10 πράγματα που δεν θα σου πει ένας πωλητής αυτοκινήτου

πωλητές καινούργιων αυτοκινήτων

Όσο χαμογελαστοί και καλοσυνάτοι και αν είναι οι πωλητές σε μια έκθεση αυτοκινήτου, δεν αποκλείεται να αγνοήσουν να σας ενημερώσουν για κάποιες βασικές λεπτομέρειες.

Η επίσκεψη σε μία έκθεση αυτοκινήτου αποτελεί μία από τις πιο ευχάριστες στιγμές για έναν οδηγό που βρίσκεται στην αναζήτηση του καινούργιου του τετράτροχου που θα τον συντροφεύει στις καθημερινές του μετακινήσεις.

Τα δεκάδες μοντέλα που κοσμούν τις αντιπροσωπείες, η δυνατότητα να κάτσεις στο εσωτερικό τους και να τα ατενίσεις για πολλή ώρα, όπως και η καλοσυνάτη συμπεριφορά των πωλητών διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο.

Παρ’ όλα αυτά, ουδείς πρέπει να σαγηνεύεται από τις συγκεκριμένες ειδυλλιακές συνθήκες, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος να την «πατήσει» όπως ο Οδυσσέας με τις Σειρήνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, κάθε καταναλωτής οφείλει να αντιμετωπίζει με ένα είδος... νηφαλιότητας τη συνομιλία του με τους πωλητές, μιας και ενδέχεται να του αποκρύψουν (ή απλά να ξεχάσουν) να τον ενημερώσουν για κάποιες βασικές λεπτομέρειες που σχετίζονται με το εν δυνάμει καινούργιο του αυτοκινήτου. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Πωλητής καινούργιο αυτοκίνητο

1. Test Drive

Όσες καλές κριτικές και αν έχει διαβάσει κανείς για ένα αυτοκίνητο, κρίνεται απαγορευτικό να το αγοράσει αν πρώτα δεν το έχει δοκιμάσει έστω και για μερικά λεπτά. Γι’ αυτό, άλλωστε, υπάρχουν και τα test drives.

Παρ’ όλα αυτά, είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο ο πωλήτής να παραμελήσει να σας προτείνει τη δοκιμή του αυτοκινήτου και ως εκ τούτου οφείλετε να του το υπενθυμίσετε.

2. Διαπραγματεύσιμη τιμή

Πολλοί που επισκέπτονται μία έκθεση αυτοκινήτου έχουν ως δεδομένο ότι η τιμή τιμοκαταλόγου είναι μη διαπραγματεύσιμη. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες εταιρείες που – μετά από την κατάλληλη διαπραγμάτευση – ενδέχεται να σας κάνουν καλύτερη τιμή, κάτι που θα σας επιτρέψει να εξοικονομήσετε χρήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

3. Προκαταβολή

Απαράλλακτο πολλοί τείνουν να θεωρούν και το ποσό που δίνουν ως προκαταβολή για την αγορά του καινούργιου τους αυτοκινήτου. Συνήθως το ύψος της προκαταβολής υπολογίζεται ως ποσοστό επί της τιμής λιανικής πώλησης του Ι.Χ. Εντούτοις, κατόπιν διαπραγμάτευσης με τους ανθρώπους της έκθεσης είναι πολύ πιθανόν να δώσετε προκαταβολικά ένα αρκετά μικρότερο ποσό από αυτό που αξιώναν στην αρχή.

Πωλητής καινούργιο αυτοκίνητο

4. Επιπλέον έξοδα

Μια παρανόηση που ενδέχεται να δημιουργηθεί αφορά στα επιπλέον (κυρίως διαχειριστικά) έξοδα που επιβαρύνουν τον υποψήφιο αγοραστή.

Διότι πέρα από τη τιμή που αναγράφεται στον τιμοκατάλογο (Λ.Τ.Μ.Φ.), θα χρειαστεί να πληρώσετε κάποια πρόσθετα ποσά, όπως αυτά που αφορούν στην έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας.

Επίσης, κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου με οποιουδήποτε είδους χρηματοδότηση μέσω μιας αντιπροσωπείας, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν κάποια πάγια έξοδα τα οποία θα πρέπει να πληρωθούν προκαταβολικά, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων φακέλου, δηλαδή αυτών που απαιτεί η τράπεζα για να εγκρίνει το δάνειο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5. Έρευνα αγοράς

Ακόμα και αν έχετε αποφασίσει ποιο θα είναι το καινούργιο σας αυτοκίνητο, καλό θα είναι να πραγματοποιήσετε μία επίσκεψη σε παραπάνω από έναν dealer. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει έντονος ανταγωνισμός ανάμεσα στις εκθέσεις, από τον οποίο μπορείτε να επωφεληθείτε αποκτώντας το καινούργιο σας αυτοκίνητο σε μια πιο ευνοϊκή τιμή.

6. Το κέρδος από τους μεγάλους dealers

Όσοι αναζητάτε μανιωδώς να εξασφαλίσετε μία καλύτερη τιμή για την αγορά του καινούργιου τους αυτοκινήτου έχετε αυξημένες πιθανότητες να το πετύχετε επισκεπτόμενοι έναν μεγάλο dealer.

Αυτό διότι οι dealers βρίσκονται στο «κυνήγι» επίτευξης στόχων πωλήσεων τα οποία συνοδεύονται από διόλου ευκαταφρόνητα μπόνους. Μία μικρή, λοιπόν, έκπτωση δεν σημαίνει τίποτα για αυτούς, μπροστά στο όφελος των εταιρειών από την επίτευξη των στόχων πωλήσεων.

Πωλητής καινούργιο αυτοκίνητο

7. Κλειδωμένη τιμή

Δεδομένης της γενικότερης αστάθειας που επικρατεί στην αγορά του αυτοκινήτου, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο καταναλωτής χρειάστηκε να πληρώσει ένα μεγαλύτερο ποσό από αυτό που είχε συμφωνηθεί με την εταιρεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως ασπίδα προστασίας του καταναλωτή από τις συνεχείς ανατιμήσεις αποτελεί η εγγύηση τιμής (κλειδωμένη τιμή). Με αυτό τον τρόπο ο καταναλωτής αγοράζει το αυτοκίνητο στην τιμή που είχε αυτό κατά τη διάρκεια της υποβολής της παραγγελίας.

8. Εγγύηση αναγραφόμενων χιλιομέτρων

Απαραίτητες λεπτομέρειες ενδέχεται να αποκρυφτούν από τον πωλητή και κατά την επίσκεψη σε έναν έμπορο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ως εκ τούτου, για την προστασία σας από τους επιτήδειους οφείλετε να ζητήσετε εγγύηση αναγραφόμενων χιλιομέτρων, όπως και εγγύηση ατρακάριστου.

9. Ζητάμε το βιβλίο service

Επίσης, κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας ώστε να μάθουμε το ιστορικό του αυτοκινήτου. Έτσι, το πρώτο πράγμα που ρωτάμε όταν θέλουμε να αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, είναι εάν έχει συμπληρωμένο βιβλίο service.

Με αυτό τον τρόπο γνωρίζουμε εάν τα service έχουν γίνει στην ώρα τους και εάν έχει τηρηθεί η αντικατάσταση σημαντικών αναλώσιμων, στις σωστές πάντα προθεσμίες. Εάν απουσιάζει το βιβλίο συντήρησης, θα πρέπει τουλάχιστον να υπάρχουν τα τιμολόγια από τα service και τα ανταλλακτικά.

10. Κάνουμε έλεγχο

Σε περίπτωση που επιλέξετε ένα όχημα είτε από πλατφόρμα, είτε από ιδιώτη, είτε από μάντρα, δεν γίνεται να μείνετε μόνο σε ό,τι σας πουν. Προκειμένου να διασφαλίσετε ότι το αυτοκίνητο είναι σε καλή κατάσταση θα πρέπει να το ελέγξετε σε μηχανικό της επιλογής σας. Αυτός θα σας συμβουλέψει στο τέλος για την κατάσταση του οχήματος και αν πρόκειται για μία καλή ή επίφοβη επιλογή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πωλητής καινούργιο αυτοκίνητο

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ