Έρχονται 9 νέοι σταθμοί στη Γραμμή 2 του Μετρό -Πού θα κατασκευαστούν;

μετρό στην Αθήνα

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων σταθμών του Μετρό για την εξυπηρέτηση των κατοίκων περιοχών οι οποίες σήμερα είναι απομονωμένες από τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Συνολικά 66 σταθμοί απαρτίζουν το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, εξυπηρετώντας ένα πολύ μεγάλο μέρος των κατοίκων της πρωτεύουσας, ενώ ακόμα μεγαλύτερη διευκόλυνση αναμένεται να προσφέρει το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή).

Με προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ, αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας, θα έχει γραμμή μήκους 12,8 χλμ. και θα προσθέσει στο δίκτυο 15 νέους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γραμμή 4, ωστόσο, δεν αποτελεί το μοναδικό έργο Μετρό που θα δούμε τα επόμενα χρόνια, καθώς ο σχεδιασμός περιλαμβάνει και επεκτάσεις υφιστάμενων γραμμών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτές της Γραμμής 2.

επέκταση γραμμής 2 δυτικά προάστια

Από τον Μάιο του 2023 βρίσκεται σε φάση διαγωνισμού η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, και πλέον ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την εκκίνηση της β’ φάσης, δηλαδή της κατάθεσης των οικονομικών προσφορών, ενώ εκκρεμεί η εξεύρεση χρηματοδότησης.

Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τη Δυτική Αττική περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Ο Σταθμός «Παλατιανή» θα βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και θα διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.

Ο Σταθμός «Ίλιον» θα χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, με 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» θα πάρει θέση κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Tο έργο εκτός από την κατασκευή των σταθμών περιλαμβάνει και την επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.

Παράλληλα, λίγο πριν το τέλος του 2024, σε εκδήλωση του Δήμου Αχαρνών όπου παρέστη η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανακοινώθηκε ότι σε μελλοντικό στάδιο η κόκκινη γραμμή θα φτάσει έως το Μενίδι, με τρεις ακόμη σταθμούς (Καματερό, Ζεφύρι, Αχαρνές).

επέκταση γραμμής 2 Νότια προάστια

Επιπροσθέτως, στα σχέδια των αρμόδιων φορέων είναι η Γραμμή 2 να διεισδύσει περαιτέρω στα νότια προάστια, προσφέροντας σε ακόμα περισσότερους κατοίκους των εν λόγω περιοχών πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς και επομένως διευκολύνοντας την πρόσβασή τους στο κέντρο της Αθήνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον Απρίλιο του 2021 είχε ολοκληρωθεί συγκοινωνιακή μελέτη που κατέδειξε ότι η βέλτιστη χάραξη έχει μήκος 4,5 χλμ. και περιλαμβάνει την κατασκευή τριών νέων σταθμών:

Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Για την υλοποίηση, βέβαια, όλων αυτών των επεκτάσεων απαιτούνται πολλά χρόνια, μιας και -μεταξύ άλλων- πρέπει να ξεπεραστεί ο βραχνάς της εύρεσης της απαραίτητης χρηματοδότησης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ