Δοκιμάζουμε την best seller Yamaha Tracer 9 στην κορυφαία έκδοση GT

Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT carandmotor.gr

Η νέα γενιά της μεγάλης sport touring Yamaha Tracer, παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένη από ποτέ. Τονίζοντας ακόμη περισσότερο τις Touring δυνατότητες της, χωρίς όμως να αμελεί τις Sport, ειδικά στην κορυφαία έκδοση GT.

Με την παρουσίαση της Tracer 900 το 2015, η Yamaha έκανε ένα μικρό αλλά σημαντικό reset στο πώς πρέπει να είναι μια μοτοσικλέτα που θέλει να λέγεται sport touring βάζοντας στο παιχνίδι και τον παράγοντα «διασκέδαση» απέναντι στις υψηλότερες επιδόσεις των σαφώς πιο δυσκίνητων σε επαρχιακό δρόμο εκπροσώπων της κατηγορίας.

Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT carandmotor.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κοινό αγκάλιασε αμέσως τη συνταγή της ιαπωνικής εταιρείας με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της Tracer 900 να πάρουν την ανιούσα από την πρώτη στιγμή και να την ανάγουν ως ένα από τα best sellers μεσαίου-μεγάλου κυβισμού και επί ευρωπαϊκού εδάφους με περισσότερες από 50.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα.

Η εμπορική επιτυχία που σημείωσε η Tracer 900 δεν δημιούργησε αυταπάτες στους Ιάπωνες που συνέχισαν να την βελτιώνουν ενόψει και του ολοένα σκληρότερου ανταγωνισμού, με στόχο να διατηρηθούν στην κορυφή. Η μεγαλύτερη από αυτές τις αλλαγές έγινε το 2018, όταν η Yamaha παρουσίασε και την έκδοση GT διευρύνοντας τις επιλογές του αναβάτη βάζοντας στο mix ένα πακέτο ακόμη πιο ποιοτικών σε λειτουργία αναρτήσεων, μεταξύ άλλων βελτιώσεων που έκαναν την τρικύλινδρη Tracer πιο ώριμη και ολοκληρωμένη.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο 2021 και την ολοκαίνουρια γενιά που άλλαξε το όνομα της σε Tracer 9, «πατά» όμως πάνω στην ίδια φιλοσοφία και ισορροπίες μεταξύ άνεσης και διασκέδασης, με επίκεντρο τον ανανεωμένο, μεγαλύτερο και ισχυρότερο Euro 5 κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φρέσκια σχεδίαση που κάνει τη διαφορά
Ευθύς εξ αρχής η νέα Yamaha Tracer 9 διατυμπανίζει το επόμενο βήμα που κάνει η ιαπωνική εταιρεία στη sport touring κατηγορία με την ολόφρεσκη σχεδίαση της που δεν έχει κανένα κοινό σημείο με την απερχόμενη μοτοσικλέτα. Το νέο φέρινγκ εκτείνεται πιο χαμηλά από το προηγούμενο και προστατεύει ακόμη περισσότερο τα πόδια του αναβάτη στις υψηλές ταχύτητες, ενώ στο νέο ρύγχος κυριαρχούν τα νέα, αποδοτικά και σαφώς μικρότερα σε μέγεθος full LED φωτιστικά σώματα, τα οποία, στην έκδοση GT, συμπληρώνονται και από cornering lights που ενεργοποιούνται όταν η μοτοσυκλέτα πάρει κλίση μεγαλύτερη των επτά μοιρών για να φωτίσουν το εσωτερικό της στροφής. Η ψηλή ζελατίνα που ρυθμίζεται πανεύκολα σε ύψος ακόμη και εν κινήσει ξενίζει λίγο αρχικά στο μάτι και δείχνει και θεωρητικά τα πολύ καλά επίπεδα προστασίας που προσφέρει όταν η Tracer 9 κινείται ακόμη και με σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες από τα όρια των αυτοκινητόδρομων.

Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT carandmotor.gr

Από μπροστά, δύσκολα θα μπερδέψει κανείς την Tracer 9 με κάποια άλλη μοτοσικλέτα ανεξάρτητα από την κατηγορία που ανήκει, ενώ στην ουρά με τις ενσωματωμένες στη σχεδίαση της βάσεις για τις βαλίτσες το επίσης LED φωτιστικό σώμα διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τη σχεδίαση του προηγούμενου, ως συνέχεια της ταυτότητας των Tracer. Σε αυτό το σημείο, η μεγάλη χειρολαβή για τον συνεπιβάτη βρίσκεται στο σωστό σημείο, με το μερίδιο της σέλας του να έχει σωστές διαστάσεις και ποιοτικό αφρώδες για την άνετη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Μια από τα ίδια και για τον αναβάτη που απολαμβάνει άνεση αλλά και εύκολη πρόσβαση προς το έδαφος με την σέλα του να ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα αναφορικά με το ύψος της και την Yamaha να έχει διαθέσιμες ως έξτρα μια ακόμη χαμηλότερη αλλά και μια σέλα που θα ταιριάξει καλύτερε σε εκείνους που ξεπερνούν σε ύψος το 1,85 μ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέα θέση πασπαρτού
Με τα χέρια να προστατεύονται από δύο μικρές και σωστά σχεδιασμένες χούφτες, ο αναβάτης κρατά στα χέρια του ένα φαρδύ τιμόνι που δίνει πολύ καλό μοχλό στους ελιγμούς με μικρές ταχύτητες, βοηθά στις ταχύτατες αλλαγές κατεύθυνσης στον επαρχιακό και δεν προβληματίζει ούτε με τη μοτοσικλέτα να κινείται κοντά στην τελική της που ξεπερνά τα 220 χλμ./ώρα.

Για την πληροφόρηση του αναβάτη ο πίνακας πληροφοριών της Tracer 9 διατηρεί την χαρακτηριστική «split screen» φιλοσοφία της προηγούμενης γενιάς, με την έκδοση GT να φέρει δύο ξεχωριστές TFT οθόνες 3,5 ιντσών έκαστη. Οι ενδείξεις παρουσιάζονται πλήρεις για την κατηγορία και αλλάζουν από το αριστερό γκριπ που συγκεντρώνει και τον μεγαλύτερο όγκο των κουμπιών και απαιτεί κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Από εκεί θα ρυθμίσετε επίσης τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του αναβάτη αλλά και τις αποσβέσεις των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι βασικές πληροφορίες εμφανίζονται στην αριστερή οθόνη και περιλαμβάνουν έγχρωμο στροφόμετρο τύπου μπάρας, το χρώμα του οποίου αλλάζει ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, καθώς και ψηφιακό κοντέρ, δείκτη στάθμης καυσίμου, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και ενδεικτική λυχνία λειτουργίας του TCS. Η αριστερή οθόνη μπορεί να λειτουργήσει ως οθόνη ενδείξεων και ρύθμισης του συστήματος TCS, όπου ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό επίπεδο παρέμβασης για τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχει στη διάθεσή του. Η δεξιά οθόνη χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα, με κάθε ένα από αυτά να εμφανίζει μια σειρά πληροφοριών όπως συνολικό χιλιομετρητή, μετρητές ταξιδιού 1 και 2, θερμοκρασία περιβάλλοντος και πολλά, ενώ ο αναβάτης έχει δυνατότητα παραμετροποίησης τους.

Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT carandmotor.gr

Σε γενικές γραμμές η εργονομία που προσφέρει η Tracer 9 κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, κάτι που ισχύει και για την ποιότητα κατασκευής της μοτοσικλέτας. Η βαφή των μεταλλικών και πλαστικών επιφανειών δεν παρουσιάζει ατέλειες, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη συναρμογή τους με την μοτοσικλέτα της ιαπωνικής εταιρείας να ικανοποιεί και σε αυτό το επίπεδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δυναμικό ραφινάρισμα
Για τη νέα γενιά της μεγάλης Tracer η Yamaha φρόντισε να επικαιροποιήσει τον εν σειρά τρικύλινδρο κινητήρα που κατάφερε με τον χαρακτήρα του να κερδίσει τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή που έκανε την εμφάνιση του, είτε στη γυμνή MT-09 είτε «κρυμμένος» πίσω από το φέρινγκ της sport touting μοτοσικλέτας των Ιαπώνων.

Το μοτέρ που πληροί πλέον τις προδιαγραφές Euro 5, παρουσιάζεται στην τελευταία του ενσάρκωση πιο ώριμο και μεστό από ποτέ, με την τροφοδοσία να γίνεται τώρα πιο πολιτισμένα εις βάρος της αχρείαστης «αγριάδας» που χαρακτήριζε την απόκριση του προηγούμενου στο άνοιγμα του γκαζιού, ακόμη και στις πιο ήπιες χαρτογραφήσεις του.

Το τρικύλινδρο μοτέρ μεγάλωσε στα 890 κ.εκ. και μαζί με την αυξημένη χωρητικότητα προστέθηκαν στο «μενού» και μερικοί παραπάνω ίπποι, σε συνδυασμό με το γέμισμα της καμπύλης ροπής. Η μέγιστη τιμή της τελευταίας, που ανέρχεται στα 93 Nm, κάνει την εμφάνιση της 1.500 σ.α.λ. χαμηλότερα σε σχέση με πριν κάτι που περιορίζει εντυπωσιακά τις αλλαγές ταχυτήτων, με την παράλληλη βελτίωση της ελαστικότητας του. Έτσι, σπάνια θα αναζητήσει πλέον κανείς και τους 119 ίππους (συν τέσσερεις σε σχέση με πριν) που κάνουν την εμφάνιση τους στις 10.000 σ.α.λ., αφού ένα γενναίο άνοιγμα του γκαζιού ακόμη και με 5η σχέση στο κιβώτιο και λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, είναι αρκετό για ασφαλείς προσπεράσεις, αλλά και για την διατήρηση ενός ικανοποιητικότατου ρυθμού στον επαρχιακό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT carandmotor.gr

Από το κύμα αλλαγών δεν ξέφυγε ούτε το κιβώτιο, με την πρώτη και δεύτερη σχέση να έχουν μακρύνει, ενώ η φουρκέτα αλλαγής ταχυτήτων έχει ανασχεδιαστεί βελτιώνοντας ελαφρώς τις αλλαγές σε σχέση με πριν. Οι διαδρομές του επιλογέα παραμένουν μεγαλύτερες από το ιδανικό ωστόσο για την άνεση φροντίζει το ηλεκτρονικό quickshifter που κάνει τη χρήση του συμπλέκτη περιττή και δουλεύει καλύτερα στα ανεβάσματα από ότι στα κατεβάσματα. Αλλαγές έγιναν και στον μονόδρομο συμπλέκτη που υποβοηθά και την ελαφριά μανέτα ξεκουράζοντας τα δάκτυλα του χεριού στη συνεχή χρήση με την συμπεριφορά του να έχει γίνει πιο προοδευτική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίοδος ωριμότητας και για το πλαίσιο
Αν και μεγαλύτερο, το μοτέρ είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο κατά 1,7 κιλό (1,4 κιλό είναι ελαφρύτερη και η εξάτμιση), ενώ έχει επαναπροσδιοριστεί τη σχέση του και με το ολοκαίνουριο χυτό αλουμινένιο πλαίσιο Deltabox. Δένοντας σε νέες βάσεις ο κινητήρας με τον crossplane στρόφαλο έχει τοποθετηθεί σε πιο όρθια θέση, στις 52,3 μοίρες έναντι 47,5 μοιρών πριν, ώστε να βελτιωθεί σύμφωνα με τους Ιάπωνες η κατανομή των μαζών και να βελτιωθεί περαιτέρω η αίσθηση του αναβάτη από το ανεστραμμένο πιρούνι των 41 χλστ. που είναι κοντύτερο από το προηγούμενο κατά 30 χλστ.

Στο παραπάνω συνεισφέρει και το νέο μακρύτερο ψαλίδι που εδράζει στα εσωτερικά τοιχώματα του πλαισίου και όχι στα εξωτερικά όπως πριν και προσδίδει ακόμη μεγαλύτερη σταθερότητα στην έξοδο των στροφών. Βοηθά επίσης το αμορτισέρ με το νέο μοχλικό να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη ευκολία τις ανωμαλίες του δρόμου, ειδικά με δεύτερο άτομο στη σέλα. Όλα αυτά χωρίς να έχει αυξηθεί το μεταξόνιο που παραμένει στα 1.500 χλστ. Με έμφαση στη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, ελαφρώς πιο συντηρητικά παρουσιάζονται το ίχνος και η κάστερ με το πρώτο να έχει κερδίσει 8 χλστ. και τη δεύτερη να βρίσκεται τώρα στις 25 μοίρες έναντι 24 στην προηγούμενη γενιά.

Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT carandmotor.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με διαδρομές τροχών στα 130 και 137 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα, οι αναρτήσεις στην κορυφαία έκδοση GT καταφέρνουν να σιδερώσουν σε απόλυτα ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες χωρίς να αποξενώνουν τον αναβάτη από τον δρόμο. Οι τροχοί παραμένουν σε επαφή με το έδαφος και στα συνεχόμενα σαμαράκια, κάτι που δίνει αυτοπεποίθηση όταν το αίμα βράζει με την Tracer 9 GT να ακολουθεί πιστά της οδηγίες και να μην αλλάζει τροχιά παρά μόνο κατόπιν απαίτησης. Η σιγουριά που νιώθεις στις στροφές ενισχύεται από την ταχύτητα που η μοτοσικλέτα των Ιαπώνων μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, με σύμμαχο και τα δυνατά και με πολύ καλή αίσθηση φρένα με τις ακτινικά τοποθετημένες 4πίστονες δαγκάνες και τους δίσκους των 298 χλστ. να παραμένουν ως είχαν και την ακτινική τρόμπα να προσφέρει μεγάλη ακρίβεια στο τράβηγμα της μανέτας. Και αν έχεις ενστάσεις για τη θέση οδήγησης και θέλεις να την φέρεις ακόμη πιο κοντά στα μέτρα σου, η Tracer 9 ρυθμίζει τα μαρσπιέ της σε δύο θέσεις, κατά 15 χλστ. πάνω-κάτω, ενώ πιο κοντά η πιο μακριά μπορεί να έρθει και το τιμόνι με την αντιστροφή της τιμονόπλακας.

Πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο
Στην αίσθηση ασφάλειας και στην ενίσχυση της διασκέδασης του αναβάτη συνεισφέρει και η ηλεκτρονική ομπρέλα των νέων ηλεκτρονικών συστημάτων που, η συμπεριφορά των οποίων διαμορφώνεται πλέον από τη νέα μονάδα μέτρησης μεταβολής αδρανειακών δυνάμεων έξι αξόνων που ελέγχει αποδοτικά το Traction Control αλλά και το ABS. Στα συστήματα της 3κύλινδρης Tracer περιλαμβάνονται πλέον και ένα για τον έλεγχο της ολίσθησης του πίσω τροχού, που επιτρέπει ως ένα βαθμό το ντριφτάρισμα, το σύστημα που ελέγχει την ανύψωση του εμπρός τροχού και σύστημα που διανέμει την πίεση των φρένων μεταξύ των δύο τροχών αν διαγνωστεί πιθανότητα μπλοκαρίσματος για έναν από τους δύο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να ρυθμίζονται ταυτόχρονα μέσα από προεπιλεγμένα προγράμματα που φέρει η Tracer, με τον αναβάτη να έχει παράλληλα τη δυνατότητα να παραμετροποιήσει τη λειτουργία τους -σε τρία στάδια για το TCS, το σύστημα ελέγχου σούζας και τον έλεγχο ανύψωσης του πίσω τροχού. Τα τρία τελευταία μπορούν επίσης να απενεργοποιηθούν, ενώ ο αναβάτης έχει στη διάθεση του και τέσσερα προγράμματα λειτουργίας D-Mode για την απόκριση του κινητήρα που προσαρμόζει το ride by wire γκάζι ανάλογα με τις συνθήκες. Να σημειωθεί ότι από τον εξοπλισμό της sport touring μοτοσικλέτας δεν απουσιάζει ούτε το cruise control, μια έξτρα χείρα βοηθείας στα μακρινά ταξίδια.

Δοκιμή Yamaha Tracer 9 GT carandmotor.gr

Με τον αέρα του best seller
Η νέα Yamaha Tracer 9 GT συνεχίζει στα χνάρια του προκάτοχου μοντέλου αποτελώντας μια ολοκληρωμένη πρόταση για την κατηγορία της που βρίσκεται στη χρυσή τομή μεταξύ διασκέδασης και άνεσης. Η νέα Tracer δείχνει ακόμη πιο ικανή από την προηγούμενη γενιά, με την έκδοση GT να αποτελεί μία ακόμη καλύτερη μοτοσικλέτα από την αντίστοιχη προηγούμενη. Η διαφορά στην τιμή που χωρίζει την κορυφαία από την στάνταρ έκδοση είναι δικαιολογημένη με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις να παίζουν εδώ τον μεγαλύτερο ρόλο και να κάνουν το έξτρα «έξοδο» μια απόλυτα δικαιολογημένη επένδυση για τον αναβάτη που θα τις χαρεί σε κάθε συνθήκη οδήγησης. Η δεύτερη θέση που κατέλαβε η μεγάλη Tracer στις πωλήσεις της προηγούμενης χρονιάς στις μοτοσικλέτες άνω των 750 κ.εκ., πωλήσεις που αφορούν τη νέα αλλά και την προηγούμενη γενιά δείχνουν επίσης ότι το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας βαδίζει ήδη στο δρόμο της εμπορικής επιτυχίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Εν σειρά 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 890 κ.εκ., 119 PS, 93 Nm
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.175 χλστ., 885 χλστ.
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, ίχνος, κάστερ), 1.500 χλστ., 108 χλστ., 25 μοίρες
Ύψος σέλας: 810-825 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 18 λτ.
Βάρος: 220 κιλά πλήρες υγρών
Τροχοί Ε/Π: 120/70-17''- 180/55-17''
Τιμή: 13.990 ευρώ (στάνταρ έκδοση: Από 11.690 ευρώ)

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ