Δοκιμάζουμε το νέο Piaggio MP3 530 hpe Exlusive

Δοκιμή Piaggio MP3 530 HPE Exclusive carandmotor.gr

Το νέο τρίροδο Piaggio MP3 παρουσιάζεται πιο προηγμένο και ασφαλές από ποτέ, έτοιμο να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της καθημερινότητας.

Αναγνωρίζοντας τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα στην ασφάλεια που προσφέρει η ύπαρξη ενός επιπλέον τροχού στο εμπρός μέρος, τουλάχιστον στο αστικό περιβάλλον, η Piaggio ήταν η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που πίστεψε στα τρίροδα scooter και τα έβαλε στην παραγωγή παρουσιάζοντας το MP3.

Η ενασχόληση όμως των Ιταλών με το συγκεκριμένο project ξεκινά δυόμιση 10ετίες νωρίτερα από αυτό, στα μέσα της 10ετίας του 1980, όταν και ζήτησαν από τον Γερμανό εφευρέτη δρ. Wolfgang Trautwein, τον άνθρωπο που κατοχύρωσε και την πρώτη σχετική πατέντα στον κόσμο, να μετατρέψει δύο Vespa σε τρίροδες, οι οποίες θα μπορούσαν να πάρουν κανονικά κλίση στις στροφές, όπως και ένα συμβατικό δίκυκλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Piaggio MP3 530 HPE Exclusive carandmotor.gr

Τελικά οι Ιταλοί, έχοντας πραγματοποιήσει και τις δικές τους αλλαγές στο σύστημα του Γερμανού, προχώρησαν με την εμπορική εφαρμογή της ιδέας το 2006. Το πρώτο MP3 μπήκε στην παραγωγή και δημιούργησε επί της ουσίας την δική του κατηγορία στα scooter φέρνοντας παράλληλα μια μικρή επανάσταση αναφορικά στην ενεργητική ασφάλεια των μοντέλων που χρησιμοποιούνται ως commuters.

Συνταγή επιτυχίας με συνέχεια

Στα 17 χρόνια που πέρασαν από τότε, το MP3 απέδειξε στους ανθρώπους της Piaggio αλλά και το κοινό ότι τελικά ήταν μια εξαιρετική ιδέα που ίσως και να άργησε να δει το φως της παραγωγής. Αυτό το μαρτυρούν οι περισσότερες από 230.000 πωλήσεις όλης της γκάμας του MP3 μέχρι σήμερα αλλά και τα τρίροδα scooter -και όχι μόνο- που παρουσίασαν έπειτα και άλλοι κατασκευαστές.

Όλα αυτά τα χρόνια η Piaggio βελτιώνει διαρκώς τη σειρά MP3 προσφέροντας δύο παραλλαγές του τρίροδου scooter της, μία με πιο κοντό και μία με μακρύτερο μεταξόνιο. Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2022 και την παρουσίαση της νέας επί της ουσίας γενιάς του μεγάλου MP3 που επιθυμεί να φέρει ακόμη πιο κοντά τον κόσμο των δύο και των τεσσάρων τροχών. Αναμφίβολα το νέο κλείνει με νόημα το μάτι σε όλους τους οδηγούς αυτοκινήτου που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα και να αποκτήσουν ένα «όχημα πόλης» που προσφέρει αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας έναντι ενός συμβατικού scooter αλλά και τους σημαντικά μικρότερους χρόνους κίνησης στο αστικό περιβάλλον, σε σχέση με ένα αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Piaggio MP3 530 HPE Exclusive carandmotor.gr

Με νέα πιο δυναμική σχεδίαση

Η νέα γενιά του μεγάλου MP3 ανασχεδιάστηκε πλήρως αναφορικά με τα πλαστικά της, κάτι που επέφερε βελτιώσεις και στην αεροδυναμική προστασία του αναβάτη. Εμφανισιακά δεν σπάει τους δεσμούς με το μοντέλο που αντικατέστησε, ωστόσο, η σχεδίαση του MP3, ειδικά στο εμπρός μέρος έχει εκσυγχρονιστεί εμφανώς και μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν τα ολοκαίνουργια και πολύ καλής απόδοσης full LED φωτιστικά σώματα. Νέα είναι και τα πλαστικά της ουράς αλλά και το πίσω full LED φωτιστικό σώμα στο οποίο έχουν ενσωματωθεί και τα φλας.

Δοκιμή Piaggio MP3 530 HPE Exclusive carandmotor.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υψηλότερα επίπεδα προστασίας και εργονομίας

Το ρύγχος του MP3 έχει παράλληλα μεγαλύτερο πλάτος σε σχέση με πριν και σε συνδυασμό με την νέα και μεγαλύτερη σε διαστάσεις ζελατίνα προσφέρει τώρα καλύτερη κάλυψη από του αναβάτη από τον αέρα αλλά το νερό, είτε αυτό προέρχεται από το οδόστρωμα είτε από τον ουρανό.

Καθισμένος στη νέα μεγάλη και αναπαυτική σέλα με το ποιοτικό αφρώδες, ο οδηγός αντικρίζει τη νέα έγχρωμη και υψηλής ευκρίνειας οθόνη που προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με smartphone και έχει διαγώνιο που φτάνει στις επτά ίντσες. Η οθόνη παρουσιάζεται υπερπλήρης αναφορικά με τις πληροφορίες που φτάνουν στα μάτια του αναβάτη με τις αλλαγές στις ενδείξεις να πραγματοποιούνται εύκολα και γρήγορα από το αριστερό γκριπ.

Δοκιμή Piaggio MP3 530 HPE Exclusive carandmotor.gr

Η γενικότερη θέση οδήγησης έχει γίνει ακόμη πιο φιλική στους αναβάτες με μέσο και χαμηλότερο ύψος με το τιμόνι να έχει έρθει πιο κοντά στο κορμό, ενώ οι ψηλότεροι θα επωφεληθούν από τον περισσότερο χώρο που έχουν τώρα για τα πόδια τους με την ποδιά να βρίσκεται πλέον χαμηλότερα. Η ποδιά φέρει και μαλακές επενδύσεις που θυμίζουν αμυδρά… ταμπλό αυτοκινήτου, οι οποίες βρίσκονται εκεί για να προστατεύσουν τα γόνατα από επώδυνες επαφές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, το χειρόφρενο βρίσκεται ψηλότερα και σε πιο βολική θέση υπενθυμίζοντας εντονότερα την παρουσία του στον αναβάτη. Το χειρόφρενο σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό σύστημα που κλειδώνει το σύστημα διεύθυνσης του MP3 σε όρθια θέση είναι αρκετά για να το παρκάρετε με ασφάλεια, ενώ παρόν στον εξοπλισμό του είναι και ένα μεγάλο κεντρικό σταντ.

Δοκιμή Piaggio MP3 530 HPE Exclusive carandmotor.gr

Ο αναβάτης κάθεται άνετα ενώ το ίδιο ισχύει και για τον συνεπιβάτη, με τα πτυσσόμενα μαρσπιέ να βρίσκονται σε καλή θέση για τους περισσότερους σωματότυπους και την πρακτική σχάρα να φέρει μεγάλες ενσωματωμένες χειρολαβές. Η άνετη θέση που έχει προβλέψει η Piaggio για τον συνεπιβάτη θα προσφέρει τις υπηρεσίες της και σε ταξίδια εκτός των τειχών της πόλης, αφού η προστασία από τον αέρα αλλά και ο νέος ισχυρός κινητήρας των 530 κ.εκ. βάζουν στο μενού και τις εξορμήσεις (πολύ) μακριά από το κέντρο της πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτές τις εξορμήσεις αλλά και στο αστικό περιβάλλον τα μέγιστα βοηθούν και οι αποθηκευτικοί χώροι που προσφέρει το MP3. Κάτω από τη σέλα, στο κάδο που φέρει μαλακή επένδυση αλλά και φωτισμό, χωρούν δύο full face κράνη κανονικών διαστάσεων, ενώ πίσω στη σχάρα μπορεί να δεθεί με ασφάλεια ένας μαλακός σάκος.

Πρακτικότητα, κάμερα οπισθοπορείας και όπισθεν!

Στην καθημερινότητα εξαιρετικά βολικό θα φανεί και το μικρό ντουλαπάκι που βρίσκεται πίσω από την οθόνη πληροφοριών, όπως και η... κάμερα οπισθοπορείας, σαν αυτή που θα βρείτε σε ένα καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο όταν επιλέγετε την όπισθεν. Ναι, το νέο MP3 φέρει και όπισθεν, η οποία ενεργοποιείται μέσω της μίζας και εξαφανίζει τα κιλά του μεγάλο scooter. Θέλει λίγη συνήθεια καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα αυξομείωσης της ταχύτητας, ωστόσο η ηλεκτρική (μέσω της μίζας) όπισθεν θα «κακομάθει» γρήγορα τον αναβάτη του MP3 σε μια πολυτέλεια που αποτελούσε μέχρι πρότινος χρηστικό προνόμιο των αυτοκινήτων και κάποιων πολύ ακριβών τουριστικών μοτοσικλετών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης

Τα παραπάνω συστήματα υποβοήθησης για τον αναβάτη δεν είναι τα μόνα που φέρει η έκδοση Exculsive του νέου MP3 αφού στον εξοπλισμό του και άλλα προηγμένα συστήματα ασφάλειας που εξελίχθηκαν από το τμήμα Piaggio Fast Forward της ιταλικής εταιρείας που εδρεύει στη Βοστόνη των Ηνωμένων Πολιτειών.

Το νέο MP3 είναι το πρώτο scooter στον κόσμο που φέρει ραντάρ στο πίσω μέρος του, το οποίο προσφέρει λειτουργία ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind Spot Information System -BLIS) και υποβοήθησης απόφασης αλλαγής λωρίδας (Lane Change Decision Aid System -LCDAS).

Δοκιμή Piaggio MP3 530 HPE Exclusive carandmotor.gr

Όπως και στα αυτοκίνητα, έτσι και στο νέο MP3 το σύστημα ενημερώνει των αναβάτη για οχήματα που βρίσκονται πίσω από το scooter, σε απόσταση 30-35 μέτρων, με οπτικά σήματα που παρουσιάζονται στην μεγάλη TFT οθόνη. Εκτός από αυτό, αν ο αναβάτης εκδηλώσει πρόθεση να αλλάξει λωρίδα με την χρήση των φλας, το σύστημα LCDAS τον ενημερώνει για οχήματα που πλησιάζουν με μεγαλύτερη ταχύτητα και βρίσκονται στη λωρίδα που θέλει να μετακινηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πράξη, το σύστημα της ιταλικής εταιρείας δουλεύει σωστά, ωστόσο ο αναβάτης θα πρέπει να κατεβάσει το βλέμμα του για να εντοπίσει τις προειδοποιήσεις, οι οποίες θα ήταν καλύτερα να βρίσκονταν στους καθρέπτες -εντός δηλαδή του οπτικού πεδίου- που προσφέρουν πολύ καλή εικόνα για το τι γίνεται πίσω του.

Κερασάκι στην τούρτα των ηλεκτρονικών συστημάτων του MP3, το στάνταρ cruise control, στην έκδοση Exclusive, το οποίο προσφέρει μια έξτρα χείρα βοήθειας στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.

Πολιτισμός και ασφάλεια σε τρεις ρόδες

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά το νέο μεγάλο MP3 δείχνει αμέσως την πρόοδο που έχει γίνει σε όλα τα επίπεδα από τα πρώτα κιόλας λεπτά στη σέλα του. Η απτή βελτίωση της ποιότητας κατασκευής επικαιροποιείται από την απουσία τριγμών και λοιπών περίεργων θορύβων ακόμη και όταν οι τρεις τροχοί περνούν πάνω από έντονες ανωμαλίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντύπωση κατά την κίνηση με το τρίροδο ιταλικό scooter προκαλεί και η ασυνήθιστα ραφιναρισμένη για μονοκύλινδρο κινητήρα λειτουργία του μοτέρ των 44,2 ίππων και 50 Nm. Ο ήσυχος υγρόψυκτος κινητήρας φέρει πολλές και σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση του αλλά και τρία προγράμματα χαρτογράφησης (Eco, Comfort και Sport), τα οποία επηρεάζουν και την λειτουργία του traction control.

Σε συνδυασμό με το πολύ καλό CVT κιβώτιο, το οποίο εκμεταλλεύεται σωστά την επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, το MP3 επιταχύνει σβέλτα και παρά τα 280 κιλά που ζυγίζει πλήρες υγρών, φτάνει γρήγορα έως και τα 140 περίπου χλμ./ώρα με την τελική του να βρίσκεται λίγο πιο πάνω. Παράλληλα η κατανάλωση σε μικτές συνθήκες οδήγησης βρίσκεται στα λογικά 5,2 λτ./100 χλμ. και στα 4,5 λίτρα σε κίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως βάρος, το παραπάνω νούμερο ακούγεται εντυπωσιακό για scooter και η αλήθεια είναι ότι γίνεται αντιληπτό μόνο στα χαρτιά, αφού στην πράξη το ζύγισμα του MP3 κρύβει πολύ καλά το μεγαλύτερο μέρος του και το μοντέλο της ιταλικής εταιρείας παρουσιάζεται πολύ πιο ελαφρύ ακόμη και στους επιτόπιους ελιγμούς.

Βέβαια στην περίπτωση του ιταλικού scooter, το πιο εντυπωσιακό από όλα, που αποτελεί παράλληλα και τον λόγο της ύπαρξής του, είναι η έξτρα πρόσφυση που προσφέρει ο δεύτερος εμπρός τροχός, ειδικά στους γυαλισμένους δρόμους της πόλης και ακόμη περισσότερο σε βρεγμένο οδόστρωμα. Για τους αναβάτες που έχουν εμπειρία με δίκυκλα, η σημαντική έξτρα πρόσφυση γίνεται άμεσα αντιληπτή και εκμηδενίζει το άγχος κάποιου απότομου γλιστρήματος με το ιταλικό scooter να κινείται με πρωτόγνωρη για τα δεδομένα των δύο τροχών σιγουριά στο αστικό περιβάλλον και ιδιαίτερα προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτές τις συνθήκες κίνησης ο δεύτερος τροχός μπροστά προσφέρει μεγάλη αυτοπεποίθηση και στο φρενάρισμα με την μανέτα να προσφέρει καλή πληροφόρηση και τη δύναμη από τα εμπρός δισκόφρενα να κατεβαίνει με αποφασιστικότητα στο οδόστρωμα χωρίς υποψία μπλοκαρίσματος. Ακόμη και αν το μπλοκάρισμα έρθει, το γρήγορο στη λειτουργία του ABS κάνει πολύ καλή δουλειά και συμπληρώνει άριστα την εικόνα στον τομέα της ασφάλειας.

Παράλληλα, το πεντάλ του φρένου που βρίσκεται στο πάτωμα και ενεργοποιεί ταυτόχρονα το εμπρός αλλά και το πίσω φρένο λειτουργεί καλύτερα από κάθε άλλη φορά. Είναι πλέον πλήρως αξιοποιήσιμο από τον αναβάτη καθώς έχει πολύ καλή αίσθηση αναλογικότητας. Σε ταχύτητες πόλης μπορείτε επί της ουσίας να «καταργήσετε» τις μανέτες στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και να χρησιμοποιείτε μόνο αυτό, κάτι που θα φανεί πολύ οικείο στους οδηγούς αυτοκινήτου.

Ασφάλεια, άνεση και πολυτέλεια «τρία σε ένα»

Πολυτελές για τα δεδομένα των scooters (και των μοτοσικλετών), ευρύχωρο και ποιοτικό, φορτωμένο με τεχνολογίες που κάνουν εύκολη τη ζωή του αναβάτη στην πόλη αλλά και τον αυτοκινητόδρομο το νέο Piaggio MP3 530 hpe Exlusive δεν λέει όχι σε τίποτα έχοντας ως μεγάλο ατού τα υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει το εμπρός σύστημα με τους δύο τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τους δύσπιστους δικυκλιστές, μια δοκιμή από πρώτο χέρι είναι ικανή να τους αλλάξει άποψη, για κίνηση στο αστικό περιβάλλον. Για τους οδηγούς αυτοκινήτου που θέλουν να κάνουν τώρα το βήμα σε ένα μέσο που θα μειώσει στο μισό το χρόνο που ξοδεύουν στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης, η πρόταση της ιταλικής εταιρείας αποτελεί εγγύηση για την ασφαλή τους μετάβαση από τους τέσσερεις στους… τρεις τροχούς. Σίγουρα το αντίτιμο που καλείται να καταβάλλει κανείς δεν είναι αμελητέο για την φορτωμένη με τεχνολογία ναυαρχίδα των MP3 με τα μοναδικά χαρακτηριστικά, με την υπόλοιπη γκάμα του τρίροδου scooter να προσφέρει εναλλακτικές και σαφώς πιο οικονομικές λύσεις που ξεκινούν από τα 6.990 ευρώ για το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο με τον 300άρη κινητήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
βενζίνης 44,2 PS, 50 Nm, 530 κ.εκ.
Μετάδοση: CVT κιβώτιο
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Πλάτος, Μεταξόνιο): 2.160 χλστ., 815 χλστ. 1.550 χλστ.
Ύψος σέλας: 790 χλστ.
Τροχοί: 2Ε:110/70-13'', Π: 140/70-14''
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 13,7 λίτρα
Επιδόσεις: 151 χλμ./ώρα τελική
Κατανάλωση (WMTC): 4 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 93 γρ./χλμ.
Βάρος: 280 κιλά, πλήρες υγρών
Τιμή: 13.490 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ