Αλλάζουν τα διπλώματα οδήγησης -Τι νέο έρχεται, τι θα αναγράφεται

elliniko diploma odigisis

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στα διπλώματα οδήγησης αλλά και στη διαδικασία έκδοσής τους σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο και την καταπολέμηση των τροχαίων παραβάσεων.

Η Κομισιόν βρίσκεται σε διαδικασία αναθεώρησης των διπλωμάτων οδήγησης στις χώρες της Ε.Ε. στοχεύοντας στη δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος αξιολόγησης αλλά και ποινών-κυρώσεων που θα ισχύει για όλα τα κράτη-μέλη της. Η εφαρμογή των αλλαγών αναμένεται να ξεκινήσει από τη φετινή χρονιά χωρίς ωστόσο να έχει δοθεί μέχρι τώρα ένα πιο σαφές χρονοδιάγραμμα.

Η Ε.Ε. επιθυμεί ενιαία πολιτική στην εφαρμογή ποινών και κυρώσεων που έχουν να κάνουν με τον ΚΟΚ, με κοινή αναγνώρισή τους από όλα τα κράτη μέλη. Αυτό βέβαια προϋποθέτει αλλαγές και «ομογενοποίηση», μεταξύ άλλων, στα όρια κατανάλωσης αλκοόλ και στους βαθμούς ποινής που μπορεί να δεχτεί ένας οδηγός, αλλά και ένα κεντρικό σύστημα καταγραφής δεδομένων για όλους τους οδηγούς της Ε.Ε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί θα καταγράφονται και θα αποθηκεύονται τα δεδομένα για το δίπλωμα κάθε οδηγού ξεχωριστά, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στις αρχές κάθε χώρας. Αυτό θα διευκολύνει τους ελέγχους από τις αστυνομικές αρχές και θα κάνει πιο εύκολη την άμεση επιβολή κυρώσεων αφού άμεση θα είναι και η διασταύρωση των στοιχείων του οδηγού.

Για να επιτευχθεί το παραπάνω, στη νέα και τέταρτη κατά σειρά οδηγία της Ε.Ε. έχει προβλεφθεί και η ψηφιοποίηση της άδειας οδήγησης με κοινή εφαρμογή για smartphone που θα χρησιμοποιείται από όλα τα κράτη μέλη.

Η ψηφιοποίηση του διπλώματος οδήγησης προβλέπει αλλαγές και στο ίδιο το φυσικό δίπλωμα ώστε οι αρχές να μπορούν να διασταυρώσουν εύκολα και γρήγορα τα στοιχεία του οδηγού στην περίπτωση που δεν υπάρχει smartphone ή αυτό δεν λειτουργεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να γίνει το παραπάνω εφικτό η Κομισιόν εξετάζει την εφαρμογή κώδικα ταχείας απόκρισης (QR Code) σε μια από τις δύο επιφάνειες του πλαστικού διπλώματος για το γρήγορο σκανάρισμά του. Αν τελικά εγκριθεί το συγκεκριμένο μέτρο, τότε οι οδηγοί σε όλη την Ε.Ε. θα υποχρεωθούν να ανανεώσουν το φυσικό τους δίπλωμα στο μέλλον και προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό το σχετικό χρονοδιάγραμμα.

Σημαντική αλλαγή που αφορά και την πλειοψηφία των οδηγών της Ε.E. είναι αυτές που θα γίνουν για το δίπλωμα αυτοκινήτου (κατηγορία B), το οποίο αναμένεται να αναβαθμιστεί και να δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους του να οδηγούν οχήματα με βάρος έως και 4,25 τόνους από 3,5 τόνους που βρίσκεται σήμερα.

Ο λόγος για την παραπάνω αλλαγή έχει να κάνει με τη διευκόλυνση όσων θέλουν να οδηγούν αυτοκινούμενο τροχόσπιτο αφού τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα αυτού του τύπου υπερβαίνουν πλέον το βάρος των 3,5 τόνων και έτσι γίνονται απαγορευτικά για τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού.

Επόμενη μεγάλη αλλαγή είναι η δυνατότητα οδήγησης δικύκλου έως και 125 κ.εκ. με το δίπλωμα του αυτοκινήτου σε επίπεδο Ε.Ε. και όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο. Έτσι θα μπορεί πλέον ένας αναβάτης μοτοσικλέτας 125 κ.εκ. να περνά και σε μια γειτονική χώρα χωρίς να έχει προβλήματα με το νόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλαγές έρχονται και για τις επαγγελματικές κατηγορίες διπλώματος με την Κομισιόν να εξετάζει το ενδεχόμενο να χαμηλώσει το ηλικιακό όριο για τους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών (κατηγορίες C και D) στα 18 έτη. Σε κάποιες χώρες της Ε.Ε. το όριο βρίσκεται ήδη εκεί, ενώ σε άλλες είναι τα 21 έτη και ακόμη ψηλότερα για τους οδηγούς λεωφορείων. Με αυτό τον τρόπο η Κομισιόν θέλει να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα έλλειψης επαγγελματιών οδηγών που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις μεταφορές.

Με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση στις μετακινήσεις των κατοίκων της Ε.Έ. οι Βρυξέλλες επιθυμούν να προωθήσουν και τη δυνατότητα για τους υποψήφιους οδηγούς να ολοκληρώνουν το θεωρητικό και το πρακτικό σκέλος των εξετάσεών τους σε διαφορετικά κράτη μέλη.

Στο τραπέζι έχει πέσει επίσης και η πρόταση για υποχρεωτική ολοκλήρωση της θεωρίας πριν ο υποψήφιος ξεκινήσει το πρακτικό σκέλος, αλλά και τη δυνατότητα να διεξάγεται μέρος της πρακτικής εκπαίδευσης σε προσομοιωτή (simulator). Επίσης η Κομισιόν αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να προσθέσει μία ακόμη υποχρεωτική εξέταση για τους νέους οδηγούς που θα πραγματοποιείται δώδεκα μήνες αφού έχουν πάρει το δίπλωμά τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ