Με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων και του κόστους χρήσης ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές δικύκλων θα παρουσιάσει την πρώτη μοτοσυκλέτα που κινείται με φυσικό αέριο.
Ως εναλλακτικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο το φυσικό αέριο προσφέρει σημαντικά οφέλη αναφορικά με τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων ενός κινητήρα εσωτερικής καύση, ενώ την ίδια στιγμή είναι και πιο οικονομικό σε σχέση με την βενζίνη και το πετρέλαιο.
Στον κόσμο των τεσσάρων τροχών το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) είναι ένα καύσιμο που χρησιμοποιείται επί ευρωπαϊκού εδάφους με κατασκευαστές όπως το VW Group και η Fiat να έχουν δημιουργήσει μια σειρά από μοντέλα που το αξιοποιούν ως κύριο καύσιμο για την κίνησή τους.
BUY NOW
Στις μοτοσυκλέτες το CNG αποτελεί μέχρι σήμερα άγνωστη λέξη, όπως και το υγραέριο για ευνόητους λόγους, όπως για παράδειγμα ο κίνδυνος να υπάρχει ένα συμπιεσμένο εύφλεκτο αέριο σε ένα ντεπόζιτο που δεν προστατεύεται ούτε στοιχειωδώς σε περίπτωση πρόσκρουσης ή πτώσης με τον αναβάτη μάλιστα να κάθεται μόλις λίγα χιλιοστά μακριά του.
Ωστόσο τα δεδομένα αναμένεται να αλλάξουν με την ινδική Bajaj Auto, να έχει στα σκαριά μια μοτοσυκλέτα που κινείται με φυσικό αέριο. Τα νέα έγιναν γνωστά από επίσημα χείλη και συγκεκριμένα εκείνα του διευθύνονται συμβούλου της εταιρείας Rajiv Bajaj σε δηλώσεις που έκανε σε ινδικά τηλεοπτικά κανάλια.
Ο Rajiv Bajaj ανέφερε ότι η μοτοσυκλέτα που εξελίσσει η εταιρεία του πρέπει πρώτα από όλα να είναι προσιτή στο ευρύ κοινό (σ.σ. της Ινδίας) και αυτό λογικά σημαίνει ότι θα έχει μια τιμή ασυνήθιστα χαμηλή για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να φέρει κινητήρα με χωρητικότητα που θα βρίσκεται λογικά μεταξύ 100 και 160 κ.εκ., στις μοτοσυκλέτες δηλαδή που είναι και πιο δημοφιλείς στην Ινδία.
Παράλληλα, ο ισχυρός άνδρας του ινδικού κολοσσού ανέφερε ότι η μοτοσυκλέτα θα παρουσιαστεί στο κοινό πριν από το τέλος του 2024, ενώ θα είναι εμπορικά διαθέσιμη την επόμενη χρονιά.
Με λίγα λόγια η εξέλιξη της CNG μοτοσυκλέτας των Ινδών βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και τα αποτελέσματα αναφορικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού μοτοσυκλέτα με θερμικό μοτέρ βενζίνης η Bajaj αναφέρει μείωση στις εκπομπές CO2 σχεδόν 50% και μειωμένες εκπομπές CO κατά 75%.
Η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που κινείται με CNG δεν αναμένεται να είναι και η τελευταία για την Bajaj που από ό,τι φαίνεται επιθυμεί να δημιουργήσει μια γκάμα τέτοιων μοντέλων, τα οποία θα φέρουν λογικά και κινητήρες μεγαλύτερης χωρητικότητας.