Citroen e-C3

Τα 3 μεγάλα έργα των 2 δισ. ευρώ που αλλάζουν την Αθήνα -Πότε θα ολοκληρωθούν, γιατί είναι απαραίτητα

aenaon αναπλαση φαληρικού όρμου

Με προϋπολογισμό κοντά στα 2 δισ. ευρώ, ένα τρίπτυχο έργων υπόσχεται να μεταμορφώσει την Αττική, καθιστώντας την έναν ανθρώπινο τόπο.

Το φιλόδοξο πρόγραμμα των 280+1 έργων, που θα αναδείξουν την Περιφέρεια Αττικής σε ευρωπαϊκό case study, χαρίζοντάς της ένα ολοκαίνουργιο πρόσωπο, παρουσίασε προ ολίγων ημερών ο Νίκος Χαρδαλιάς, σε εκδήλωση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος όπου παρευρέθηκε το carandmotor.gr.

Στόχος είναι να υλοποιηθούν μέχρι το 2028 σε όλο το Λεκανοπέδιο, μετατρέποντάς το σε έναν ανθεκτικό, βιώσιμο, ανθρώπινο τόπο και αναδεικνύοντας την Αττική σε έναν προορισμό παγκόσμιας εμβέλειας.

Πρόκειται για δράσεις που εντάσσονται σε συνολικά 10 κατηγορίες, όπως λιμενικά έργα, έργα οδικής ασφάλειας, ενίσχυσης πρασίνου και αστικών υποδομών, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής θωράκισης, και ενεργειακής αναβάθμισης υποδομών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή τη δέσμη, μάλιστα, των 280+1 έργων εντάσσεται και το "Aenaon", το νέο Μητροπολιτικό Πάρκο του Φαληρικού Όρμου, που αναμένεται να αποτελέσει το νέο τοπόσημο του Λεκανοπεδίου.

Βέβαια, στην Αττική υλοποιούνται και δύο έργα, που μολονότι δεν εντάσσονται στη λίστα των «280+1», μαζί με το «Αέναον» συνθέτουν το τρίπτυχο των δράσεων με τη μεγαλύτερη συμβολή στη μεταμόρφωση του Λεκανοπεδίου. Σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, αυτά τα έργα είναι η Γραμμή 4 του Μετρό και η Αθηναϊκή Ριβιέρα-Αστικός περίπατος.

Aenaon

Η Περιφέρεια Αττικής έχει τροχοδρομήσει τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση εντός
των γεωγραφικών της ορίων, δημιουργώντας ένα πρότυπο μητροπολιτικό πάρκο
συνολικής έκτασης 541 στρεμμάτων στον Φαληρικό Όρμο.

Το πάρκο αυτό, το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις αρχές του New European Bauhaus, του πρωτοποριακού προγράμματος που αναπτύχθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal), θα είναι ανοιχτό και ελεύθερο σε όλους τους πολίτες, θα λειτουργεί στα πρότυπα των πάρκων του εξωτερικού και θα εστιάζει στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της μεσογειακής γης, σε συνδυασμό με το γαλάζιο του Αιγαίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πάρκο θα αποτελέσει ένα νέο πνεύμονα πρασίνου με 2.900 δέντρα και θα είναι φιλικό σε πεζούς και ποδηλάτες, σε Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, παρέχοντας διάφορες δραστηριότητες εντός του πάρκου, αλλά και στη θάλασσα και δίνοντας τη δυνατότητα συμμετοχής σε αθλητικές και κοινωνικές δράσεις και θεάματα, χωρίς αποκλεισμούς και εξαιρέσεις.

Στο εν λόγω πάρκο το 75% θα καλύπτεται από πράσινο και το 25% θα προσφέρεται για ήπιες πολιτιστικές δράσεις σε χώρους υπαίθριων εκδηλώσεων, θερινό κινηματογράφο, υπαίθριους χώρους εκθέσεων, γήπεδα, πολυχώρους άσκησης, κολυμβητικές δεξαμενές, χώρους εστίασης, θεματικές παιδικές χαρές, χώρους παιχνιδιών και 3D κατασκευών κλπ.

aenaon αναπλαση φαληρικού όρμου

Εντός αυτού θα αναπτυχθούν δραστηριότητες σε 6 θεματικές ενότητες: πάρκο –
θάλασσα – τεχνολογία – πολιτισμός – αθλητισμός – κοινωνία, οι οποίες θα
περιλαμβάνουν ενδεικτικά:
• Δραστηριότητες εντός του πάρκου με έμφαση στην αειφορία μέσα σε ένα
καλαίσθητο και φιλικό μεσογειακό φυσικό τοπίο, με ευνοϊκές μικροκλιματικές
συνθήκες, που θα ακολουθούν τις αρχές της βιωσιμότητας και της ανθεκτικότητας
• Δραστηριότητες με επίκεντρο τη θάλασσα και την αίσθηση ελευθερίας που αυτή
αποπνέει, με την παράλληλη παρουσία υδροβιότοπου και δημιουργία τεχνητών
νησίδων
• Ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής με έμφαση στην ικανοποίηση των
αυξημένων σύγχρονων περιβαλλοντικών απαιτήσεων, ενσωματώνοντας τις
τρέχουσες κατευθύνσεις της τέχνης και της επιστήμης στην καινοτομία και την
εξοικονόμηση ενέργειας
• Τη συμμετοχή όλων των κοινωνικών ομάδων σε δράσεις, που προάγουν την
κοινωνική συνοχή, την συμπερίληψη και την αποδοχή
• Δράσεις αθλητισμού με έμφαση στην ευεξία και την υγεία
• Πολιτιστικά δρώμενα με στόχο το ευ ζην των πολιτών μέσα σε πνεύμα αρμονίας
και ευημερίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος είναι η δημιουργία ενός τόπου που θα αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Αττικής, επίκεντρο δραστηριοτήτων κοινωφελούς χαρακτήρα, που θα προάγουν την κοινωνική συνοχή, την κατανόηση, την ευεξία και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των πολιτών μέσα σε ένα περιβάλλον καλαισθησίας, τεχνολογικής εξέλιξης και ποιότητας.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 370 εκατ. ευρώ με στόχο την περαίωσή του έως το τέλος του 2028. Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί έως το τέλος Ιανουαρίου 2025 και η χρηματοδότησή προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Γραμμή 4 Μετρό

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποείται στη χώρα μας με προϋπολογισμό ύψους 1,5 δισ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Αφορά το τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή, με γραμμή μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Κολωνάκι, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

γραμμή 4 μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού όπως και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας που θα είναι driverless, ενώ επί των αποβαθρών θα υπάρχουν αυτόματες θύρες -χαρακτηριστικά που απαντώνται στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Μετρό Αθήνας

Τον Νοέμβριο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφτηκε το εργοτάξιο Φρέαρ TBM Βεϊκου και μετά την επιθεώρηση των εργασιών δήλωσε ότι ο Μετροπόντικας «Νίκη» εκκινώντας από το Άλσος Βεΐκου έχει διανοίξει σήραγγα 520 μέτρων, ενώ ο Μετροπόντικας «Αθηνά», που ξεκίνησε από την Κατεχάκη σήραγγα 2.050 μέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχει περάσει κάτω από τον σταθμό «Γουδή», και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον σταθμό «Ζωγράφου». Στόχος μας είναι οι δύο μετροπόντικες να ολοκληρώσουν τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων, μήκους 13 χλμ., το 2026.

Αθηναϊκή Ριβιέρα-Αστικός Περίπατος

Η σύμβαση του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αστικός Περίπατος» υπεγράφη από τον Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά, τον Ιούλιο του 2024 και είναι προϋπολογισμού 23,7 εκ. ευρώ, ενταγμένο στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στόχος είναι να παραδοθεί στους κατοίκους και τους επισκέπτες μέχρι το φθινόπωρο του 2025.

Ο νέος πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων θα ενώνει την Αθηναϊκή Ριβιέρα από την «Εσπλανάδα» μέχρι και το Δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, μέσα από έναν ενιαίο περίπατο, αίροντας τους μέχρι σήμερα κατακερματισμούς και περιορισμούς στην προσβασιμότητα.

Η Περιφέρεια Αττικής θα υλοποιήσει τα 11,9 χιλιόμετρα της διαδρομής, καθώς τα υπόλοιπα εντάσσονται σε επιμέρους αστικές αναπλάσεις ή ιδιωτικά και δημοτικά έργα. Το μέτωπο διασχίζει πέντε παραλιακούς Δήμους: Παλαιό Φάληρο, Άλιμος, Ελληνικό-Αργυρούπολη, Γλυφάδα και Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη.

ποδηλατόδρομος αθηναϊκή ριβιέρα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα:

365 μ. στον Δήμο Καλλιθέας
3.752 μ. στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου
1.563 μ. στον Δήμο Αλίμου
2.817 μ. στον Δήμο Ελληνικού (σε δύο τμήματα από 1.048 μ. και 1.769 μ. έκαστο)
821 μ. στον Δήμο Γλυφάδας (καθώς το υπόλοιπο κομμάτι στον Δήμο έχει ήδη ολοκληρωθεί)
2.646 μ. στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης

Στόχοι του έργου είναι:

- Η δημιουργία ενός ποιοτικού, λειτουργικού και αισθητικού άξονα, που θα προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα με την ευρύτερη αξιοποίηση του ποδηλάτου ως εναλλακτικού μέσου μετακίνησης.

- Η διευκόλυνση και η προστασία της κίνησης των πεζών και των ποδηλατών με την εφαρμογή κατάλληλων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων.

- Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, η μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και ο περιορισμός του θορύβου.

- Η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και ανάπτυξης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ