Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται το έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού της τοπικής αυτοδιοίκησης που προβλέπει την υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών και μεθόδων για πιο βιώσιμες μετακινήσεις.
Τέλος στην αναρχία στους δρόμους των πόλεων υπόσχεται να βάλει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω του προτεινόμενου έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», το οποίο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση έως τις 25 Μαΐου.
Ένας από τους βασικούς άξονες του πακέτου δράσεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι και οι βιώσιμες μετακινήσεις, με πρωτοβουλίες που θα δώσουν τέλος στην αυθαίρετη στάθμευση, θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις των Ατόμων με Αναπηρία και θα περιορίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους.
BUY NOW
Το έργο αφορά 315 δήμους της χώρας, που έχουν πληθυσμό μέχρι 100.000 κατοίκους και χρηματοδοτείται με περίπου 230 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Οι δήμοι άνω των 100.000 κατοίκων θα θα χρηματοδοτηθούν για αντίστοιχες δράσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με το ποσό των 90 εκ. ευρώ. Ακολουθούν οι πρωτοβουλίες που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», και πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εφαρμογής της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020 – 2025.
Έξυπνο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ)
Αφορά ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ελέγχου στάθμευσης οχημάτων σε χώρους ευθύνης του Δήμου (κλειστούς ή υπαίθριους) ή/και διαχείρισης ελέγχου παρόδιας στάθμευσης. Θα συγκεντρώνει, θα επεξεργάζεται, θα οπτικοποιεί και θα διαμοιράζει, σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα που θα λαμβάνει από τους αισθητήρες στάθμευσης.
Εντός της πλατφόρμας - λογισμικού ελεγχόμενης στάθμευσης και των συν αυτώ mobile και web εφαρμογών θα υλοποιούνται:
- Η εύρεση θέσης στάθμευσης
- Η διαχείριση, προβολή και στατιστική ανάλυση του ΣΕΣ
Το ΣΕΣ θα γνωρίζει την κατάσταση κατάληψης όλων των θέσεων στάθμευσης και θα πληροφορεί είτε τους οδηγούς για διαθέσιμες θέσεις, είτε τους Δημοτικούς Αστυνομικούς, για οχήματα που έχουν σταθμεύσει παράνομα στις θέσεις μόνιμων κατοίκων ή στις θέσεις αποτροπής στάθμευσης.
Έξυπνες στάσεις ΜΜΜ
Αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων ενημέρωσης των δημοτών που αφορούν τα ΜΜΜ και ταυτόχρονα μπορούν να λειτουργήσουν ως σταθμοί πληροφόρησης του κοινού.
Έξυπνο σύστημα διασφάλισης προσβασιμότητας ατόμων με κινητικά προβλήματα
Βασικός σκοπός του συστήματος, είναι να δώσει λύση σε ένα από τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα και αφορά στην πρόσβασή τους σε διάφορους υπαίθριους χώρους (πεζοδρόμια-ράμπες) και κτίρια, που διαθέτουν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και υποδομές με σκοπό την διευκόλυνση της μετακίνησης τους. Το σύνολο της πληροφορίας που θα συλλέγει το εν λόγω σύστημα, θα δύναται να ολοκληρώνει έναν οδηγό πόλης, με ασφαλείς διαδρομές για την προσέγγιση ενός προσβάσιμου σημείου ενδιαφέροντος αποκλειστικά για ΑμεΑ. Με τον τρόπο αυτό, τα άτομα με κινητικά προβλήματα θα μπορούν εύκολα να μάθουν ποια σημεία είναι προσβάσιμα και με ποιον τρόπο, καθώς και την ανεμπόδιστη ή όχι πρόσβαση τους.
Έξυπνες διαβάσεις πεζών και φιλικές προς ΑΜΕΑ
Το Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών θα εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πεζών στην περιοχή παρέμβασης μέσα από την αυτόματη αναγνώριση παρουσίας πεζών και αυτόματης φωτεινής σήμανσης της διάβασης όπου αυτό είναι εφικτό ή σε συνεργασία με τους φωτεινούς σηματοδότες. Η διάβαση θα πρέπει να λειτουργεί «έξυπνα» ώστε να προειδοποιεί τους πεζούς και τους οδηγούς όταν πραγματικά υπάρχει πρόθεση διέλευσης πεζών.
Συστήματα ενημέρωσης για κυκλοφορία
Το σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης κυκλοφοριακών δεδομένων περιλαμβάνει την εγκατάσταση ειδικών συσκευών – αισθητήρων σε επιλεγμένα σημεία της πόλης για τον υπολογισμό του χρόνου διέλευσης οχημάτων. Η συλλογή των δεδομένων αυτών πραγματοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και τα δεδομένα αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο στο λογισμικό διαχείρισης κυκλοφοριακών δεδομένων. Ο υπολογισμός του χρόνου διέλευσης των οχημάτων πραγματοποιείται με τη χρήση των απαραίτητων αλγορίθμων που καθιστούν εφικτή τη βραχυπρόθεσμη πρόβλεψη των κυκλοφοριακών δεδομένων.
Το κυκλοφοριακό μοντέλο παρέχει δυνατότητες επανεκτίμησης των κυκλοφοριακών συνθηκών, σε περίπτωση που ένας χειριστής εισάγει κάποιο συμβάν στο δίκτυο. Τέλος, οι πληροφορίες με τους χρόνους διέλευσης των οχημάτων δύναται να προβάλλονται προς ενημέρωση των δημοτών σε πινακίδες, σε mobile εφαρμογές και στην ιστοσελίδα του Δήμου.
Η Δημόσια Διαβούλευση θα διαρκέσει έως και την Τετάρτη 25 Μαϊου 2022 και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν γραπτώς τα σχόλια τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση smartota@mindigital.gr. (δείτε εδώ).
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ