Νέο κράνος μοτοσικλέτας με αερόσακο αλλάζει τα δεδομένα στην ασφάλεια των αναβατών
Για πρώτη φορά στην ιστορία ένα κράνος μοτοσικλέτας με ενσωματωμένο αερόσακο κάνει την εμφάνισή του με σκοπό να αλλάξει τα δεδομένα στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.
Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που η κατασκευάστρια προστατευτικού εξοπλισμού για δίκυκλα και δυναμικά σπορ POC ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει ένα κράνος που θα έφερε ενσωματωμένο αερόσακο, σε συνεργασία με την με την σουηδική κατασκευάστρια εξοπλισμού ασφάλειας για αυτοκίνητα Autolive.
Τρεις περίπου μήνες μετά η Autoliv θέλει να φέρει την συγκεκριμένη τεχνολογία παθητικής ασφάλειας και στα κράνη μοτοσικλέτας και για να πετύχει τον σκοπό της ανακοίνωσε συνεργασία με την Airoh.
BUY NOW
Οι δύο εταιρείες παρουσίασαν μάλιστα στην διεθνή έκθεση μοτοσικλέτας στο Μιλάνο της Ιταλίας και τον πρώτο καρπό της συνεργασίας τους, ένα πρωτότυπο κράνος κλειστού τύπου, το οποίο φέρει ενσωματωμένο στο κέλυφός του έναν μικρό αερόσακο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Airoh το πρωτότυπο κράνος αποτελεί δουλειά του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της ιταλικής εταιρείας με την ιδέα να προέρχεται από την μηχανικό Roberta Descrovi.
Με την τεράστια γνώση που έχει στην κατασκευή αερόσακων για αυτοκίνητα, η Autoliv θα είναι ο συνέταιρος των Ιταλών, ο οποίος, από ό,τι καταλαβαίνουμε, θα επιχειρήσει να ενσωματώσει έναν αερόσακο σε κράνος με στόχο την μαζική παραγωγή και διάθεση στο κοινό.
Σύμφωνα και με τα πρώτα δείγματα από τις δοκιμές που πραγματοποιούν οι δύο εταιρείες, η ύπαρξη αερόσακου στο κράνος μειώνει δραστικά τις βλάβες που μπορεί να πάθει ο εγκέφαλος σε περίπτωση ατυχήματος, με τις Autoliv και Airoh να εργάζονται πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία εδώ και δύο χρόνια.
Σε σχέση με ένα συμβατικό, το πρωτότυπο κράνος των Airoh και Autoliv δεν παρουσιάζει σχεδιαστικές διαφορές υπό κανονικές συνθήκες. Σε περίπτωση ωστόσο ατυχήματος, το μέρος του κελύφους που βρίσκεται πάνω από τη ζελατίνα «σπάει» σε πέντε διαφορετικά τμήματα ώστε να αναπτυχθεί ένας μικρός αερόσακος σχήματος «U».
Η εξέλιξη του πρωτότυπου κράνους από τους δύο εταιρείες έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της και περισσότερες λεπτομέρειες και τεχνικά χαρακτηριστικά δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμα, όπως για παράδειγμα αν τα τμήματα που «σπάνε» για την ανάπτυξη του αερόσακου αποτελούν μέρος του κυρίως κελύφους ή πρόκειται απλά για καπάκια που προστατεύουν τον αερόσακο.
Αυτό που αναφέρει ωστόσο η Airoh είναι ότι η παρουσία αερόσακου μειώνει την πιθανότητα κατάγματος στο κρανίο από το 60% στο 30%.
Όπως και να έχει η Airoh να πρέπει να διασφαλίσει, εκτός από τη σωστή λειτουργία του αερόσακου που θα ενεργοποιείται με ηλεκτρονικό σύστημα και τα απαραίτητα επίπεδα αντοχής του κελύφους, τα οποία θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ισχύουν για όλους τους κατασκευαστές.