Yamaha Tenere Ride Experience: Μια μοναδική εμπειρία που τη ζήσαμε από κοντά
Βρεθήκαμε στο Yamaha Tenere Ride Experience, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε αλλά και να οδηγήσουμε από κοντά όλες τις εκδόσεις του adventure μοντέλου, παίρνοντας μέρος σε μια μοναδική εμπειρία.
Η Yamaha Tenere γράφει τη δική της ιστορία στις σελίδες της μοτοσυκλέτας, με την πορεία της σε ευρωπαϊκό έδαφος να θεωρείται επιτυχημένη. Με το όνομα να έχει παρουσία 40 ετών στο χώρο της περιπέτειας, η ιαπωνική εταιρεία επενδύει συνεχώς στο μοντέλο, κάνοντάς το ακόμα πιο ανταγωνιστικό σε χώμα και άσφαλτο, ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίζει συνεχώς τη γκάμα με εκδόσεις ικανές να καλύψουν τις ανάγκες όλων των αναβατών.
Διαθέσιμες αυτή τη στιγμή στο ελληνικό κοινό είναι 6 διαφορετικές εκδόσεις. Στη βάση συναντάμε την απλή έκδοση Tenere που ξεχωρίζει για την εμβληματική σιλουέτα της και την προσιτή τιμή της. Στη συνέχεια βρίσκεται η έκδοση Explore που απευθύνεται σε εκείνους που επιθυμούν μεγαλύτερη άνεση και ευκολία στα μακρινά ταξίδια, με τις αναρτήσεις να έχουν 20 χλστ. μικρότερη διαδρομή έναντι της στάνταρ μοτοσυκλέτας, το ύψος της σέλας να είναι 15 χλστ. χαμηλότερο και η ζελατίνα 50% φαρδύτερη από τη βασική έκδοση, ενώ εφοδιάζεται με quickshifter και πλαϊνές βάσεις βαλιτσών.
BUY NOW
Η τρίτη έκδοση είναι η Extreme, η οποία προορίζεται για πιο σκληροπυρηνική χρήση εκτός δρόμου και φέρει πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της KYB, με μεγαλύτερη κατά 20 χλστ. διαδρομή τόσο εμπρός όσο και πίσω σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση της adventure μοτοσυκλέτας, ενώ αυξημένη είναι και η απόσταση της σέλας από το έδαφος στα 910 χλστ.
Η Rally edition είναι εφοδιασμένη με μια σειρά γνήσιων αξεσουάρ που ενισχύουν τον περιπετειώδη ταξιδιωτικό χαρακτήρα του μοντέλου, όπως slip-on τελικό Akrapovic, πίσω ποδιά προστασίας υψηλής αντοχής, φλας LED, κάλυμμα αλυσίδας, προστατευτικό ψυγείου και μαξιλαράκια γονάτων, ενώ οι χρωματισμοί της αποτίουν φόρο τιμής στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες που έχουν αγωνιστεί στο Ντακάρ.
Η World Raid είναι η κατάλληλη έκδοση για όλους όσους αγαπούν τα μεγάλα ταξίδια, με τα διπλά πλαϊνά ρεζερβουάρ συνολικής χωρητικότητας 23 λίτρων, να προσφέρουν αυτονομία περίπου 400 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες, ενώ η προστασία του αναβάτη ενισχύεται από την παρουσία ψηλότερης ζελατίνας στον στάνταρ εξοπλισμό, κατά 15 χλστ., με εύκολα αφαιρούμενους πλευρικούς εκτροπείς. Ταυτόχρονα, η νέα σχεδίαση σέλας επιτρέπει στον οδηγό να μετακινείται εμπρός-πίσω ακόμη πιο εύκολα.
Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση World Rally, η πιο εξελιγμένη έκδοση της adventure μοτοσυκλέτας των Ιαπώνων, η οποία ξεχωρίζει χάρη στο πολυρυθμιζόμενο πιρούνι της KYB με διαδρομές στα 230 χλστ. και διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ., το πολυρυθμιζόμενο αμορτισέρ, τα δύο πλευρικά ρεζερβουάρ καυσίμου με συνολική χωρητικότητα 23 λίτρων, το αποκλειστικό τελικό τιτανίου της Akrapovic και την ειδικής σχεδίασης επίπεδη σέλα 2 τμημάτων.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, η μοτοσυκλέτα εφοδιάζεται με έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 700 κ.εκ., που αποδίδει έως 75 ίππους και 69 Nm ροπής, ενώ υπάρχουν και εκδόσεις με μειωμένη ισχύ που οδηγούνται με δίπλωμα Α2.
Όλα τα παραπάνω έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν οι φίλοι του μοντέλου στο Yamaha Tenere Ride Experience που πραγματοποιείται στις 4, 5 & 6 Ιουλίου, από τις 10:00 πμ έως τις 19:00 μμ, στις εγκαταστάσεις της Riding School στο Πολυδένδρι Αττικής (32ο χλμ Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας). Τα test rides θα πραγματοποιούνται με τη συνοδεία του Θανάση Χούντρα και της ομάδας του, μέσα από ειδικές ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές για όσους το επιθυμούν.
Εμείς βρεθήκαμε στη σέλα ενός από τα διαθέσιμα Tenere, παίρνοντας άμεση γεύση από τις ικανότητες της μοτοσυκλέτας. Η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουν δώσει οι άνθρωποι της Yamaha φαίνεται από τη στιγμή που θα καθίσεις πάνω στη σέλα, με τη θέση οδήγησης να είναι φιλική ακόμα και σε αναβάτες που δεν έχουν πείρα από τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Ο κινητήρας είναι γραμμικός και πλούσιος σε όλο το φάσμα, χωρίς αναίτια ξεσπάσματα, κάτι που κάνει την οδήγηση αρκετά ευχάριστη κι εύκολη για όλους τους αναβάτες. Το quickshifter επιτρέπει άμεσες και γρήγορες αλλαγές, με τις αναρτήσεις να “σβήνουν” κακοτεχνίες και ταυτόχρονα να προσφέρουν την πρόσφυση που θα ζητηθεί ακόμα και σε πιο γρήγορες διαδρομές.
Τα φρένα είναι άκρως ικανοποιητικά για τις ανάγκες του μοντέλου, έχοντας δυνατό πρώτο δάγκωμα χωρίς να χάνουν την προοδευτικότητά τους.
Όσον αφορά τις τιμές του μοντέλου, η απλή Tenere ξεκινάει από τις 11.600 ευρώ, η Explore από 12.400 ευρώ, η Extreme από 12.500, η Rally Edition από 13.200, η World Raid από 13.400, ενώ η κορυφαία World Rally στοιχίζει 13.900 ευρώ.