Προκειμένου να εξοικονομήσουν λίγα λεπτά, πολλοί οδηγοί προβαίνουν σε συνεχείς ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αδιαφορώντας για τους κινδύνους που ενέχει αυτή η συμπεριφορά τους.
Σε μια σκληρή δοκιμασία δίχως τέλος υποβάλλονται καθημερινά χιλιάδες κάτοικοι της Αθήνας, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων από την κυκλοφοριακή ασφυξία σε κεντρικούς οδικούς άξονες.
Οι περισσότεροι οδηγοί αντιμετωπίζουν με υπομονή τις ουρές και τις καθυστέρησεις κατά τις μετακινήσεις τους, αλλά μια μειονότητα, προκειμένου να εξοικονομήσει μόλις λίγα λεπτά, υιοθετεί μια ιδιαίτερα επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά.
BUY NOW
Ειδικότερα, στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και να φτάσουν εγκαίρως στον προορισμό τους πραγματοποιούν επικίνδυνους ελιγμούς (κοινώς σφήνες) ανάμεσα στα προρευόμενα οχήματα.
Έχοντας… τσακωθεί με τα φλας, δεν γνωστοποιούν την πρόθεσή τους για την εκτέλεση του ελιγμού και προσπερνούν τα οχήματα τόσο από τα αριστερά όσο από τα δεξία, με αποτέλεσμα να μετατρέπουν τα οχήματά τους σε «ωρολογιακές βόμβες», έτοιμες να εκραγούν.
Όπως θα έχετε παρατηρήσει πολλοί, οι λάτρεις των σφηνών αδιαφορούν πλήρως και για τις αποστάσεις που οφείλουν να έχουν από τα άλλα οχήματα, από τα οποία περνούν σύριζα.
Το εξουθενωτικό πρόστιμο για τις σφήνες
Οι επικίνδυνες σφήνες αποτελούν μία άκρως επικίνδυνση οδηγική συμπεριφορά, η οποία αναλύεται στην παράγραφο 4 του Άρθρου 21 («Κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων») του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Όπως αναφέρει ο ΚΟΚ, αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες.
Παράλληλα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει ότι «ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο, ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του, ή ετοιμάζονται, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους».
Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός, μάλιστα, υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει σήμα με το χέρι.