Ε.Ε.: «Έξυπνοι» περιοριστές ταχύτητας και στις μοτοσυκλέτες

Suzuki test rides 2022 οδήγησε τις νέες Suzuki Μοτοσικλέτες

Συστήματα που θα περιορίζουν αυτόματα την ταχύτητα ενός δικύκλου σύμφωνα με τα εκάστοτε όρια σκέφτεται να επιβάλλει η Ε.Ε., υπό τις έντονες αντιδράσεις της FEMA.

Στο δρόμο προς ένα μέλλον χωρίς θανατηφόρα τροχαία, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη επιβάλλει «έξυπνους» αυτόματους περιοριστές ταχύτητας στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των καινούριων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ε.Ε. από τον Ιούλιο του 2022 (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Ανάλογες σκέψεις γίνονται και για τα μηχανοκίνητα δίκυκλα και τις μοτοσυκλέτες, με το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο να υιοθετεί πριν από λίγες ημέρες με συντριπτική πλειοψηφία την έκθεση με τις συστάσεις που κατάρτισε η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά, σχετική με τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η Ένωση την επόμενη 10ετία για την οδική ασφάλεια και σύμφωνη με το «Όραμα Μηδενικών Απωλειών».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην εν λόγω έκθεση, εκτός από την απαίτηση να είναι όλα τα νέα οχήματα εξοπλισμένα με «έξυπνα» συστήματα ελέγχου ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance -ISA), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να εξετάσει και την πρακτική εφαρμογή της υποχρέωσης εξοπλισμού των μοτοσικλετών με τα συστήματα αυτά.

Το συγκεκριμένο εν δυνάμει μέτρο προκάλεσε την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Λεσχών Μοτοσυκλέτιστών (Federation of European Motorcyclists' Associations -FEMA) με τον γενικό γραμματέα της FEMA, Dolf Willigers, να δηλώνει σχετικά: «Καλοσωρίζουμε αυτή την έκθεση και σχεδόν όλα τα μέτρα που προτείνονται από το Κοινοβούλιο. Σε επιστολή προς την Κομισιόν νωρίτερα μέσα στη χρονιά έχουμε ζητήσει ήδη να συμπεριληφθούν τα μηχανοκίνητα δίκυκλα στους Βασικούς Δείκτες Απόδοσης, όπως έχουμε ζητήσει και καλύτερη εκπαίδευση και εξετάσεις για διπλώματα οδήγησης που προσανατολίζονται περισσότερο στη διαχείριση ρίσκου και στην αποφυγή ρίσκου αντί για την εκμάθηση δεξιοτήτων σχετικών με την οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες, αλλά και ασφλαέστερες υποδομές. Αυτές οι απαιτήσεις περιλαμβάνονται στην έκθεση του ευρωκοινοβουλίου.»,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα παραπάνω ο Willigers πρόσθεσε ότι η FEMA δεν υποστηρίζει κανένα ηλεκτρονικό σύστημα όπως είναι οι «έξυπνοι» περιοριστές ταχύτητας (Intelligent Speed Assist -ISA), σύστημα που παίρνει τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας από τον αναβάτη. Η Ομοσπονδία θεωρεί τέτοιες ενέργειες επικίνδυνες για τους μοτοσυκλετιστές, από τη στιγμή που αυτού του είδους ηλεκτρονικά συστήματα εμπλέκονται στο έλεγχο της τροφοδοσίας και κατ' επέκταση στον έλεγχο της απόδοσης του κινητήρα. Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει συζητηθεί και στο παρελθόν από τη FEMA με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πριν από δύο περίπου χρόνια. Τότε η Κομισιόν είχε συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία το γεγονός ότι δεν μπορούν να τοποθετηθούν συστήματα ISA «έτσι απλά» στα μηχανοκίνητα δίκυκλα.

Δείτε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ