Ποιος θα περίμενε πριν από τέσσερεις και πλέον 10ετίες ότι μία μαζικής παραγωγής και καλοπουλημένη Honda θα έφτανε να κάνει ρεκόρ σε δημοπρασία εν έτει 2022;
Με τη στροφή του κοινού στις νερορετρό μοτοσικλέτες τα τελευταία χρόνια αλλά και την παράλληλη άνοδο της custom σκηνής που έχει αφήσει στην άκρη τα τσόπερ και έχει πιάσει για τα καλά τα cafe racers, οι κλασικές μοτοσικλέτες δείχνουν να έχουν πάρει τα πάνω τους και να «συστήνονται» σε ένα νέο κοινό που μέχρι πρότινος αγνοούσε τόσο αυτές, όσο (ίσως) και τη μοτοσικλέτα γενικότερα.
Ακόμη και το παραπάνω όμως δεν είναι αρκετό για να δικαιολογήσει αυτό που έγινε στη βρετανική δημοπρασία που διοργάνωσε η Silverstone Auctions, όπου μια Honda CB400F πωλήθηκε σε τιμή ρεκόρ για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα, μια τιμή που δεν θα μπορούσε να φανταστεί κανείς πριν από την έναρξη της δημοπρασίας.
BUY NOW
Η CB400F που πωλήθηκε και βλέπετε στις φωτογραφίες είναι ένα μοντέλο που κατασκευάστηκε το 1978 και ανήκει στο τέλος της εμπορικής καριέρας της αερόψυκτης εν σειρά 4κύλινδρης των Ιαπώνων. Μιας μοτοσικλέτας που ήταν διαθέσιμη στο κοινό μεταξύ 1975 και 1978, στο οποίο διάστημα και πωλήθηκε σε περισσότερα από 100.000 αντίτυπα.
Η CB400F, ήρθε για να αντικαταστήσει την προηγούμενη CB350F και ήταν, σύμφωνα και με αναφορές τις εποχής, μια καλή μοτοσικλέτα για την κατηγορία της, η οποία ήταν ωστόσο ακριβότερη από τον ανταγωνισμό της και πιο αργή από τις αντίστοιχου κυβισμού δίχρονες μοτοσυκλέτες. Γενικά οι επιδόσεις της ήταν μέτριες (μόλις 37 ίπποι μέγιστη ισχύς) και δεν είναι τυχαίο πως η μοτοσικλέτα που την αντικατέστησε αν και δικύλινδρη ίδιου κυβισμού, ήταν ισχυρότερη.
Στην ιστορία η CB400F έμεινε ως η πρώτη Honda ευρείας παραγωγής που έφερε κιβώτιο έξι σχέσεων και αισθητικά για το κουρμπάρισμα των λαιμών των εξατμίσεων της που είναι ομολογουμένως όμορφο και ξεχωριστό και έχει επηρεάσει και το σύστημα εξαγωγής της σύγχρονης CB650R.
Το μεγαλύτερο ρόλο που μετά τον τελευταίο χτύπο του σφυριού αντάλλαξαν χέρια 19.183 ευρώ (!) και η CB400F ξεπέρασε αρκετές εξωτικές κλασικές αλλά και πιο σύγχρονες μοτοσικλέτες με σημαντικά μεγαλύτερη ιστορική σημασία, ήταν το γεγονός ότι αυτή η ιαπωνική μοτοσικλέτα δεν ήταν απλά σε κατάσταση βιτρίνας. Ήταν ένα βήμα παραπάνω αφού με λιγότερα από δύο χιλιόμετρα στο οδόμετρό της, δεν είχε κυκλοφορήσει ποτέ, ούτε έχει ταξινομηθεί. Επίσης, ενδέχεται να μην έχει πάρει μπροστά ποτέ ο κινητήρας της με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ να είναι από τις δοκιμές στο εργοστάσιο κατασκευής της.
Ο λόγος γι' αυτό είναι ότι αγοράστηκε καινούρια το 1978 από ένα ιδιοκτήτη μιας άλλης CB400F, ως μοτοσικλέτα που θα χρησίμευε για ανταλλακτικά. Γρήγορη μπορεί να μην ήταν η μοτοσικλέτα της Honda, αλλά η αξιοπιστία δεν της έλειπε και σε συνδυασμό με ότι ο ιδιοκτήτης της αρχικής CB400F δεν είχε κάποιο ατύχημα, κρατήθηκε σε κατάσταση «κούτας» μέχρι σήμερα, χωρίς να λείπει κανένα εξάρτημα της.
Τουλάχιστον, η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έβγαλε τα λεφτά της σαν επένδυση ακόμη και παραμένοντας στην αποθήκη μέχρι τελευταίας δεκάρας.