Το άγνωστο όριο ταχύτητας των ελληνικών δρόμων -Ποιο είναι το πρόστιμο που περιμένει τους οδηγούς
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν τιμωρεί μόνο όσους βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι, αλλά και όσους είναι... τσακωμένοι μαζί του.
Κάθε οδηγός που κινείται στο ελληνικό οδικό δίκτυο γνωρίζει ότι υπάρχουν μέγιστα όρια ταχύτητας τα οποία οφείλει να σέβεται, αφενός προκειμένου να μην υπονομεύει την οδική ασφάλεια, στήνοντας παγίδες θανάτου στους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου, και αφετέρου προκειμένου να μην πιαστεί στις «δαγκάνες» της Τροχαίας.
Δεν πρέπει, άλλωστε να ξεχνάμε ότι η περιφρόνηση των ορίων ταχύτητας αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, κάτι το οποίο οδήγησε τους νομοθέτες στο να μετατρέψουν σε κακούργημα την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου με υπερβολική ταχύτητα.
BUY NOW
Κινδύνους -έστω σε αρκετά μικρότερο βαθμό- εγκυμονεί, ωστόσο, και η πρακτική πολλών οδηγών να κινούνται με… ρυθμούς χελώνας. Ειδικά στην Εθνική Οδό, ένα όχημα που κινείται με ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες συνιστά τροχοπέδη για την ομαλή ροή της κυκλοφορίας, ενώ αναγκάζει τους υπόλοιπους οδηγούς να το προσπερνούν.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει πρόστιμα απλά για όσους βυθίζουν το πόδι τους στο γκάζι, αλλά και για όσους κινούνται με υπερβολικά χαμηλή ταχύτητη. Πώς ορίζεται, όμως, αυτή;
Γι’ αυτό φροντίζουν κάποιες κυκλικού σχήματος ρυθμιστικές πινακίδες στις οποίες αναγράφεται το εκάστοτε ελάχιστο όριο ταχύτητας σε έναν δρόμο. Σε αντίθεση, ωστόσο, με τα σήματα που ενημερώνουν για το ανώτατο όριο, στην προκειμένη περίπτωση οι πινακίδες έχουν μπλε φόντο, και όχι άσπρο με κόκκινο περίγραμμα.
Όσον αφορά την ποινή των οδηγών βραδυπορούντων οχημάτων, αυτή μεταφράζεται σε πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το ελάχιστο όριο ταχύτητας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τη λωρίδα κυκλοφορίας ενός δρόμου, ο οποίος στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι είτε δρόμος ταχείας κυκλοφορίας είτε αυτοκινητόδρομος.