Αυστηροποίηση των ποινών για συγκεκριμένες παραβάσεις και απενεχοποίηση του οχήματος είναι οι δύο βασικές μεγάλες αλλαγές που θα δούμε στον νέο ΚΟΚ.
Στην τελική ευθεία φαίνεται ότι βρίσκεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος θα σηματοδοτήσει για πρώτη φορά μετά το 2008 μεγάλες αλλαγές στους κανόνες που διέπουν τη ζωή των οδηγών.
Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο νέος ΚΟΚ θα παρουσιαστεί μέσα στο επόμενο τρίμηνο, ενώ αναμένεται να προβλέπει αυστηρότερες ποινές για όσους υποπίπτουν σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, την ίδια ώρα που θα απενοχοποιείται το όχημα.
BUY NOW
Η αυστηροποίηση των ποινών θα αφορά πραβάσεις που συνδέεονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων των εξής:
- η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- η υπερβολική ταχύτητα
- η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- η αντικανονική προσπέραση
Παράλληλα, για κάποιες παραβάσεις εξετάζεται η απενεχοποίηση του οχήματος, ήτοι δεν θα συνοδεύονται με αφαίρεση πινακίδων, ώστε μια απερισκεψία ενός οδηγού να μην… δένει τα χέρια των υπόλοιπων μελών της οικογένειάς του.
Τέλος το σβήσιμο των κλήσεων
Στόχος, επίσης, της κυβέρνησης είναι να δοθεί τέλος στην ατιμωρησία που απολαμβάνουν πολλοί οδηγοί, οι οποίοι καταφέρνουν να «σβήσουν» τις κλήσεις. Το συγκεκριμένο φαινόμενο θα καταπολεμηθεί μέσω της συγκρότηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Ειδικότερα:
- Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
- Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
- Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
- Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
- Άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
Τέλος, θα συγκροτηθεί και ένα Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας που θα συλλέγει τα χρήματα από τα πρόστιμα, τα οποία στη συνέχεια θα χορηγούνται στους δήμους αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας.