Πρόκειται για έναν απλό κι οικονομικό τρόπο, σύμφωνα με τους πιο “παραδοσιακούς” μηχανικούς, για να αντέξει το μοτέρ σου πολλά περισσότερα χιλιόμετρα πριν χρειαστεί ανακατασκευή.
Οι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης θεωρητικά μπορούν να αντέξουν πάνω από 400.000 χιλιόμετρα χωρίς να παρουσιάσουν κάποια σοβαρή βλάβη. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει ο οδηγός να τηρεί ευλαβικά τις οδηγίες συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής, με δύο από τα πιο σημαντικά σημεία να είναι η χρήση ποιοτικών λιπαντικών και η έγκαιρη αλλαγή των αναλώσιμων ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, όπως ο ιμάντας χρονισμού.
Έχει μεγίστη σημασία οι αλλαγές των λαδιών να γίνονται στην ώρα τους, ίσως και λίγο νωρίτερα αν το όχημα κινείται πιο συχνά εντός πόλης ή σε συνθήκες πίεσης, μιας και το λιπαντικό είναι υπεύθυνο για τη μείωση της τριβής μεταξύ των μεταλλικών μερών του κινητήρα και ταυτόχρονα για την παροχή ενός είδους ψύξης.
BUY NOW
Όμως, ακόμα και με το καλύτερο λιπαντικό, είναι φυσιολογικό οι κινητήρες να παράγουν ρινίσματα μετάλλου λόγω της τριβής που αναφέραμε. Αυτά τα σωματίδια επιπλέουν στο λάδι και η συσσώρευσή τους μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη, καθώς δεν παύουν να είναι μικρά κομμάτια μετάλλου.
Έτσι, και παρόλο που τα αυτοκίνητα διαθέτουν φίλτρα και κάποιες λύσεις που το αποτρέπουν, ορισμένοι οδηγοί επιλέγουν να τοποθετήσουν μαγνήτες στο κάτω μέρος του κινητήρα για να προσελκύσουν αυτά τα μεταλλικά ρινίσματα.
Αυτοί οι μικροί μαγνήτες τοποθετούνται στο εξωτερικό του κάρτερ, το οποίο είναι ουσιαστικά μια δεξαμενή στο κάτω μέρος του κινητήρα που συλλέγει όλο το λάδι του οχήματος, και με αυτόν τον τρόπο προσελκύουν τα σωματίδια και τα συγκρατούν.
Βέβαια, η συγκεκριμένη λύση φαίνεται να έχει νόημα σε πιο παλιά οχήματα ή σε πολύ ταλαιπωρημένους κινητήρες, αφού πλέον είναι αρκετά διαδεδομένο στα σύγχρονα μοντέλα να χρησιμοποιούνται βίδες στο κάρτερ που έχουν μαγνητικές ιδιότητες, ενώ πλέον και σε ορισμένα φίλτρα λαδιού εφοδιάζονται με μαγνήτες για την προσκόλληση των ρινισμάτων.