Το Alpine A5 θα προστεθεί στο «ονειρικό γκαράζ» της γαλλικής εταιρείας σε τρία χρόνια, αποτελώντας την σπορ έκδοση επιδόσεων και 218 ίππων του νέου ηλεκτρικού Renault 5.
Πέραν της αυξημένης ηλεκτρικής ισχύος, το μικρό «πυραυλάκι» πόλης της Alpine θα είναι και στην εμφάνιση πολύ πιο δυναμικό - με πιο ογκώδεις προφυλακτήρες, πτέρυγες και αεροδυναμικές λεπτομέρειες. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Douai.
Είναι ένα από τα τρία αυτοκίνητα που θα σηματοδοτήσουν τα προσεχή χρόνια το πέρασμα της Alpine στην ηλεκτροκίνηση, μαζί με ένα συμπαγές σπορ και ένα SUV. Με αυτό τον τρόπο ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, στοχεύει στο μετασχηματισμό της Alpine -του σπορ βραχίονα του ομίλου- σε premium εταιρεία μαζικότερης παραγωγής.
BUY NOW
Το «ονειρικό γκαράζ» της Alpine αποτελείται, προς το παρόν, από τα τρία παραπάνω ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς η γαλλική εταιρεία θα κατασκευάζει μόνο EV από το 2025. Το συμπαγές σπορ αυτοκίνητο θα αντικαταστήσει την Α110 και εξελίσσεται σε συνεργασία με τη Lotus για το 2026. Το Corssover/SUV (με τον κωδικό DZ110 προς το παρόν) θα ξεκινήσει να παράγεται το 2025, όπως και το citycar A5, επίσης στο Douai.
Ο διευθυντής σχεδιασμού της Alpine, Antony Villain, τόνισε: «Η προσέγγισή μας είναι να χρησιμοποιούμε κοινές πλατφόρμες με τη Renault, αλλά όχι με τη φιλοσοφία των κοινών μοντέλων. Θα δημιουργήσουμε ένα μοντέλο αποκλειστικά της Alpine, χωρίς να υποκύπτουμε στη νοσταγλία».
Αυτό σημαίνει ότι το Alpiνe A5 θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B EV του Renault 5, αλλά ο σχεδιασμός του θα διαφοροποιείται - θα είναι αποκλειστικά της Alpine. Κατά συνέπεια, θα ανασχεδιαστούν πλήρως οι προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα, η μάσκα και οι πλευρές του.
Ένα πρώτο επίσημο σχέδιο της σιλουέτας του αποκαλύψθηκε από την Alpine πέρσι, μαζί με τα σχέδια των άλλων δύο ηλεκτρικών της μοντέλων. Σε αυτό, το Alpine A5 έχει τετραπλούς προβολείς στο ρύγχος, σαν την Α110, ενώ προστίθενται και επιπλέον προβολείς που παραπέμπουν στο παρελθόν της Alpine στα ράλι.
Από τεχνικής πλευράς, η ανάρτηση θα αναθεωρηθεί πλήρως από τους μηχανικούς της γαλλικής εταιρείας για πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά σε σχέση με το R5. Ο ηλεκτροκινητήρας των 218 ίππων (160 kW) και των 300 Nm ροπής θα μεταφερθεί αυτούσιος από το Megane E-Tech Electric - κι έτσι το Α5 θα έχει ακριβώς την ισχύ που είχε το θερμικό Clio RS Trophy με τον τετρακύλινδρο 1.6 Turbo βενζίνης.
Όσο για τη μπαταρία, που θα κατασκευάζεται από την κινεζο-ιαπωνική Envision AESC και θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Douai, θα έχει χωρητικότητα 52 kWh και σύσταση νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου.
Δεδομένου ότι η Renault προγραμματίζει την παρουσίαση και εμπορική διάθεση του νέου ηλεκτρικού R5 στο δεύτερο μισό του 2024, το Alpine A5 θα κάνει το εμπορικό του ντεμπούτο μέσα στο 2025. Θα έρθει αντιμέτωπο με το Peugeot 208 PSE, αντίστοιχου μεγέθους και απόδοσης άνω των 200 ίππων.