Η BMW θέλει να είναι ο επόμενος κατασκευαστής μοτοσικλετών που θα φέρει στην παραγωγή έναν σύγχρονο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα.
Αρκετές φορές, οι πατέντες που κατοχυρώνουν κατά καιρούς οι κατασκευαστές και βλέπουν το φως της δημοσιότητας λένε πολλά για τις μελλοντικές τους προθέσεις. Αυτό μπορεί να ισχύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση με την BMW να καταθέτει προς κατοχύρωση νέα σχέδια για έναν κινητήρα που φέρει και υπερσυμπιεστή.
Η ιδέα της υπετροφοδότησης δεν είναι κάτι καινούργιο στον κόσμο των δύο τροχών. Οι Ιάπωνες ήταν οι πρώτοι που ασχολήθηκαν σοβαρά και παρουσίασα την δεκαετία του 1980 τις δικές τους προτάσεις παραγωγής με τις Honda CX500 Turbo, Kawasaki GPz750, Suzuki XN85 και Yamaha XJ 650 Turbo.
BUY NOW
Όλες οι παραπάνω μοτοσικλέτες κατάφεραν να τραβήξουν πάνω τους τα βλέμματα της δημοσιότητας. Ωστόσο η εμπορική τους καριέρα ήταν σύντομη καθώς έμειναν στην παραγωγή για μόλις δύο με τρία χρόνια και έπειτα δεν υπήρξε διάδοχο μοντέλο.
Η εφαρμογή του υπερσυμπιεστή στους δύο τροχούς, σε μια εποχή που τα επίπεδα ωριμότητας της τεχνολογίας απείχαν παρασάγγας έναντι των σημερινών (ειδικά στον τομέα της υστέρησης απόκρισης- turbo lag) δεν ήταν τελικά και η καλύτερη ιδέα, με τους τέσσερεις Ιάπωνες να αντικαθιστούν τις turbo κινητήρες με ατμοσφαιρικούς μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Από τότε βέβαια έχει μπει πολύ νερό στο αυλάκι με την Kawasaki να τολμά ξανά πριν από λίγα χρόνια με την παρουσίαση της H2 και την Suzuki να επανέρχεται με το πρωτότυπο Recursion του 2013, πριν από τους «Πράσινους», χωρίς ωστόσο να έχει υλοποιήσει μέχρι σήμερα την πρότασή της που βρίσκεται πιο κοντά σε φιλοσοφία με εκείνη που βλέπουμε στις πατέντες της BMW.
Στις πατέντες των Βαυαρών την εμφάνισή του κάνει ένας νέος υγρόψυκτος εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας, ο οποίος μπορεί να δεχτεί και υπερσυμπιεστή καυσαερίων για να αυξήσει την ροπή και την ισχύ του. Το μοτέρ που κάνει την εμφάνισή του στις νέες πατέντες φέρει νέας σχεδίασης αντικραδασμικό άξονα και τοποθετείται λογικά σε αυτή την κατηγορία κυβισμού (μεταξύ 650-900 κ.εκ.), με τον στρόφαλο να ξεχωρίζει για την διαφορετική του σχεδίαση που απέχει από εκείνη της τρέχουσας γενιάς.
Η τελευταία τρέχουσα γενιά εν σειρά δικύλινδρων κινητήρων της BMW έκανε την εμφάνισή της πριν από πέντε περίπου χρόνια στις adventure/on-off μοτοσικλέτες της σειράς F/GS και αργότερα, με μικρή αύξηση στον κυβισμό, στη naked F 900 R και την sport-touring F 900 XR.
Οι Βαυαροί μπορεί να σχεδιάζουν ένα νέο δικύλινδρο μοτέρ με μικρότερη χωρητικότητα από τα σημερινά της εν σειρά δικύλινδρα ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί ίσως σε entry lever μοτοσικλέτες τους και έπειτα, με την τοποθέτηση υπερτροφοδότη, να αξιοποιηθεί μελλοντικά σε μια σπορ μοτοσικλέτα ή ένα βαρύτερο μοντέλο με πιο τουριστικές προδιαγραφές.