Αλλάζουν όλα στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης -Ποιες δοκιμασίες γίνονται υποχρεωτικές

New driver 1

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων οδηγών φέρνει το προσύμφωνο που υπογράφηκε στις 25 Μαρτίου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων ετών έχει αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας που παρέχουν στους επιβάτες τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ωστόσο τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού απαιτούν και τις απαραίτητες γνώσεις για τον ορθό χειρισμό τους.

Επιπλέον, η εκτεταμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων έχει επηρεάσει αρνητικά την οδήγηση, αφού αποσπούν την προσοχή των οδηγών από τον δρόμο, υποβαθμίζοντας έτσι την οδική ασφάλεια και αυξάνοντας κατακόρυφα την πιθανότητα ατυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες που εισάγει η νέα προκαταρκτική συμφωνία της 25ης Μαρτίου μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η εκπαίδευση στη σωστή χρήση του κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης, αλλά και η εξέταση στις γνώσεις που αποκτήθηκαν.

Η εκπαίδευση των νέων οδηγών θα αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το ασφαλές άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών, την οδήγηση σε χιόνι και γενικά σε ολισθηρό οδόστρωμα, αλλά και τη σωστή αντιμετώπιση των κινδύνων που προκύπτουν από τα τυφλά σημεία.

Στόχος είναι η καλύτερη προετοιμασία των νέων οδηγών ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας και να γνωρίζουν εκ των προτέρων τους ιδιαίτερους κινδύνους που αφορούν τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως οι πεζοί, τα παιδιά και οι ποδηλάτες.

Τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερα χρόνια ώστε να ενσωματώσουν τις νέες διατάξεις στην εθνική νομοθεσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, η προκαταρκτική συμφωνία θα εισαγάγει για πρώτη φορά μια δοκιμαστική περίοδο -διάρκειας τουλάχιστον δύο ετών- για τους νέους οδηγούς, κατά την οποία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες και κυρώσεις για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, συμπεριλαμβανομένης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Προβλέπεται επίσης ότι πριν από την έκδοση άδειας οδήγησης, οι νέοι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται σε υποχρεωτική ιατρικό έλεγχο, ο οποίος περιλαμβάνει οφθαλμολογική και καρδιαγγειακή εξέταση.

Ωστόσο στην περίπτωση των οδηγών ΙΧ και μοτοσικλετών, ο νόμος επιτρέπει στις χώρες της Ε.Ε. να αντικαταστήσουν τον ιατρικό έλεγχο με έντυπα αυτοαξιολόγησης. Και στην περίπτωση ανανέωσης της άδειας οδήγησης, με άλλα εναλλακτικά αποδεικτικά μέσα.

Μια ακόμη αλλαγή που πρόκειται να εφαρμοστεί αφορά την ηλικία στην οποία οι οδηγοί μπορούν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης βαρέων φορτηγών (άνω των 3,5 τόνων), η οποία μειώθηκε από τα 21 στα 18 έτη.

Αντίστοιχη είναι και η μείωση του ορίου για τους οδηγούς λεωφορείων, από τα 24 στα 21 έτη. Επιπλέον, οι νέοι θα μπορούν να οδηγούν φορτηγά ή μικρά φορτηγά από την ηλικία των 17 ετών, εφόσον συνοδεύονται από έμπειρο ενήλικα οδηγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ