Ακατάλληλες οι μπαριέρες στους δρόμους -Τι έδειξε νέα έρευνα

Rivian R1T Crash Test

Το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι προς το παρόν ανεξέλεγκτο, λόγω των μπαταριών τους, όμως οι μπαριέρες στους δρόμους έχουν το όριο αντοχής τους. Τι συμβαίνει όμως όταν προσκρούει ένα αυτοκίνητο που το ξεπερνά; Για παράδειγμα, σε μια μπαριέρα που βάσει κατασκευής αντέχει στην πρόσκρουση οχήματος μέχρι και 2,3 τόνων, τι θα συμβεί αν προσκρούσει πάνω της ένα όχημα 3.175 κιλών, όπως είναι το ηλεκτρικό Pick-up Rivian R1T; Αυτό ήταν το ερώτημα σε ένα πρωτοποριακό crash-test που μπορείτε να δείτε στο Video παρακάτω και το οποίο έλαβε χώρα στις ΗΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αρχές οδικής ασφάλειας στις κεντρικές και δυτικές Πολιτείες των ΗΠΑ ανανέωσαν τη δεκαετία του 1990 τις προστατευτικές μπαριέρες στις άκρες των διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων, διότι ήταν απαρχαιωμένες και δεν άντεχαν το όλο και αυξανόμενο βάρος των νέων Pick-up και μετέπειτα SUV που άρχιζαν να πλημμυρίζουν τη χώρα.

Όμως, τώρα συνέβη άλλη μία, τεράστια αύξηση του βάρους των αυτοκινήτων λόγω των ογκωδών μπαταριών των EV που επίσης αρχίζουν να κατακλύζουν τους δρόμους. Και το όλο δίκτυο με τις μπαριέρες ήδη κλείνει 3 δεκαετίες, με αποτέλεσμα να εγείρεται στην Αμερική εν νέου το ερώτημα αν οι μπαριέρες πρέπει πάλι να αντικατασταθούν, με πιο ανθεκτικές.

Σε αυτό το πλαίσιο, και με αυτά τα ερωτήματα, έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου της Nebraska μια ιδιότυπη δοκιμή, στην οποία ένα Rivian R1T βάρους σχεδόν 3,2 τόνων προσέκρουσε πάνω σε μία από αυτές τις μπαριέρες των 30 ετών, με ταχύτητα 100 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο Video βλέπουμε το ηλεκτρικό Pick-up της Rivian να χτυπά στη μπαριέρα πλαγιομετωπικά, να τη διαλύει και έπειτα να χτυπά στα τσιμεντένια προστατευτικά και να απογειώνεται. Όπως εξήγησε ο Cory Stolle, του τμήματος Midwest Roadside Safety Facility του Πανεπιστημίου της Nebraska, το σύστημα της μπαριέρας δεν είναι σχεδιασμένο να αντέχει την πρόσκρουση οχημάτων βαρύτερων από 2,3 τόνους.

Πολλά αμερικανικά Pick-ups, πόσω μάλλον ηλεκτρικά, είναι όμως αρκετά βαρύτερα. Και παρότι οι κατασκευαστές τους προβάλλουν την ασφάλειά τους, η πτυχή της πρόσκρρουσης στη μπαριέρα είναι μία “αχίλλειος πτέρνα” τους. Από την άλλη, μετά την πρόσκρουση σε αυτό το crash-test η καμπίνα των επιβατών φάνηκε να παραμένει άθικτη.

Όμως, οι επιβάτες του Rivian R1T και άλλων τόσο ογκωδών αυτοκινήτων δεν θα ήταν τόσο τυχεροί αν η πρόσκρουση στη μπαριέρα συνέβαινε στο χείλος ενός γκρεμού. Όπως δεν θα ήταν τόσο τυχεροί και οι επιβάτες ενός ελαφρύτερου αυτοκινήτου που θα συγκρούονταν με ένα Rivian R1T ή οποιοδήποτε άλλο τόσο βαρύ και ογκώδες ηλεκτρικό ή/και Pick-up που ξεπερνά τους 2,5 τόνους, σαν το Ford F-350 ή το Silverado HD 2500.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Rivian R1T
Rivian R1T

Κατά συνέπει, προκύπτει στις ΗΠΑ εκ νέου το ζήτημα αντικατάστασης του δικτύου των μπαριερών στους αυτοκινητοδρόμους με πιο ανθεκτικές, την ώρα που δοκιμές πρόσκρουσης σαν και αυτή εγείρουν την προσοχή των ιδιοκτητών τέτοιων αυτοκινήτων προειδοποιώντας τους για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η απώλεια του ελέγχου του οχήματός τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ