AC Cobra GT Coupe: Η κλειστή εκδοχή μιας μυθικής αναβίωσης

AC Cobra GT Coupe

Μετά από την ανοικτή Cobra GT Roadster, η βρετανική AC παρουσίασε και την έκδοση GT Coupe με κλειστή οροφή - που προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις με κινητήρα V8, οι οποίες ξεκινούν από τις 430.000 ευρώ.

Η βρετανική AC Cars ήρθε ξανά στη ζωή τα τελευταία χρόνια για να αναβιώσει το θρύλο της Cobra από το ένδοξο παρελθόν της. Το εμβληματικό αυτό τετράτροχο παρουσιάστηκε το 1953 με το όνομα ACE, αλλά εμφανίστηκε ως Cobra το 1962 όταν η AC συνεργάστηκε με τον εμβληματικό Carroll Shelby και του τοποθέτησαν κινητήρα V8.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Carroll Shelby και Peter Brock δημιούργησαν την Cobra Daytona fastback το 1964, με στόχο να την κάνουν ακόμα ταχύτερη στο Le Mans. Όμως, η AC αναφέρει ότι η GT Coupe που αποκάλυψε σε αυτά τα ψηφιακά σχέδια που βλέπετε αντλεί την έμπνευσή της από το δικό της, λιγότερο γνωστό αλλά παρεμφερές A98 coupe που εμφανίστηκε νωρίτερα εκείνη τη χρονιά.

Η GT Coupe ουσιαστικά είναι μια εκδοχή με κλειστή οροφή της νέας Cobra GT Roadster: της ριζοσπαστικής προσπάθειας αναβίωσης του εμβληματικού μοντέλου του παρελθόντος, σήμερα με σύγχρονο αλουμινένιο σασί και τεχνολογία της εποχής μας - αλλά με την κλασική σιλουέτα των ‘60s.

Η AC λανσάρισε το Coupe ως Clubsport Edition, που σημαίνει ότι είναι επικεντρωμένο στην πίστα. Η έκδοση αυτή διαθέτει τον ισχυρότερο από όλους του V8 διαθέσιμους κινητήρες, ο οποίος με τη βοήθεια του turbo αποδίδει 810 PS.

Τα GT Coupe παραγωγής, για το δημόσιο δρόμο, θα είναι διαθέσιμα είτε με έναν ατμοσφαιρικό V8 456 ίππων είτε με έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 730 ίππων. Συνολικά θα παραχθούν μόνο 99 αντίτυπα, με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 430.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε αντίτυπο θα κατασκευαστεί φυσικά χειροποίητα στο εργαστήριο της AC στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σχεδιαστικά, το ανθρακονημάτινο αμάξωμα της GT Coupe είναι μεγαλύτερο σε σχέση με την ανοικτή Roadster, και βασισμένο στη σχεδιαστική φιλοσοφία Kammtail - με την κλασική πρόσοψη της Cobra όπου κυριαρχούς οι δύο στρογγυλοί προβολείς.

Για την ιστορία, πίσω στο 1964, η Daytona της Shelby δεν κατάφερε να φτάσει στο Le Mans το 1964 επειδή δεν ολοκληρώθηκε εγκαίρως, αλλά το A98 το έκανε. Ατυχώς, ένα κλατάρισμα της οδήγησε εκτός δρόμου και στην εγκατάλειψη.

Όμως, το A98 είναι πιο γνωστό για τον υποτιθέμενο ρόλο του στην απόφαση της Βρετανίας να θεσπίσει όριο ταχύτητας 70 mph (113 km/h) στο νεοσύστατο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της. Η AC χρησιμοποίησε τον αυτοκινητόδρομο M1 για να διαπιστώσει την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου πριν τον αγώνα του LeMans, φτάνοντας τα 185 mph (298 km/h) κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Παρότι δεν παραβιάστηκε κανένας νόμος, μιας και δεν υπήρχε όριο ταχύτητας, η ιστορία έγινε γνωστή από τα μέσα ενημέρωσης. Και πολλοί πιστεύουν ότι συνέβαλλε στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου να εισαγάγει προσωρινό όριο ταχύτητας 70 mph το 1965 και να το κάνει μόνιμο το 1967.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ