Με τις τιμές των καυσίμων να ξεπερνούν για τα καλά τα 2 ευρώ ανά λίτρο, παρουσιάζουμε 6 οικονομικά SUV που επωφελούνται από διαφορετικές τεχνολογίες.
Τα SUV αυξάνουν συνεχώς τα μερίδια αγοράς τους, εκτοπίζοντας από το προσκήνιο παραδοσιακές προτάσεις όπως τα μέχρι πρότινος δημοφιλή hatchback. Η νέα πραγματικότητα, μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία συνδυάζει μια σειρά από πλεονεκτήματα: μεγάλους χώρους, αυξημένη απόσταση από το έδαφος – μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, καλύτερη περιφερειακή ορατότητα και πολλά ακόμη στοιχεία. Τι γίνεται, όμως, με την κατανάλωση τους; Καίνε, όντως, περισσότερο σε σχέση με τα χαμηλότερα αμαξώματα; Η απάντηση, όπως θα δείτε και παρακάτω, είναι αρνητική, αφού, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δώσει τη δυνατότητα υιοθέτησης διαφορετικού τύπου κινητήρων σε βενζίνη, diesel, υβριδικό, φυσικό αέριο ή υγραέριο, που συνδυάζουν την πολύ καλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Πάμε να δούμε αναλυτικά 6 ξεχωριστές προτάσεις, από τη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, που εφοδιάζονται με μοτέρ διαφορετικών τεχνολογιών.
BUY NOW
Ford Puma 1.0 ΜHEV
Το Ford Puma αποτελεί δίχως αμφιβολία μια από τις πλέον δυναμικές προτάσεις της κατηγορίας των SUV πόλης, έχοντας μεταφέρει με απόλυτη επιτυχία τον γνώριμο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό των προτάσεων της μπλε οβάλ φίρμας, σε ένα αυτοκίνητο με απόσταση μερικών παραπάνω εκατοστών από το έδαφος.
Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε στη χώρα μας, το εντυπωσιακό σε εμφάνιση... αιλουροειδές επένδυσε στην αποδοτικότητα του ήπια υβριδικού συνόλου του 1,0 λίτρου. O λόγος για τον πολυβραβευμένο EcoBoost κινητήρα των 998 κ.εκ., ο οποίος προσφέρεται σε διαμορφώσεις των 125 και των 155 ίππων, το οποίο έχει στο πλευρό του το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ή εναλλακτικά ένα μια επτατάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη η οποία υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση των 155 ίππων με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ. σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα, την ίδια στιγμή που η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, αυτό που κάνει το Ford Puma είναι η αιχμηρή συμπεριφορά του στην άσφαλτο, η οποία δεν θα αφήσει ασυγκίνητους εκείνους που αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση ακόμα και στην καθημερινότητά τους (δείτε εδώ όλες τις τιμές του Ford Puma).
Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid
Η Jeep παρουσίασε πρόσφατα τις e-Hybrid εκδόσεις του Renegade με ένα νέο υβριδικό σύστημα, με το οποίο προσφέρει μια ακόμα λύση εξηλεκτρισμένης αυτοκίνησης. Το νέο σύστημα έρχεται να πλαισιώσει το Plug-in Hybrid σύστημα 4xe, το οποίο ήδη αποτελεί το 25% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη.
Το e-Hybrid χρησιμοποιεί έναν νέο 4κυλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, με απόδοση 130 ίππων και 240 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.Το σύστημα διαθέτει και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων και 55 Nm, απόδοση που του επιτρέπει να κινεί το όχημα ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας (σε χαμηλό φορτίο). Σύμφωνα με την Jeep, το αποτέλεσμα είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης, καθώς και η κορυφαία αποδοτικότητα και εξαιρετική άνεση.
Το δικίνητο compact Jeep των 4,24 μέτρων διαθέτει καλούς χώρους για μια οικογένεια και η ικανή απόσταση από το εδαφός επιτρέπει βόλτες σε πατημένους χωματόδρομους. Η διάθεση του στην ελληνική αγορά έχει ξεκινήσει με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Longitude, Limited, Limited S και Upland (δείτε εδώ όλες τις τιμές του Jeep Renegade) .
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi
To Peugeot 2008 δεν βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας των SUV της ελληνικής αγοράς, έχοντας καταφέρει να ξεχωρίσει τόσο για την εμπνευσμένη σχεδίαση των μεταλλικών επιφανειών του όσο και για τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα τα οποία απαρτίζουν την πλούσια γκάμα του. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο πετρελαιοκινητήρας του 1,5 λίτρου με τους 130 ίππους, παντρεύοντας την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου με τις δυναμικές επιδόσεις.
Στην αποδοτικότητα του BlueHDi των 1.499 κ.εκ. συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η κατανάλωση καυσίμου του diesel του Peugeot 2008 κυμαίνεται κάτω από τα 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 125 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Σημειώστε, ότι με μήκος 4,3 μέτρων, το Peugeot 2008 αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προτάσεις της κατηγορίας των B-SUV και τις πρακτικότερες, με τον χώρο αποσκευών να έχει αφετηρία τα 405 λίτρα (δείτε εδώ όλες τις τιμές του Peugeot 2008).
Renault Captur TCe 100 LPG
Η πρόταση διπλού καυσίμου στην κατηγορία των B-SUV έρχεται από τη Renault και δεν είναι άλλη από το Captur. H νέα γενιά της γαλλικής πρότασης διακρίνεται για τον avant garde σχεδιασμό της και τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά που μπορεί να συναντήσει κανείς στο εσωτερικό του. Αυτό που το κάνει βέβαια να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό του είναι οι εκδόσεις βενζίνης/LPG, οι οποίες φέρουν την εργοστασιακή υπογραφή και εγγύηση της γαλλικής φίρμας.
Η έκδοση διπλού καυσίμου του Renault Captur εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 100 ίππους. Το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων αναλαμβάνει τη διαχείριση της μέγιστης ροπής των 170 Nm και την επίτευξη της πολυπόθητης ισορροπίας μεταξύ των επιδόσεων και της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.
Σύμφωνα με την ίδια τη Renault, η έκδοση διπλού καυσίμου του Captur επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,0 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Αντιστοίχως, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται στα 7,5 λίτρα LPG ανά 100 χλμ. ή στα 5,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Μάλιστα το γεγονός ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διατηρείται κάτω από το όριο των 122 γραμμάριων ανά χιλιόμετρο εξασφαλίζοντας την καταβολή μηδενικών τελών κυκλοφορίας. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι οι δύο δεξαμενές καυσίμου 48 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων LPG εξασφαλίζουν αυτονομία που αγγίζει τα 900 χιλιόμετρα, καθιστώντας το Renault Captur έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων (δείτε εδώ όλες τις τιμές του Renault Captur).
Skoda Kamiq 1.0 G-TEC (φυσικό αέριο)
To μικρότερο SUV στην γκάμα της Skoda, το Kamiq, προσφέρεται με τρεις επιλογές κινητήρων βενζίνης (1,0 και 1,5 λίτρα). Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και μια πρόταση που χρησιμοποιεί μοτέρ φυσικού αερίου. Στην προκειμένη περίπτωση, ο τρικύλινδρος TGI κινητήρας του 1,0 λίτρου αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, έχοντας την ικανότητα να καταναλώνει φυσικό αέριο και αμόλυβδη βενζίνη.
Ειδικότερα, οι συνολικά τρεις δεξαμενές φυσικού αέριου χωρητικότητας 13,8 κιλών εξασφαλίζουν αυτονομία η οποία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 410 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση μάλιστα που τα αποθέματα φυσικού αερίου εξαντληθούν, το Kamiq G-TEC θα συνεχίσει την πορεία του καταναλώνοντας βενζίνη, καθώς εφοδιάζεται με ένα εφεδρικό δοχείο καυσίμου χωρητικότητας 9,0 λίτρων. Έτσι, λοιπόν, η συνδυαστική αυτονομία του αυτοκινήτου αγγίζει τα 630 χιλιόμετρα, υπερβαίνοντας κατά πολύ τα επίπεδα μιας συμβατικής έκδοσης βενζίνης.
Το μεγαλύτερο παρ’ όλα αυτά πλεονέκτημα προκύπτει από το εξαιρετικά περιορισμένο κόστος κίνησης. Με δεδομένη τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή του φυσικού αερίου, το κόστος κίνησης περιορίζεται στο 50% σε σύγκριση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση ή στο 30% αν το συγκρίνει κανείς με μια πετρελαιοκίνητη διαμόρφωση. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι για να διανύσει κανείς μια απόσταση 100 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες κίνηση δεν θα χρειαστεί να καταβάλλει κανείς περισσότερα από 5 ευρώ (δείτε εδώ τις τιμές του Skoda Kamiq).
Τoyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
Το Toyota Yaris Cross προσφέρεται με δύο κινητήρια σύνολα βενζίνης. Το πρώτο είναι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1,5 λίτρου απόδοσης 125 ίππων, ενώ το δεύτερο είναι η γνωστή υβριδική μονάδα η οποία συνδυάζει το 4κύλινδρο μοτέρ βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας 116 ίππους. Οι τεχνικές προδιαγραφές της υβριδικής έκδοσης συμπληρώνονται από το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων καθώς και από τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, οι οποίες τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ και επιτρέπουν την ενεργή συμμετοχή του στην κίνηση του οχήματος.
Με αυτόν τον τρόπο, με τη συμβολή του ηλεκτροκινητήρα στο έργο του θερμικού μοτέρ, περιορίζεται θεαματικά η κατανάλωση καυσίμου, χαρίζοντας στο Toyota Yaris Cross τον τίτλο της αποδοτικότερης πρόταση στην κατηγορία των B-SUV. Για του λόγου το αληθές, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου για το ιαπωνικό crossover ανέρχεται στα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 99 γρ./χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κέρδος σε αστικό περιβάλλον είναι ακόμα μεγαλύτερο, ενώ για εκείνους που θα θελήσουν ένα SUV πόλης με σύστημα τετρακίνησης, η Toyota προσφέρει το υβριδικό Yaris Cross με δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς (δείτε εδώ όλες τις τιμές του Toyota Yaris Cross).