Ο Κηφισός μεταμορφώνεται -Ποια μεγάλη αλλαγή έρχεται από το Φάληρο μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια

κίνηση στον κηφισό

Ασφαλέστερες αναμένεται να γίνουν τα επόμενα χρόνια οι μετακινήσεις στον Κηφισό όπου θα τοποθετηθούν σύγχρονα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων.

Το φιλόδοξο πρόγραμμα των 280+1 έργων, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, που αναμένεται να αναμορφώσουν το Λεκανοπέδιο και να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών τα αμέσως επόμενα χρόνια, παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, στο πλαίσιο του 1ου Athens Talks, στο Κέντρο Πολιτισμού 'Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Εκ των συνολικά 281 έργων, τα 12 συνολικού προύπολογισμού 697,6 εκατομμυρίων ευρώ θεωρούνται εξαιρετικής σημασίας για όλη την Αττική δεδομένου ότι απαντούν σε προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Νίκος Χαρδαλιάς Athens Talks
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίοπτη θέση βρίσκεται το έργο «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας Λεωφόρου Κηφισού», μια μεγάλη παρέμβαση στον δρόμο με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο σε όλη την Ελλάδα, υποδεχόμενος καθημερινά περίπου 150.000 οχήματα.

Προβλέπεται η τοποθέτηση Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων στις πλευρές και τις κεντρικές νησίδες της Λ. Κηφισού, σε συνολικό μήκος 55 χλμ, που θα εκτείνεται από το ΣΕΦ στο Φάληρο μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια, στο ύψος της Αττικής Οδού.

κηφισός

Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης, πέρα από τα τύπου New Jersey (από σκυρόδεμα) συστήματα αναχαίτισης θα τοποθετηθούν και rolling barriers, δηλαδή οριζόντιες μεταλλικές μπάρες, ανάμεσα στις οποίες τοποθετούνται σε κάθετη θέση περιστρεφόμενοι κύλινδροι. Αυτοί είναι κατασκευασμένοι από συμπολυμερές αιθυλενίου-οξικού βινυλίου (EVA), ένα υλικό που είναι μαλακό και εύκαμπτο και έχει μεγάλη αντοχή σε ρηγμάτωση καταπόνησης.

Το εν λόγω σύστημα, που θα το δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, απορροφά αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης και αλλάζει την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο. Επισης, μειώνουν σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση, και διασφαλίζουν την ελάχιστη πρόκληση ζημιών στα οχήματα, κάτι το οποίο δεν ισχύει με τις παραδοσιακές δύσκαμπτες μπαριέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο της τοποθέτησης χρηματοδοτείται από τα τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027, με την εκτιμώμενη έναρξη του να τοποθετείται το πρώτο εξάμηνο του 2026 και την ολοκλήρωση το δεύτερο εξάμηνο του 2027.

Σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, θα γίνουν συντονισμένες προσπάθειες ώστε καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης της παρέμβασης να μην προκληθούν προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων στον Κηφισό.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ