια τροποποιημένη μοτοσυκλέτα που έφερε έναν θηριώδη κινητήρα V10 8 λίτρων από Dodge Viper, οπότε η πρόκληση είναι τεράστια ακόμα και για το μοντέλο της Suzuki.

Πέρα από τις μηχανικές επεμβάσεις που αύξησαν θεαματικά την ιπποδύναμη της Hayabusa, το πραγματικό στοίχημα ήταν η μετατροπή της σε μια σταθερή και ασφαλή πλατφόρμα για δύο άτομα που κινούνται σε ταχύτητες επιπέδου dragster. Κάθε λεπτομέρεια στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας σχεδιάστηκε με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, καθώς σε τέτοιες ταχύτητες, ακόμα και το παραμικρό στοιχείο μπορεί να καθορίσει την επιτυχία ή την αποτυχία.
BUY NOW
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο πίσω κάθισμα, το οποίο σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από την αρχή. Εξοπλίστηκε με ένα προηγμένο σύστημα πρόσδεσης, το οποίο επιτρέπει στον Paul Milbourn (ύψους 1,88 μ. και βάρους 90 κιλών) να διατηρεί απόλυτη σταθερότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής, χωρίς να περιορίζει καθόλου την κινητικότητα και τον έλεγχο του Frost.
Οι πρώτες δοκιμές δεν κύλησαν χωρίς προκλήσεις. Η σημαντική αύξηση της ισχύος προκάλεσε φαινόμενα αστάθειας στην τέταρτη ταχύτητα, όπως εξηγεί ο Frost: «Οι συνθήκες ήταν καλές, αλλά όσο ανεβάζαμε ρυθμό, η σταθερότητα άρχισε να γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη». Παρότι τα τεχνικά ζητήματα ήταν αναμενόμενα σε ένα τόσο ακραίο project, η ομάδα παραμένει αποφασισμένη και αισιόδοξη ενόψει της επίσημης προσπάθειας που έχει προγραμματιστεί για τον Μάιο κι όχι άδικα.

Στις ανεπίσημες δοκιμές, η Hayabusa κατέγραψε 360,5 χλμ./ώρα, και μάλιστα χρησιμοποιώντας μόλις το 60% της διαθέσιμης ισχύος. Ένα νούμερο που δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφιβολίας: ο στόχος για την κατάρριψη του ρεκόρ είναι πιο κοντά από ποτέ, και όλα δείχνουν πως αυτό το δίδυμο έχει τα φόντα να γράψει ιστορία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Frost δεν είναι απλά ένας “τρελός” των ρεκόρ αλλά ένας έμπειρος βετεράνος της ταχύτητας, αφού είναι ο κάτοχος του ατομικού ρεκόρ ταχύτητας με μοτοσικλέτα στα 440,8 χλμ./ώρα.
Περισσότερο από ένα ρεκόρ, η πρόκληση αυτή αποτελεί φόρο τιμής στις δυνατότητες της σύγχρονης μηχανολογίας και στο θάρρος των ανθρώπων που αποφασίζουν να κοιτάξουν κατάματα τα όριά τους. Το turbo, ο σχεδιασμός, η συνοχή των δύο αναβατών, όλα λειτουργούν αρμονικά για να “τεντώσουν” τη γραμμή που χωρίζει το εφικτό από το ανέφικτο.

Henry Cole και Allen Millyard με τη μοτοσυκλέτα με κινητήρα
V10 8 λίτρων από Dodge Viper
Αν ο Frost και ο Milbourn τα καταφέρουν, θα κάνουν περισσότερα από το να χαράξουν το όνομά τους στα ρεκόρ Guinness. Θα ανοίξουν νέους δρόμους για το μέλλον του μοτοσυκλετισμού υψηλών επιδόσεων. Η επιτυχία τους μπορεί να δώσει ώθηση σε νέες τεχνολογίες, σε πιο ασφαλείς σχεδιάσεις, ίσως και σε μια νέα γενιά “τρελών” που ονειρεύονται τον κόσμο με 350+ χλμ./ώρα στον καθρέφτη.