Κινητήρας θαύμα αλλάζει τα δεδομένα -Ποιοι κατασκευαστές τον εξελίσσουν

Renault νέος ηλεκτρικός κινητήρας φέρνει την επανάσταση

Ο εξηλεκτρισμός των τεσσάρων τροχών προχωρά πλέον με γοργό ρυθμό και μια νέα τεχνολογία έχει προσελκύσει ήδη το ενδιαφέρον δύο μεγάλων κατασκευαστών.

Η βιωσιμότητα και η μείωση του κόστους παραγωγής θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στο εξηλεκτρισμένο μέλλον των τεσσάρων τροχών και οι κατασκευαστές αυτοκινήτου επενδύουν ήδη τεράστια ποσά πάνω στην έρευνα και την εξέλιξη νέων τεχνολογιών που θα πάνε τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης στο επόμενο επίπεδο.

Ένας από τους σημαντικότερους τομείς, όπου γίνεται πραγματική μάχη μεταξύ των κατασκευαστών, είναι οι ηλεκτρικοί κινητήρες και οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους και ακόμη περισσότερο για τους μαγνήτες που φέρουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μαγνήτες κατασκευασμένοι από σπάνιες γαίες ανεβάζουν σημαντικά το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών μοτέρ και την λύση έρχονται να δώσουν οι μαγνήτες που δεν χρησιμοποιούν αυτές τις πρώτες ύλες.

Τέτοιους υψηλής απόδοσης μαγνήτες για εμπορική χρήση σε μοτέρ αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξελίσσει και η πολλά υποσχόμενη αμερικάνικη startup εταιρεία Niron Magnetics.

Οι επιδόσεις των περιβαλλοντικά φιλικών μαγνητών της Niron Magnetics, σε συνδυασμό με το κόστος παραγωγής τους που υπολογίζεται κάτω από το μισό έναντι των μαγνητών από σπάνιες γαίες, έχουν οδηγήσει ήδη τον όμιλο Stellantis αλλά και την General Motors να επενδύσουν στην αμερικάνικη εταιρεία.

Συγκεκριμένα Stellantis και GM συμμετείχαν στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της νεοφυούς εταιρείας, ύψους 31 εκατ. ευρώ, καθώς η Niron έχει καταφέρει να εξελίξει τον μοναδικό μέχρι στιγμής στον κόσμο μόνιμο μαγνήτη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρικούς κινητήρες για αυτοκίνητα και δεν χρησιμοποιεί καθόλου σπάνιες γαίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μαγνήτες που έχει εξελίξει ήδη η Niron Magnetics, και μπορεί να βάλει σε εύλογο χρονικό διάστημα σε μαζική παραγωγή, προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των μαγνητών από σπάνιες γαίες, εκτός από τη δραστική μείωση στο κόστος κατασκευής τους.

Οι μόνιμοι μαγνήτες της αμερικάνικης εταιρείες έχουν πολύ χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο αφού ως κύριο υλικό για την κατασκευή τους είναι το αζίδιο του σιδήρου.

Έπειτα από μία και πλέον δεκαετία εξέλιξης και δοκιμών η Niron έχει εξελίξει τις δικές της καινοτομίες στα νανοϋλικά και με τη μεταλλουργική μέθοδο που χρησιμοποιεί μπορεί να κατασκευάσει χαμηλού κόστους αλλά υψηλής απόδοσης μαγνήτες.

Παράλληλα οι μαγνήτες των Αμερικανών παρουσιάζουν σημαντικά υψηλότερη σταθερότητα στις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ σταθερότητα παρουσιάζει και το κόστος τους λόγω του σιδήρου και των πρώτων υλών από άζωτο που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μαγνήτες της Niron υπερέχουν επίσης και στην ισχύ του μαγνητικού πεδίου που δημιουργούν και αυτό μπορεί να βοηθήσει τους κατασκευαστές να σχεδιάσουν μικρότερους σε μέγεθος αλλά και ελαφρύτερους ηλεκτρικούς κινητήρες.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτου επενδύουν διαρκώς σε τεχνολογίες που μπορούν να μειώσουν την εξάρτησή του σε σπάνιες γαίες, για τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τις μπαταρίες τους ώστε να καταφέρουν να απεξαρτηθούν και από την Κίνα, η οποία παράγει και ελέγχει το 80%-90% της σχετικής παγκόσμιας παραγωγής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ