Το λάθος που κάνουν οι Έλληνες οδηγοί και κοστίζει ακριβά -Ο άγνωστος κανόνας

πάρκινγκ σε φανάρι

Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που γνωρίζουν για συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου όπου η στάθμευση απαγορεύεται. Ποια είναι αυτά.

Με τους διαθέσιμους χώρους για στάθμευση στις πόλεις να είναι πραγματικά ελάχιστοι, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αφήνουν το όχημά τους όπου τους κάνει… κέφι, αδιαφορώντας για τα εμπόδια που θα υψώσουν στους συμπολίτες τους.

Δεν είναι, ωστόσο, μόνο το παρκάρισμα σε πεζοδρόμια, πλατείες, ράμπες ΑμεΑ, στάσεις λεωφορείων κ.ο.κ. που απαγορεύεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σε αυτόν αναφέρονται και κάποια άλλα σημεία του οδικού δικτύου όπου η στάθμευση πρέπει να αποφεύγεται, καθώς ενέχει ο κίνδυνος να διαταραχθεί η κυκλοφορία των οχημάτων ή και να προκληθεί τροχαίο ατύχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
στάθμευση σε φανάρι

Μια συνήθεια σχεδόν όλων των Ελλήνων οδηγών είναι να σταθμεύουν μόλις ελάχιστα εκατοστά μακριά από φωτεινούς σηματοδότες (φανάρια) ή πινακίδες του STOP. Θεωρούν, μάλιστα, ότι εφόσον δεν «πατούν» τη διαβάση που συνοδεύει το φανάρι ή την πινακίδα, τότε είναι καθόλα νόμιμοι, κάτι το οποίο ωστόσο απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Σύμφωνα με το Άρθρο 34 («Στάση και στάθμευση») του ΚΟΚ, η στάση ή στάθμευση οχήματος απαγορεύεται «σε απόσταση μικρότερη από είκοσι 20 μέτρα από φωτεινούς σηματοδότες και 12 μέτρα από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP)».

Επισημαίνεται δε ότι το παρκάρισμα απαγορεύεται και σε οποιαδήποτε άλλη θέση, στην οποία το όχημα κρύβει από τους χρήστες της οδού τη θέα των πινακίδων σήμανσης και σηματοδοτών.

παρκάρισμα στη Θεσσαλονίκη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά το πρόστιμο για τις παραπάνω περιπτώσεις, αυτό ανέρχεται σε 80 ευρώ.

Επιπλέον, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι ο ΚΟΚ δεν απαγορεύει μόνο τη στάση και τη στάθμευση επάνω σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε απόσταση μικρότερη από 5 μέτρα από αυτές. Και σε αυτή την περίπτωση το πρόστιμο είναι 80 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ