ACEA: Απαραίτητα τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης

fast-charge100000

Η επιτάχυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την παροχή ισχυρών κινήτρων σύμφωνα με τον οργανισμό.

Μόνο με την επέκταση και την ενίσχυση των κινήτρων θα επιταχυνθεί η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης και θα επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των ρύπων, όπως αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA.

Ο ACEA υψώνει κραυγή αγωνίας, υποστηρίζοντας ότι το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στην ΕΕ είναι περίπου 15%, και πολύ κάτω από τον στόχο του 25% που έχει τεθεί για το τέλος του έτους.

«Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη εξακολουθεί να βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και δεν έχει φτάσει ακόμα στο κρίσιμο σημείο μαζικής υιοθέτησης. Τα κίνητρα είναι ένα από τα βασικά κομμάτια του παζλ για να ενισχυθεί η ζήτηση και να επιτευχθεί αυτός ο κοινός στόχος», επισημαίνει η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια του ACEA.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οργανισμός αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία των ηλεκτρικών εξελίσσεται διαρκώς και στην αγορά διατίθενται όλο και περισσότερα μοντέλα με τιμές κάτω των 30.000 ευρώ, αλλά επισημαίνει ότι το αρχικό κόστος εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για πολλούς καταναλωτές.

ACEA ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

«Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEVs) είναι σήμερα ακριβότερα από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), κυρίως λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής των μπαταριών. Ως εκ τούτου, τα κίνητρα για την αγορά παραμένουν καθοριστικός παράγοντας για τους καταναλωτές με περιορισμένο προϋπολογισμό και είναι προαπαιτούμενο για τη δημιουργία μιας μαζικής αγοράς».

Ο ACEA υπογραμμίζει ότι η απόσυρση των κινήτρων (π.χ. φοροαπαλαγγές, επιδοτήσεις αγοράς κ.ο.κ.), έχουν καταστροφικές συνέπειες για την ηλεκτροκίνηση, φέρνοντας το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου η απόσυρση των κινήτρων αγοράς στο τέλος του 2023 οδήγησε στην κατάρρευση της γερμανικής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, οι πωλήσεις μηδενικών ρύπων μοντέλων μειώθηκαν δραματικά κατά σχεδόν ένα τρίτο. Φέτος υπάρχουν 8 κράτη-μέλη που δεν προσφέρουν καμία μορφή ενίσυχης, όταν πέρυσι ο αριθμός του ήταν 6, σύμφωνα με τον ΑCEA ο οποίος ζητάει, επίσης, το συντονισμό των κινήτρων ανά την Ευρώπη, ώστε να δοθεί τέλος στην άνιση υιοθέτηση των BEVs.

«Καθώς η Ευρώπη βρίσκεται στη μεταβατική πορεία προς τη μετακίνηση μηδενικών εκπομπών, είναι απαραίτητα πιο ισχυρά προγράμματα και μια συνεκτική προσέγγιση στα κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητο. Το κατακερματισμένο τοπίο των εθνικών προγραμμάτων όχι μόνο εμποδίζει την ευρύτερη υιοθέτηση, αλλά θα καθυστερήσει και την πρόοδο στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 σε ένα δύσκολο περιβάλλον για τους κατασκευαστές», καταλήγει ο ACEA.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ