Η Yamaha επιστρέφει με μια τολμηρή δήλωση στην κατηγορία των naked μοτοσικλετών, φέρνοντας τη νέα MT-09 Y-AMT στο προσκήνιο και αλλάζοντας τους κανόνες με το καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission).
Πρώτη στην κατηγορία, η Yamaha τολμά να παντρέψει την "εκρηκτική" MT-09 με το πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο της, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι η άνεση και η απόδοση δεν είναι πλέον ασύμβατες, αλλά συνδυάζονται αρμονικά σε μια ανεπανάληπτη οδηγική εμπειρία.
Το Y-AMT, ένα έξυπνα σχεδιασμένο σύστημα, προκαλεί έναν τεχνολογικό σεισμό στη μετάδοση, επαναπροσδιορίζοντας την εμπειρία οδήγησης με καινοτομία και ακρίβεια. Χρησιμοποιώντας ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές, που ελέγχουν τον συμπλέκτη και τον επιλογέα ταχυτήτων, το σύστημα συνεργάζεται με την IMU έξι αξόνων και το ride-by-wire για να επιτυγχάνει ομαλή, ακαριαία λειτουργία. Αυτή η τεχνολογία εξαλείφει την ανάγκη για την παραδοσιακή μανέτα του συμπλέκτη, δίνοντας στον αναβάτη μια πρωτόγνωρη αίσθηση ελευθερίας και απλότητας.
BUY NOW
Το κιβώτιο Y-AMT διαθέτει δύο επιλογές για αυτόματη λειτουργία: την άνετη D (Drive), που επικεντρώνεται στην ομαλότητα και την οικονομία, και την D+, που ενεργοποιεί μια πιο δυναμική, σπορ λειτουργία, προσφέροντας απόλυτη εκμετάλλευση της δύναμης του κινητήρα.
Για όσους επιθυμούν πλήρη έλεγχο, υπάρχουν τα προγράμματα χειροκίνητης λειτουργίας: Sport, Street, Rain, Custom 1 και Custom 2, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν πλήρως ανάλογα με τις συνθήκες και το προσωπικό οδηγικό στιλ. Ο πρωτοποριακός See-Saw διακόπτης, σχεδιασμένος για άμεση και διαισθητική χρήση, επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων τόσο γρήγορα όσο ποτέ άλλοτε.
Δυναμική και προσιτή
Η Yamaha MT-09 Y-AMT δεν χρειάζεται να προσπαθήσει πολύ για να τραβήξει τα βλέμματα. Η επιθετική και μυώδης σχεδίαση αποτελεί το σήμα κατατεθέν της σειράς MT, ενώ τα νέα χαρακτηριστικά προσθέτουν ένα μοναδικό φουτουριστικό στοιχείο που μαγνητίζει τον παρατηρητή. Οι αιχμηρές γραμμές, τα νέα φώτα LED με την χαρακτηριστική τους "ρομποτική" εμφάνιση και η γυμνή παρουσία του κινητήρα προσδίδουν στη μοτοσικλέτα μια φουτουριστική και ταυτόχρονα σκληροτράχηλη εικόνα. Η μοτοσικλέτα της δοκιμής μας εφοδιαζόταν από εξάτμιση Akrapovic, η οποία χαρίζει έναν ανατριχιαστικά σπορ ήχο που τονίζει τον δυναμικό χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.
Η ποιότητα κατασκευής είναι εμφανής σε κάθε λεπτομέρεια, από το εξαιρετικά άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο Deltabox από αλουμίνιο, μέχρι τη σέλα και τους διακόπτες που προσφέρουν κορυφαία αίσθηση. Όλα τα εξαρτήματα αποπνέουν ανθεκτικότητα και πολυτέλεια.
Στο κομμάτι της εργονομίας, τα μαρσπιέ του αναβάτη ρυθμίζονται σε δύο θέσεις, επιτρέποντας την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Σε συνδυασμό με τις αλλαγές που έγιναν στο τιμόνι, δημιουργείται ένα εργονομικό τρίγωνο που εξασφαλίζει άνεση και έλεγχο ακόμα και για τους πιο απαιτητικούς σωματότυπους. Η απόσταση της σέλας από το έδαφος είναι στα 825 χιλιοστά, προσφέροντας όχι μόνο εύκολη πρόσβαση στο έδαφος με τα δύο πόδια αλλά και μια αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας, ανεξαρτήτως αναστήματος του αναβάτη.
H MT-09 Y-AMT διαθέτει επίσης μια πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών που προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέγει θέματα εμφάνισης, ενώ υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με την εφαρμογή Yamaha Ride Control. Μέσω της εφαρμογής, ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά ισχύος του κινητήρα και το επίπεδο παρέμβασης των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, ανάλογα με τις προτιμήσεις του και τις εκάστοτε οδικές συνθήκες.
Δύναμη σε όλο το φάσμα
Ο CP3 κινητήρας των 890cc παραμένει η καρδιά που δίνει ζωή στην MT-09, συνδυάζοντας την εκρηκτική ισχύ με την απαράμιλλη ευχρηστία του αυτόματου κιβωτίου. Με 119 ίππους και 93 Nm ροπής, το τρικύλινδρο σύνολο είναι γεμάτο δύναμη και ροπή από τις χαμηλές έως τις ψηλές στροφές. Στο Sport mode, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε λιγότερο από 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τεχνολογία του Y-AMT εγγυάται ακρίβεια σε κάθε εκκίνηση. Παρά την εκρηκτική απόδοση, η μέση κατανάλωση παραμένει εντυπωσιακά χαμηλή στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., σημαντικά μικρότερη από το αντίστοιχο χειροκίνητο μοντέλο και άλλες μοτοσικλέτες της κατηγορίας, επιτρέποντας κορυφαία αυτονομία χωρίς συμβιβασμούς στην ισχύ.
Το σύστημα αναρτήσεων αποτελείται από πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι KYB 41 χλστ. με διαδρομή 130 χλστ. εμπρός και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με μοχλικό πίσω, που προσφέρουν άψογη απόκριση τόσο στην πόλη όσο και σε πιο σκληρή οδήγηση. Στα φρένα, η MT-09 διαθέτει ακτινικές δαγκάνες Nissin 4 εμβόλων μπροστά, με δύο δίσκους 298 χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχει δαγκάνα ενός εμβόλου με δισκόφρενο 245 χιλιοστών και ακτινική αντλία Brembo.
Το μοντέλο διαθέτει cornering ABS, καθώς, όπως προείπαμε, και τη μονάδα IMU έξι αξόνων, η οποία προέρχεται από τη R1 και ελέγχει τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Σε αυτά περιλαμβάνονται το τριών λειτουργιών σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), το σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS), το σύστημα ελέγχου ανύψωσης του μπροστινού τροχού (LIF) και το σύστημα ελέγχου φρένων (BC).
Ταυτόχρονα, η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει και το Back Slip Regulator (BSR), το οποίο σταθεροποιεί τη μοτοσικλέτα αν ο πίσω τροχός μπλοκάρει από υπερβολικό φρενάρισμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αναβάτης μπορεί να τα απενεργοποιήσει όλα αν επιθυμεί, μετατρέποντας το μοντέλο σε ένα όπλο αδρεναλίνης, όπου μπορεί να χαρίσει μεγάλα χαμόγελα.
Όσον αφορά τα ελαστικά, η Yamaha ντύνει τους 17άρηδες τροχούς SpinForged με τα νέα Bridgestone Battlax Hypersport S23 M σε διάσταση 120/70 εμπρός και 180/55 πίσω, δείχνοντας ότι δεν άφησε τίποτα στην τύχη τους.
Τα κάνει όλα στο δρόμο
Αν και είχαμε ήδη έρθει σε επαφή με την MT-09 Y-AMT κατά την επίσημη παρουσίαση του κιβωτίου στην Ελλάδα, η οδική της συμπεριφορά μας εντυπωσίασε και πάλι, καθώς είναι εξίσου αξιοθαύμαστη με την τεχνολογία που την πλαισιώνει. Στο αστικό περιβάλλον, το κιβώτιο D λειτουργεί σαν μια ευφυής αυτόματη μετάδοση, θυμίζοντας scooter λόγω της ευκολίας που προσφέρει.
Παρόλο που απαιτείται μια σύντομη περίοδος εξοικείωσης από τον αναβάτη, ώστε να συνηθίσει την αίσθηση του αυτόματου κιβωτίου, τον έλεγχο του ανοίγματος του γκαζιού για να μην "απελευθερωθεί" περιττή ισχύς, καθώς και την απουσία της αριστερής μανέτας, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται τις περισσότερες φορές ομαλά και διακριτικά, με το μοτέρ να λειτουργεί σχεδόν ανεπαίσθητα σε χαμηλές στροφές, επιτρέποντας στον αναβάτη να εστιάσει στην κίνηση και την άνεση.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο ήχος που ακούγεται όταν, από τη νεκρά, επιλέγεται η πρώτη ταχύτητα. Αν και είναι ελαφρώς πιο έντονος από όσο θα επιθυμούσαμε, προσφέρει ένα αίσθημα ασφάλειας, καθώς ενημερώνει ξεκάθαρα τον αναβάτη ότι έχει ενεργοποιηθεί κάποια σχέση. Ένας ακόμα σημαντικός σύμμαχος της MT-09 Y-AMT στην ευελιξία που προσφέρει εντός πόλης είναι το σχετικά χαμηλό βάρος της. Με την πλάστιγγα να δείχνει μόλις 196 κιλά με όλα τα υγρά της, η μοτοσυκλέτα κινείται με άνεση και ευκολία σε κάθε αστική διαδρομή.
Ωστόσο, η MT-09 Y-AMT δεν περιορίζεται στην καθημερινότητα. Στους επαρχιακούς δρόμους, η πραγματική δύναμη του τρικύλινδρου κινητήρα ξυπνά. Μπορεί στην αρχή να θυμίζει την απλότητα ενός scooter, αλλά στο βύθισμα του δεξιού γκριπ, οι σχεδόν 120 ίπποι ξεδιπλώνουν τον δυναμικό χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, προσφέροντας μια εκρηκτική εμπειρία. Οι αλλαγές στο πρόγραμμα D+ ή στο χειροκίνητο Sport mode κάνουν τη μοτοσικλέτα να επιταχύνει με ανελέητη ακρίβεια, θυμίζοντας ότι έχεις στα χέρια σου ένα πραγματικό streetfighter που δεν συγχωρεί αναστολές.
Στον αυτοκινητόδρομο, η Yamaha επιδεικνύει το άλλο της πρόσωπο, την σταθερότητα και την άνεση. Το σύστημα cruise control εξασφαλίζει ξεκούραστη οδήγηση, ενώ το Y-AMT αναλαμβάνει την πιο αποδοτική λειτουργία του κινητήρα, διατηρώντας τον σε ιδανικό εύρος στροφών. Σίγουρα η έλλειψη ανεμοθώρακα, κάνει την αίσθηση του αέρα έντονη σε πιο υψηλές ταχύτητες, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι μια μοτοσικλέτα που κινείται άνετα, αλλά διατηρεί τον σπορ χαρακτήρα της όταν ζητηθεί επιτάχυνση για προσπέραση ή έντονη οδηγική απόλαυση.
H Yamaha MT-09 Y-AMT προσφέρει μια οδηγική εμπειρία που μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως στις ανάγκες του αναβάτη. Από την απλότητα και τη λειτουργικότητα στην πόλη, μέχρι την απόλυτη αδρεναλίνη σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους, η μοτοσικλέτα της Yamaha καλύπτει κάθε πιθανό σενάριο με εντυπωσιακή ευκολία.
Αλλάζει το παιχνίδι
H MT-09 Y-AMT δεν είναι απλά μια προσθήκη στην οικογένεια των naked, αλλά μια τολμηρή επανάσταση που υπόσχεται να αλλάξει τη φιλοσοφία της κατηγορίας. Από την πόλη, μέχρι τους επαρχιακούς δρόμους και τα μεγάλα ταξίδια, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση που αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού και θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία.
Το μέλλον είναι εδώ, και η Yamaha μας το προσφέρει σήμερα, με τιμή που ξεκινάει από τις 11.790 ευρώ, μόλις 600 ευρώ περισσότερο από την αντίστοιχη χειροκίνητη εκδοχή του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 2EEK, τετραβάλβιδος 890 κ.εκ., 119 PS, 93 Nm
Μετάδοση: Ημιαυτόματο, ηλεκτρομηχανικού ελέγχου, 6 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.090 χλστ., 820 χλστ.
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, κάστερ, ίχνος):1.430 χλστ., 24 μοίρες, 108 χλστ.
Ύψος σέλας: 825 χλστ.
Διαδρομές αναρτήσεων Ε/Π (χλστ.): 130/117
Σύστημα πέδησης Ε/Π: 2 δίσκοι 298 χλστ. δαγκάνες 4 εμβόλων/1 δίσκος 245 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 14 λτ.
Βάρος: 196 κιλά πλήρες υγρών
Τροχοί Ε/Π: 120/70-17''- 180/55-17’'
Τιμή: 11.790 ευρώ