Η Yamaha παρουσίασε μια πρωτότυπη plug-in υβριδική ΜΤ-09

Yamaha MT-09 PHEV

Η Yamaha αποκάλυψε ένα plug-in υβριδικό πρωτότυπο, βασισμένο στην MT-09, με στόχο να συνδυάσει τη διασκέδαση της οδήγησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η plug-in υβριδική (PHEV) τεχνολογία παραμένει εξαιρετικά σπάνια στον κόσμο των μοτοσυκλετών. Όμως, η Yamaha δεν δίστασε να την εξελίξει προσαρμόζοντάς την στο πρωτότυπο μιας ΜΤ-09, που έχει την ονομασία MT-09 PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον πυρήνα του πλαισίου της βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης CP3 των 890 κ.εκ. (119 ίπποι, 93 Nm) της υπάρχουσας MT-09. Αυτός συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος, ο οποίος παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία που συνδέεται σε εξωτερική πρίζα φόρτισης - κάτι που φαίνεται και στο (παρακάτω) επίσημο βίντεο της Yamaha.

Η μοτοσυκλέτα μπορεί να λειτουργήσει σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες: την αμιγώς θερμική, την αμιγώς ηλεκτρική και την υβριδική (συνδυασμός των δύο). Το σύστημα διαχειρίζεται αυτόματα τις εναλλαγές, ανάλογα με την ταχύτητα, το φορτίο του κινητήρα και το επίπεδο της μπαταρίας.

Αν και η Yamaha δεν έχει δώσει επίσημα τεχνικά στοιχεία για την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, την χωρητικότητα της μπαταρίας, το βάρος ή τον χρόνο φόρτισης, το βίντεο δίνει ένα στοιχείο: όταν η μπαταρία βρίσκεται στο 20%, ο υπολειπόμενος χρόνος φόρτισης φτάνει τις 4 ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με βάση την πλατφόρμα της MT-09, εκτιμάται ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα ξεπερνά τα 3-5 kWh, ώστε να περιοριστεί το βάρος και να διατηρηθούν οι δυναμικές ιδιότητες της μοτοσυκλέτας. Η ηλεκτρική αυτονομία πιθανώς να φτάνει τα 20-30 km σε αστικές συνθήκες, αλλά αυτό απομένει να επιβεβαιωθεί.

Ορισμένα οπτικά στοιχεία, όπως τα ψυγεία στην κορυφή του ρεζερβουάρ, υποδηλώνουν μείωση της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ καυσίμου για να τοποθετηθούν οι μονάδες διαχείρισης της θερμότητας, χωρίς να διευκρινίζεται πόσα λίτρα βενζίνης απομένουν. Παρά την ηλεκτρική βοήθεια, η μοτοσυκλέτα διατηρεί συμπλέκτη και χειροκίνητο επιλογέα ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον αναβάτη δοκιμών της Yamaha, η υβριδική τεχνολογία προσφέρει αληθινή οδηγική ευχαρίστηση, ωστόσο προκύπτει το ερώτημα: γιατί να χρειάζεται φόρτιση από πρίζα, όταν η Kawasaki προσφέρει ήδη τη Z7 Hybrid που μπορεί να κινηθεί έως 10 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά χωρίς εξωτερική φόρτιση;

Η Yamaha, σημειώνεται, παρουσίασε το πρωτότυπο αυτό ως μέρος τριλογίας υβριδικών μοντέλων. Πριν από την MT-09 PHEV έχει ήδη παρουσιάσει ένα τρίτροχο υβριδικό scooter, ενώ θα ακολουθήσει και ένα σπορ μοντέλο με ανάλογη τεχνολογία.

Η εταιρεία τονίζει ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια παραγωγής, σε αντίθεση με την Kawasaki που ήδη προσφέρει στην αγορά τις Ninja 7 Hybrid και Z7 Hybrid. Παρά τις τεχνικές φιλοδοξίες που συνοδεύουν αυτό το πρόγραμμα, λοιπόν, η Yamaha φαίνεται πιο συγκρατημένη και προσεκτική. Εξάλλου, δεδομένου του περιορισμένου ενδιαφέροντος για τις αμιγώς ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, παραμένει αμφίβολο αν το κοινό αναζητά plug-in λύσεις με πρίζα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ