Αυτό είναι το άγνωστο σήμα που θα κατακλύσει τους δρόμους της Ευρώπης

Το άγνωστο σήμα που θα κατακλύσει τους δρόμους της Ευρώπης 2023

Ένα νέο σήμα του ΚΟΚ, που συνοδεύεται και από νέα σχετική νομοθεσία, κάνει την εμφάνισή του στην Ευρώπη και προκαλεί ήδη τις αρνητικές αντιδράσεις των οδηγών.

Ο περιορισμός των αυτοκινήτων που κινούνται έχοντας στην καμπίνα τους μόνο τον οδηγό έχει μπει επίσης στο στόχαστρο των ιθυνόντων, στο δρόμο προς ένα βιώσιμο μέλλον.

Έτσι λοιπόν, τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί πιλοτικά σε κάποιες γωνιές της Ευρώπης η λωρίδα αποκλειστικής χρήσης για οχήματα που μεταφέρουν περισσότερους από έναν (ή δύο) επιβάτες. Στη συγκεκριμένη λωρίδα επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνο αυτά τα οχήματα, ενώ συνοδεύεται και από τα σχετικά σήματα σαν αυτά που σας παρουσιάζουμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος της συγκεκριμένης λωρίδας, η οποία μπορεί να αξιοποιείται και από οχήματα χαμηλών ρύπων, είναι να μειωθούν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται καθημερινά, ειδικά στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, και να προωθηθεί παράλληλα το carpooling, που είναι γνωστό στην Ελλάδα και ως Συνεπιβατισμός

Συνεπιβατισμός είναι η ενέργεια του να μοιράζεται κάποιος το αυτοκίνητό του με άγνωστους που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση ή προορισμό και είναι παράλληλα πρόθυμοι να μοιραστούν τα έξοδα κίνησης ή ακόμη και στάθμευσης.

Η λωρίδα ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε αυτοκινητόδρομο της Ελβετίας, ενώ πιλοτικά έχει κάνει την εμφάνισή της σε Γενεύη και Τικίνο. Ωστόσο, τα μηνύματα που παίρνουν οι αρχές δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά για την επέκτασή της στο ευρύτερο δίκτυο της χώρας.

Ο λόγος βρίσκεται στους δρόμους της Ελβετίας που είναι πιο στενοί από όσο χρειάζεται για την σωστή εφαρμογή του μέτρου, έχοντας σε πολλές περιπτώσεις μόνο μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και άρα ουσιαστικά καταργώντας τη λωρίδα αυτή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το καντόνι του Τικίνο όμως θα επεκτείνει το μέτρο προσθέτοντας και μία δεύτερη λωρίδα προτεραιότητας στον ίδιο δρόμο όπου βρίσκεται η υπάρχουσα -χρησιμοποιείται και από τα ΜΜΜ- καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι το μέτρο δουλεύει και στην πράξη.

Σε κάθε περίπτωση τα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένεται τα εν λόγω σήματα και λωρίδες να επεκταθούν και στην υπόλοιπη Ευρώπη, αφού στόχος πολλών κρατών είναι να προωθηθεί η χρήση του carpooling. Σε κάποιες χώρες μάλιστα όπως στη Γαλλία και την Ισπανία, όπου συγκεκριμένες πόλεις εφαρμόζουν αυτό το μέτρο, όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη λωρίδα στο δρόμο χρησιμοποιούνται οι γνωστές μας λεωφορειολωρίδες από τα οχήματα του carpooling.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ