Ένας ακόμη κατασκευαστής μοτοσικλετών καταθέτει πατέντες για υπετροφοδοτούμενο κινητήρα μόνο που αυτή τη φορά είναι η Honda.
Η υπετροφοδότηση και οι δύο τροχοί είναι ένας γάμος που μέχρι σήμερα δεν έχει αποδώσει τους αναμενόμενους καρπούς σε επίπεδο ευρείας παραγωγής. Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha πρόσφεραν επίσημα στο κοινό turbo μοτοσικλέτες στις αρχές της 10ετίας του '80, ωστόσο αυτές έμειναν στην παραγωγή για πολύ μικρό διάστημα λόγω και της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης εκείνης της περιόδου.
Ένας από τους λόγους που ο συνδυασμός ενός υπερσυμπιεστή σε μια μοτοσικλέτα δεν ήταν η καλύτερη ιδέα πριν από 40 περίπου χρόνια ήταν και η έλλειψη τεχνογνωσίας εκείνη την εποχή που το turbo μπήκε στο φως της δημοσιότητας παγκοσμίως λόγω και της χρήσης του στα κορυφαία μηχανοκίνητα αθλήματα των τεσσάρων τροχών, την Formula 1 και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
BUY NOW
Σήμερα τα πράγματα είναι βέβαια εντελώς διαφορετικά σε επίπεδο τεχνολογίας με τους κατασκευατές να στρέφουν παράλληλα την προσοχή τους όχι στους υπερσυμπιεστές εξάτμισης όπως τότε αλλά πιο σωστά στους μηχανικούς υπερσυμπιεστές. Οι τελευταίοι προσδίδουν στους κινητήρες μια σαφώς πιο ομαλή κλιμάκωση ροπής και ισχύος σε σχέση με τους υπερσυπιεστές εξάτμισης η οποία και ταιριάζει καλύτερα με τον κόσμο των δύο τροχών.
Αυτή την εφαρμογή φαίνεται πως εξετάζει και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων παγκοσμίως με τη Honda να καταθέτει για δεύτερη φορά σε διάστημα μερικών ετών πατέντες για έναν κινητήρα με μηχανικό υπεσυμπιεστή.
Όπως και την προηγούμενη φορά οι εν λόγω πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας απεικονίζουν μια σύγχρονη CRF1000L Africa Twin με τον υπερσυμπιεστή να εφαρμόζεται στον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα των 1.084 κ.εκ.
Αν και η συγκεκριμένη εφαρμογή μοιάζει λίγο υπερβολική, ο εν λόγω σύγχρονος κινητήρας είναι ένα μοτέρ «πασπαρτού» που χρησιμοποιείται από τον ιαπωνικό κολοσσό σε τρεις ακόμη μοτοσικλέτες του, την τουρισμού NT1100, την cruiser CMX1100 Rebel και την street Hawk 11 που πωλείται προς το παρόν μόνο στην αγορά της Ιαπωνίας.
Στις πατέντες της ιαπωνικής εταιρείας κάνει την εμφάνισή του και ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού, το οποίο εφαρμόζεται συνήθως στα αυτοκίνητα που φέρουν υπετροφοδοτούμενους κινητήρες, ενώ o υπερσυμπιεστής φαίνεται να είναι τύπου «βίδας» με το σύστημα των Ιαπώνων φέρει και βαλβίδα ανακούφισης.