Το άγνωστο υποθαλάσσιο σιδηροδρομικό τούνελ που ενώνει δύο χώρες -Το εισιτήριο κοστίζει μόλις 12 ευρώ

Άκοπες και ιδιαίτερα γρήγορες έχουν καταστεί οι μετακινήσεις ανάμεσα σε δύο σκανδιναβικές χώρες από το 2000, όταν πήρε σάρκα και οστά μια εντυπωσιακή υποδομή.
Ως θαύμα της μηχανικής χαρακτηρίζεται μια -άγνωστη σε πολλούς κατοίκους της νοτιοανατολικής Ευρώπης- υποδομή στη Σκανδιναβία. Πρόκειται για τη γέφυρα Όρεσουντ που επιτρέπει στους χρήστες του σιδηροδρόμου να μετακινούνται από τη σουηδική πόλη Μάλμε στην πρωτεύουσα της Δανίας, Κοπεγχάγη και αντίστροφα μέσα σε 35 λεπτά.

Στην πραγματικότητα η υποδομή αφορά σε μια γέφυρα 8 χιλιομέτρων που ξεκινάει από τη σουηδική ακτή μέχρι το τεχνητό νησί Πέμπερχολμ που κατασκευάστηκε σε μικρή απόσταση από το μικρό φυσικό νησί Σάλτχολμ. Στη συνέχεια και για άλλα 4 χιλιόμετρα μετατρέπεται σε υποθαλάσσιο τούνελ, μέχρι το νησί Άμεγια της Δανίας.
BUY NOW

Η επιλογή της κατασκευής υποθαλάσσιας σήραγγας -αντί να υψωθεί γέφυρα και στο κομμάτι αυτό- αύξησε τον προϋπολογισμό του έργου στα 2,6 δισ. ευρώ, αλλά έπρεπε να ληφθούν προφυλάξεις για την αποτροπή της σύγκρουσης κάποιου αεροπλάνου με κομμάτι της γέφυρας, δεδομένου ότι το Διεθνές Αεροδόμιο της Κοπεγχάγης βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την εν λόγω υποδομή.
Τα πλάνα για κατασκευή γέφυρας υπήρχαν από το 1910, αλλά πρόοδος καταγράφηκε για πρώτη φορά το 1936, με το πρότζεκτ στη συνέχεια να εγκαταλείπεται. Το έργο στήθηκε στη γραμμή της εκκίνησης το 1999 και παραδόθηκε το 2000.

Στο κατάστρωμα της γέφυρας υπάρχει αυτοκινητόδρομος, ενώ ακριβώς από κάτω της κινούνται σιδηροδρομικοί συρμοί, με το εισιτήριο να κοστίζει 12 ευρώ. Τα περισσότερα τμήματα της καλωδιωτής γέφυρας κατασκευάστηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο σημείο με πλωτούς γερανούς, ενώ οι δύο πυλώνες της κατασκευάστηκαν επί τόπου.
Αναφορικά με το τούνελ, αυτό αποτελείται από 20 προκατασκευασμένα τμήματα οπλισμένου σκυροδέματος. Πολλοί υποστηρίζουν ότι είναι τα μεγαλύτερα στον κόσμο, με κάθε τμήμα να έχει βάρος 55.000 τόνους.
Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται ένα ακόμη υποθαλάσσιο τούνελ που θα ενώσει δύο διαφορετικές χώρες. Πρόκειται για τη σήραγγα Fehmarnbelt, μήκους 18 χλμ. που θα είναι έτοιμη το 2029, και θα ενώνει τη τη μικρή δανεζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Lolland) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Fehmarn) -Διαβάστε περισσότερα εδώ.
