Το πρώτο αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου συμπλέκτη για μηχανικά κιβώτια μοτοσυκλετών παρουσίασε η Honda αφήνοντας τη χρήση της αριστερής μανέτας στη… διακριτική ευχέρεια του αναβάτη.
Η αναζήτηση της Honda στην αυτοματοποίηση της λειτουργίας των κιβωτίων για τις μοτοσυκλέτες της παίρνει νέα τροπή μετά και από την παρουσίαση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος συμπλέκτη E-Clutch.
Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων παγκοσμίως η Honda είναι η μοναδική εταιρεία που «πειραματίζεται» με τα κιβώτια που χρησιμοποιεί στις μοτοσυκλέτες της. Το μοναδικό στον κόσμο των δύο τροχών αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DTC είναι η πιο επιτυχημένη εφαρμογή της ιαπωνικής εταιρείας στις μοτοσυκλέτες ευρείας παραγωγής τα τελευταία χρόνια, μια επιλογή που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση μεταξύ των αναβατών που επιλέγουν τα μοντέλα της.
BUY NOW
Με στόχο να εξοικονομήσει βάρος και να μειώσει την πολυπλοκότητα η Honda «στρέφεται» τώρα στα μηχανικά κιβώτια και με το σύστημα e-Clutch που δημιούργησε αυτοματοποιεί τη λειτουργία του μηχανικού συμπλέκτη και κάνει αχρείαστη την αριστερή μανέτα αλλά δεν την εξαλείφει.
Το κοινό στο οποίο απευθύνεται το E-Clutch είναι αναβάτες κάθε εμπειρίας: από τους αρχάριους που δυσκολεύονται ακόμη με την αριστερή μανέτα έως και τους πιο έμπειρους που απλά θέλουν να ξεκουράσουν το αριστερό τους χέρι και να κινηθούν με μεγαλύτερη άνεση και ευκολία.
Το λογισμικό του E-Clutch αναλαμβάνει να συγχρονίζει τη λειτουργία του συμπλέκτη από την εκκίνηση από στάση, κατά τις αλλαγές εν κινήσει αλλά και στα κατεβάσματα με τον αναβάτη να χρησιμοποιεί μόνο τον επιλογέα που έχει στο αριστερό του πόδι.
Οι Ιάπωνες αναφέρουν επίσης ότι ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τη μανέτα του συμπλέκτη ανά πάσα στιγμή και να παρακάμψει έτσι τη λειτουργία του E-Clutch, το οποίο και προορίζει για μοτοσυκλέτες της γκάμας της που προσφέρουν περισσότερη διασκέδαση.
Το νέο E-Clutch έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να τοποθετηθεί και σε υπάρχοντα μοντέλα των Ιαπώνων, τα οποία φέρουν ηλεκτρονικό γκάζι, με το μικρό μέγεθος και βάρος του να αποτελούν τα δύο μεγάλα ατού του συστήματος. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί ποιο θα είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Honda που θα φέρει E-Clutch ωστόσο αυτό δεν αναμένεται να καθυστερήσει πολύ.