Yamaha: Ποιά πρωτοποριακή τεχνολογία εξελίσσει για τις μοτοσικλέτες της

Yamaha MT-10

Η Yamaha φέρεται να έχει καταθέσει την πατέντα ενός πρωτοποριακού συστήματος για τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις των μοτοσικλετών της, το οποίο θα φέρει μια μικρή τεχνολογική “επανάσταση”.

Πρόκειται για ένα σύστημα που -αν βγει στην παραγωγή- θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στη σταθερότητα και στον έλεγχο της μοτοσικλέτας, τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και για το φρενάρισμα. Στην πράξη, αυτό που κάνει είναι να περιορίζει τη βύθιση του ρύγχους στα φρένα, αλλά και της ουράς κατά την επιτάχυνση.

Yamaha R1
Yamaha R1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η βύθιση αυτή διατάράσσει την ισορροπία της μοτοσικλέτας όταν η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι μεγάλης ισχύος. Με τη νέα της τεχνολογία, που συνδυάζει ηλεκτρονικά τη λειτουργία των φρένων με το μπροστινό πιρούνι και το πίσω αμορτισέρ, η Yamaha φιλοδοξεί να δώσει μια λύση στο πρόβλημα αυτό.

Μέχρι στιγμής, τα πιο προηγμένα συστήματα ανάρτησης επιτρέπουν στον αναβάτη να κάνει τις βέλτιστες ρυθμίσεις της ανάρτησης για να πετύχει τον συμβιβασμό της βύθισης του ρύγχους και της ουράς που ταιριάζει στις δικές του αμάγκες και επιθυμίες.

Όμως, το νέο “anti-dive” σύστημα της Yamaha παίρνει τον έλεγχο αυτής της διαδικασίας και παρεμβαίνει στην εμπρός και πίσω ανάρτηση σε αληθινό χρόνο, κάνοντας μόνο του τις ρυθμίσεις αναλόγως των δεδομένων ανά κλάσματα του δευτερολέπτου. Παράλληλα, ρυθμίζει αντίστοιχα και την ανάλογη κατανομή της πέδησης, ώστε να μην διαταράσσεται η διαδικασία του φρεναρίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, η νέα αυτή καινοτομία της Yamaha αφορά περισσότερο τους λάτρεις της σπορ οδήγησης στην πίστα, στο μοναδικό μέρος που -πρέπει να- βρίσκουν εφαρμογή οι αυξημένες ανάγκες σταθερότητας στην ακραία επιτάχυνση. Αλλά για το ξαφνικό και ισχυρό φρενάρισμα, το σύστημα αυτό μπορεί να είναι ευεργετικό και για το δημόσιο δρόμο.

Με πολλή από την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η ίδια η Yamaha στο MotoGP, το σύστημα αυτό αναμένεται να ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τις supersport, κορυφαίες μοτοσικλέτες της ιαπωνικής εταιρείας - οπότε μάλλον αρχικά πρέπει να το περιμένουμε στην YZF-R1, η οποία από το 2025 θα διατίθεται αποκλειστικά σε έκδοση για την πίστα.

Όμως, στο μέλλον, δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε την τεχνολογία αυτή και σε σπορ μοντέλα δρόμου της Iwata, όπως οι naked MT-10 και MT-09, ή στην XSR900, με κυριότερο όφελος στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ