H Triumph αποκάλυψε την ανανεωμένη Scrabler 1200 ΧΕ και τη νέα Scrabmer 1200 X, την πιο προσιτή έκδοση της μεγάλου κυβισμού ρετρό adventure μοτοσυκλέτας της.
Η Triumph ενισχύει περαιτέρω την επιτυχημένη και εμπορικά οικογένεια των modern classic μοτοσυκλετών της με την ανανέωση της Scrambler 1200 XE και την προσθήκη στη γκάμα της «βασικής» 1200 X.
Και οι δύο εκδόσεις της ρετρό αισθητικής adventure μοτοσυκλέτας των Βρετανών φέρουν το ίδιο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, κινητήρα, ακτινωτούς τροχούς (21 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα), εξάτμιση ρεζερβουάρ και φωτιστικά σώματα, με τις διαφορές να ξεκινούν από την εργονομία της θέσης οδήγησης και το τιμόνι.
BUY NOW
Στην έκδοση XE το τιμόνι είναι φαρδύτερο κατά 65 χλστ., ενώ μπορεί να χαμηλώσει σε ύψος κατά 10 χλστ. αφαιρώντας ένα κομμάτι από τα καβαλέτα. Παράλληλα, η κορυφαία έκδοση φέρει και ρυθμιζόμενα λεβιέ για το ποδόφρενο και τον επιλογέα των ταχυτήτων.
Επόμενη σημαντική αλλαγή μεταξύ των δύο εκδόσεων εντοπίζεται στο αλουμινένιο ψαλίδι το οποίο έχει μακρύνει για την XE κατά 32 χλστ. σε σχέση με εκείνο που φέρει η X και φτάνει τώρα στα 579. Έτσι διαφορές ανάμεσα στις δύο έχουμε στο μεταξόνιο που βρίσκεται τα 1.570 χλστ. στην XE και τα 1.525 για την X.
Ελαφρώς διαφορετικά είναι και τα υπόλοιπα νούμερα στη γεωμετρία με το ίχνος να βρίσκεται στην XE στα 129,2 χλστ. και στα 125 για την X και την κάστερ στις 26,9 μοίρες για την πρώτη και στις 26,2 μοίρες για τη δεύτερη.
Οι διαφορές στη γεωμετρία προκύπτουν και από τις διαφορετικές διαδρομές των αναρτήσεων εμπρός αλλά και πίσω με της X να φτάνουν στα 170 χλστ. και της XE με τις σαφώς πιο χωμάτινες προδιαγραφές στα 250 χλστ.
Η κορυφαία έκδοση 1200 XE της εν σειρά δικύλινδρης Scrambler φέρει σημαντικές αλλαγές στην ανάρτησή της σε σχέση με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα με την Marzocchi να είναι πλέον εκείνη που αναλαμβάνει την απόσβεση των ανωμαλιών και στα δύο άκρα «εκτοπίζοντας» από τον εμπρός τροχό την Showa και από τον πίσω την Ohlins.
Μπροστά υπάρχει πλέον ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της ιταλικής εταιρείας με διάμετρο καλαμιών στα 45 χλστ., ενώ πλήρως ρυθμιζόμενα είναι και τα αμορτισέρ με το ξεχωριστό ρεζερβουάρ. Από την ιταλική εταιρεία προέρχονται και οι αναρτήσεις της X με το πιρούνι να διατηρεί τη διάμετρο των καλαμιών αλλά να χάνει τις ρυθμίσεις, κάτι που ισχύει και για τα αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζονται μόνο ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους.
Οι αλλαγές για την XE συνεχίζονται και τον τομέα της πέδησης με την Triumph να επικαιροποιεί το εμπρός φρένο αλλάζοντας της ακτινικής τοποθέτησης 4πίστονες M50 δαγκάνες της Brembo με την κορυφαία επιλογή των Ιταλών, τις μονομπλόκ δαγκάνες Stylema που συνεργάζονται με δίσκους διαμέτρου 320 χλστ.
Για το φρενάρισμα του πίσω τροχού φροντίζει μια διπίστονη δαγκάνα της Nissin και ένας δίσκος 255 χλστ. Ο συνδυασμός δίνει το «παρών» και στην έκδοση X που φέρει μπροστά συμβατικές δαγκάνες δύο εμβόλων της ιαπωνικής εταιρείας και δίσκους διαμέτρου 310 χλστ.
Η απόδοση του εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα είναι ίδια και για τις δύο εκδόσεις με τους Βρετανούς να έχουν προχωρήσει σε μικρές αλλαγές και σε αυτόν τον τομέα. Συγκεκριμένα το σώμα ψεκασμού είναι νέο και μονό και έχει διάμετρο 50 χλστ., ενώ αναθεωρημένοι ως προς τη σχεδίασή τους είναι οι λαιμοί της εξάτμισης με τις αλλαγές να βελτιώνουν την παροχή της ροπής στο ανώτερο φάσμα λειτουργίας, από τις 5.000 σ.α.λ. έως και τον κόφτη.
Η ισχύς φτάνει στους 90 ίππους και η ροπή στα 110 Nm με τις μέγιστες τιμές να κάνουν την εμφάνισή τους ελαφρώς νωρίτερα σε σχέση με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα στις 7.000 και 4.250 σ.α.λ. αντίστοιχα.
Η αναβαθμίσεις της βρετανικής adventure βρήκαν τον δρόμο τους και στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του αναβάτη με τη λειτουργία του Cornering ABS και του Cornering Traction control να έχει αναθεωρηθεί. Στην X ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Sport, Road, Rain, Off-Road και ένα για εξατομικευμένες ρυθμίσεις), με την XE να επωφελείται από το επιπλέον Off-Road Pro.
Οι πληροφορίες φτάνουν στα μάτια του οδηγού μέσω ενός TFT πίνακα πληροφοριών στην έκδοση XE, ενώ στη βασική X ο πίνακας είναι «υβριδικός» καθώς συνδυάζει TFT και LCD οθόνη.
Στην ελληνική αγορά η τιμή της Trimph Scrambler 1200 X ξεκινά από τα 15.695 ευρώ με την τιμή της κορυφαίας έκδοσης να φτάνει τα 17.295 ευρώ.