Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας -Γιατί θα χάνεις το δίπλωμα ακόμα και στα 60 χλμ./ώρα

Μειώνονται τα όρια ταχύτητας εντός των ευρωπαϊκών πόλεων, για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Ποια πόλη προστίθεται στη λίστα των 30 χλμ./ώρα.
Σε μείωση υποβάλλονται τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης, στο πλαίσιο της προσπάθειας να μειωθούν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα.
Μια αντιστοίχη πρωτοβουλία θα εφαρμοστεί και στη χώρα μας, με την επικείμενη εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το παράδειγμα το έχει δώσει ήδη, με εντυπωσιακά αποτελέσματα, η Μπολόνια, με τα στοιχεία του 2024 (του πρώτου έτους που εφαρμόστηκε το ψαλίδισμα του ορίου) να δείχνουν μείωση κατά 49% σε σύγκριση με το 2023.
BUY NOW

Τον δρόμο που χάραξε η Μπολόνια θα ακολουθήσει και η Παβία στην περιφέρεια της Λομβαρδίας, εφαρμόζοντας όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα στους περισσότερους δρόμους της πόλης.
Το μέτρο έχει ως στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια και να μειώσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που σχετίζεται με τη χρήση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Την ανακοίνωση για την υιοθέτηση του μέτρου έκαναν ο δήμαρχος, Michele Lissia, και η αντιδήμαρχος και υπεύθυνη για την κινητικότητα, Alice Moggi.
Προτού τεθεί σε ισχύ το μέτρο θα πρέπει να γίνει ακριβής προσδιορισμός των δρόμων, ενώ θα ξεκινήσει και μια εκτενής εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών, εξηγώντας τους λόγους του μέτρου και τον τρόπο εφαρμογής του.
«Μέχρι το καλοκαίρι θα εγκρίνουμε τις κατευθυντήριες γραμμές. Στη συνέχεια, σταδιακά, θα καθορίσουμε τους δρόμους όπου η ταχύτητα δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 30 χλμ/ώρα. Δεν θέλουμε να κηρύξουμε πόλεμο στα αυτοκίνητα, αλλά στην Παβία πρέπει να υπάρχει χώρος για όλους», ανέφερε η Alice Moggi.

Υπενθυμίζεται ότι στην Μπολόνια, μετά την εφαρμογή του μέτρου των 30 χλμ/ώρα, σημειώθηκε μείωση 13% στα τροχαία ατυχήματα. Επιπλέον, υπήρξε μείωση στους τραυματισμούς (-11%) και στους θανάτους από τροχαία (-49%). Αυτά τα στοιχεία αφορούν το 2024, τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου.
Παράλληλα, η κοινή χρήση των αυτοκινήτων (car sharing) κατέγραψε μέσα στο 2024 αύξηση 44% και η χρήση ποδηλάτων 10%, ενώ οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο μειώθηκαν κατά 5% που μεταφράζεται σε 11.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα στους δρόμους της πόλης. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί κατά 29% η συγκέντρωση διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) στο κέντρο της πόλης.