Η ολοκαίνουργια Speed 400 θέλει να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία των μικρομεσαίου κυβισμού μοντέλων συνδυάζοντας το κύρος και την ποιότητα της Triumph με μια τιμή πραγματική πρόκληση.
Ένας από τους πλέον ιστορικούς και διάσημους κατασκευαστές κάνει την δική του «εισβολή» στις μικρού-μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες και ταράζει τα νερά σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Αν μη τι άλλο η Triumph δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Οι μοτοσυκλέτες της βρετανικής εταιρείας είναι γνωστές σε όλο τον κόσμο έχοντας συντροφεύσει αστέρες του Hollywood στη μεγάλη οθόνη, αλλά και εκτός αυτής, όπως και θρύλους της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.
BUY NOW
Παράλληλα, τα μέγιστα στην αναγνωρισιμότητα της βρετανικής εταιρείας έχουν συμβάλλει τα παγκόσμια ρεκόρ της στις ευθείες της Bonneville Salt Flats όσο και οι νίκες της σε θρυλικούς αγώνες όπως το Isle of Man TT.
Από την αναγέννησή της στα τέλη της 10ετίας του '80 και έπειτα η Triumph πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο σχεδιάζοντας, εξελίσσοντας και κατασκευάζοντας μοτοσυκλέτες που «κοιτάζουν» κορυφή σε κάθε σημαντική κατηγορία έχοντας ως δυνατά χαρτιά την αμέριστη προσοχή στην λεπτομέρεια και την υψηλή ποιότητα κατασκευής.
Μάλιστα η συμβολή της Triumph στη σύγχρονη ιστορία των δύο τροχών υπήρξε καθοριστική αφού είναι η κύρια υπεύθυνη για τη δημιουργία μιας ολόκληρης κατηγορίας μοτοσυκλετών, των modern classics.
Των μοτοσυκλετών που διαχώρισαν πλήρως τη θέση τους από τα βαριά και βαρετά σε γενικές γραμμές cruisers και ξεχωρίζουν για την άκρως ελκυστική και διαχρονική αισθητική τους και τα σύγχρονα περιφερειακά τους.
Τώρα η Triumph επιχειρεί το μέχρι πρότινος αδιανόητο για κατασκευαστή κύρους και με την ολοκαίνουργια Speed 400 φέρνει την πολυπόθητη ρετρό αισθητική της οικογένειας modern classics στις μικρομεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες με μία τιμή που δεν αφήνει κανένα αναβάτη ασυγκίνητο.
Η νέα Triumph Speed 400 είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά στην τιμή των 5.690 ευρώ φέροντας παράλληλα τη «σφραγίδα» της βρετανικής εταιρείας σε όλους τους νευραλγικούς τομείς, κάτι που την ανάγει παράλληλα σε ένα εξαιρετικό value for money μοντέλο.
Αισθητικά ο βενιαμίν της οικογένειας modern classic μοτοσυκλετών της Triumph έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που αποζητά κανείς από ένα μοντέλο με το σήμα της βρετανικής εταιρείας.
Πρωταγωνιστές στην εμφάνιση της Speed 400 η χαρακτηριστική σχεδίαση του ρεζερβουάρ και ακόμη περισσότερο εκείνη του ολοκαίνουργιου μονοκύλινδρου κινητήρα με τη «σήμα κατατεθέν» καρδιά στο δεξί μέρος.
Το σήμα της Triumph βρίσκεται διάσπαρτο σε πολλά σημεία της Speed 400, όπως και στον full LED προβολέα που αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού της. Τέτοιες μικρές και προσεγμένες λεπτομέρειες είναι που προκαλούν τον παρατηρητή για μια πιο διερευνητική ματιά, η οποία φέρνει μόνο το αίσθημα της ικανοποίησης αφού η ποιότητα κατασκευής σε όλα τα σημεία βρίσκεται σε δυσανάλογα υψηλά για την τιμή επίπεδα.
Η γοητεία της Speed X ενισχύεται από την γενικότερη ποιότητα κατασκευής της μοτοσυκλέτας με όμορφες λεπτομέρειες να κάνουν την εμφάνισή τους σε διάφορα σημεία: βουρτισμένες βάσεις για τον full LED προβολέα, καλοσχεδιασμένα προστατευτικά πλαισίου στο σημείο που έρχεται σε επαφή με τις μπότες, ελαστικά παρεμβύσματα στα μαρσπιέ με το όνομα της εταιρείας, ανοξείδωτο ατσάλι για την τελικό της εξάτμισης.
Το σύγχρονο υγρόψυκτο μοτέρ με τις ψήκτρες στον κύλινδρο και τους λαιμούς της εξάτμισης, το έντεχνα «κρυμμένο» ψυγείο και το υψηλού επιπέδου μαύρο ματ φινίρισμα μοιάζει σα να βγήκε από άλλη εποχή και δεν αποκαλύπτει σε καμία περίπτωση τις σύγχρονες προδιαγραφές που το κατατάσσουν μεταξύ των ισχυρότερων στα 400 κ.εκ. ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Αυτό το κάνει στην πράξη αφού το τελευταίας γενιάς σύστημα ψεκασμού της Bosch, σε συνδυασμό με την 4βάλιβιδη κεφαλή και τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής φέρνουν την απόδοσή του στους 40 ίππους και τα 37,5 Nm ροπής.
Για τα δεδομένα της κατηγορίας ο αναβάτης απολαμβάνει ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ροπή που επιτρέπει την οδήγηση και με μία ταχύτητα πάνω αλλά και άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνδυάζονται μάλιστα με κατανάλωση που ανταγωνίζεται άμεσα μικρότερου κυβισμού… scooter και σε πραγματικές συνθήκες στο αστικό τοπίο βρίσκεται στα 3,6 λτ./100 χλμ. με το μοτέρ να μην δυσκολεύεται παράλληλα να εξαντλήσει σχεδόν τις ενδείξεις του μεγάλου αναλογικού ταχύμετρου που «τελειώνει» στα 180 χλμ./ώρα.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα σημεία που δείχνουν το επίπεδο προσοχής στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί στη Speed 400, ενώ παρά την ιδιαίτερα προσιτή τιμή ο εξοπλισμός είναι πλούσιος για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εκτός από την μικρή LDC οθόνη που παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στα μάτια του αναβάτη, στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται θύρα USB-C στον πίνακα οργάνων το υποχρεωτικό ABS αλλά και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού που μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Οι ποιοτικές λύσεις συνεχίζονται και στον τομέα των φρένων με δίσκο διαμέτρου 300 χλστ. εμπρός, ο οποίος συνεργάζεται με ακτινικά τοποθετημένη 4πίστονη δαγκάνα της ByBre.
Οι άνθρωποι της Triumph δεν έδωσαν μόνο προσοχή στο ισχυρό μοτέρ και την εμφάνιση της Speed 400, σεβόμενοι απόλυτα την εικόνα και το κύρος τους. Έπειτα από εξέλιξη που κράτησε αρκετά χρόνια δημιούργησαν μια πραγματική μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει από παραπλήσιας τιμής «no name» προτάσεις που περιορίζονται στον ρόλο του καθημερινού αστικού «εργαλείου».
Η προσεκτική εξέλιξη της Speed 400 αποκαλύπτεται εν μέρει από το στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο και τις ποιοτικές σε λειτουργία αναρτήσεις που απορροφούν με «premium» αέρα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Πλαίσιο και αναρτήσεις γεμίζουν με αυτοπεποίθηση εκείνους που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες της Speed 400 που εκπλήσσει ευχάριστα αναβάτες διαφορετικού επιπέδου για διαφορετικούς λόγους.
Tους νεοεισερχόμενους η Speed 400 θα τους μαγέψει με την υποδειγματική φιλικότητα που παρουσιάζει σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, η οποία προκύπτει και από χαμηλό βάρος των 170 «γεμάτων» κιλών. Οι εμπειρότεροι θα εκτιμήσουν αναμφίβολα τον… υπαρκτό και ολοκληρωμένο χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας που μπορεί να βάλει τα γυαλιά και σε μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού και υψηλότερης τιμής.
Ακόμη και αν όλα τα παραπάνω δεν είναι αρκετά για να πείσουν και τους πλέον καχύποπτους για την τελευταία μέχρι στιγμής σύγχρονη ρετρό δημιουργία της Triumph, ένα test ride μπορεί να το κάνει αυτό απλόχερα και να αποτελέσει παράλληλα και την αφορμή για είσοδο στον μαγικό κόσμο της βρετανικής εταιρείας.
Δείτε εδώ όλες τις λεπτομέρειες για το μοντέλο