Alpine Alpenglow Hy4: Πρεμιέρα για το γαλλικό supercar υδρογόνου

Alpine Alpenglow Hy4

Η Alpine αποκάλυψε την τελική μορφή του Alpenglow Hy4, του σπορ αυτοκινήτου που καίει υδρογόνο απευθείας στους κυλίνδρους του κινητήρα 2.0 λίτρων και φτάνει σε απόδοση μέχρι και τους 335 ίππους.

Ως πρωτότυπο, το Alpenglow είχε κάνει την εμφάνισή του πριν από δύο χρόνια. Τώρα, με την παρουσίαση της τελικής εκδοχής του -στο πλαίσιο του αγώνα του WEC στο Spa του Βελγίου- η Alpine και ο όμιλος Renault επιδεικνύουν την πρόοδό τους στην τεχνολογία της χρήσης του υδρογόνου απευθείας στους θαλάμους καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, το Alpineglow Hy4 αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζεται η συγκεκριμένη τεχνολογία του υδρογόνου, προκειμένου στη συνέχεια να περάσει όχι μόνο στα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά και στα αγωνιστικά.

To εκθαμβωτικό γαλλικό supercar διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων. Το σύστημα ψεκασμού στέλνει το υδρογόνο στους θαλάμους καύσης με πίεση 40 bar, αντλώντας το από τρεις δεξαμενές χωρητικότητας 2,1 κιλών υδρογόνου η καθεμία. Μαζί με τη διοχέτευση του υδρογόνου γίνεται ψεκασμός και νερού, προκειμένου να περιορίζονται έτσι οι εκπομπές μονοξειδίου του αζώτου (NOx).

Ο κινητήρας μπορεί να φτάσει τις 7.000 σ.α.λ. και τους 335 ίππους. Η μετάδοση στους πίσω τροχούς γίνεται μέσω σειριακού κιβωτίου, ενώ για χωροταξικούς λόγους του συστήματος υδρογόνου χρειάστηκε να τροποποιηθεί αρκετά ο σχεδιασμός του πρωτοτύπου του 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλέον το Alpineglow Hy4 είναι ρυθμισμένο πιο ψηλά από το έδαφος, και τα δοχεία υδρογόνου είναι τοποθετημένα στις πλευρές του - δίπλα από το κόκπιτ των δύο επιβατών. Επίσης, έχει τροποποιηθεί και το roll-cage, για να μπορεί να φιλοξενήσει και δεύτερο επιβάτη.

Η Alpine και ο όμιλος Renault έχουν ήδη προχωρήσει στο επόμενο βήμα της υδρογονοκίνησης, μετά από το supercar αυτό. Τώρα εξελίσσουν τον καινούριο V6 κινητήρα καύσης υδρογόνου, τον οποίον θα τοποθετήσουν στο Alpineglow Hy4 στο τέλος της χρονιάς.

Το εξακύλινδρο αυτό μοτέρ καύσης υδρογόνου, εν συνεχεία, προορίζεται για το αγωνιστικό πρωτότυπο της Alpine στις 24 Ώρες του LaMans του 2027, καθώς εκείνη θα είναι η πρώτη χρονιά που θα επιτραπεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) η τεχνολογία της υδρογονοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, η εξέλιξη της τελευταίας μέσω των κορυφαίων βαθμίδων του παγκόσμιου motorsport θα επιτρέψει τη διοχέτευσή της και στα μελλοντικά αυτοκίνητα παραγωγής του ομίλου Renault.

«Στο πλαίσιο της ενεργής μας συμμετοχής στον εκδημενισμό του διοξειδίου του άνθρακα στο motorsport, θεωρούμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου μια εξαιρετικά υποσχόμενη λύση» είπε ο Bruno Famin, αντιπρόεδρος της Alpine Motorsports.

«Γνωρίζουμε ότι το υδρογόνο θα είναι ένα κομβικό βήμα για την απο-ανθρακοποίηση των αυτοκινήτων αντοχής της νέας γενιάς, και μπορεί να ισχύσει αυτό και για τα αυτοκίνητα της Formula 1, ειδικά αν γίνει η μετάβαση στην αποθήκευση υγρού υδρογόνου για πιο συμπαγή χωροταξία και υψηλότερη απόδοση», συνέχισε ο Γάλλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη Formula 1 η χρήση του υδρογόνου θα είναι μια ευεργετική λύση, διότι θεωρητικά μπορεί να επαναφέρει τους πολύκύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης στο σπορ, οι οποίοι θα έχουν τον ήχο και την αίσθηση των παλιών V10 και V8 -πριν το πέρασμα στους υβριδικούς V6 το 2014- εκπέμποντας μόνο νερό και NOx.

Όμως, η περιβαλλοντική καθαρότητα της τεχνολογίας αυτής εξαρτάται από τη μέθοδο παραγωγής του υδρογόνου. Προς το παρόν, το αποκαλούμενο «γκρι» και «μπλε» υδρογόνο παράγονται με τη χρήση φυσικού αερίου, που φυσικά εκπέμπει CO2, ενώ το «πράσινο» υδρογόνο παράγεται από την ηλεκτρόλυση του νερού με ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και συνεπώς η παραγωγή του δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα.

Η παραγωγή του «πράσινου» υδρογόνου δεν αναμένεται να προχωρήσει σε μεγάλη κλίμακα πριν το πέρασμα στη δεκαετία του 2030. Μέχρι τότε, θα χρησιμοποιείται μόνο το ρυπογόνο, στην παραγωγή του, «γκρι» και «μπλε» υδρογόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα παραμείνουν μια λύση πολυτελείας. Μέχρι τότε, η αλματώδης πρόοδος της τεχνολογίας των μπαταριών μπορεί να κάνει την ηλεκτροκίνηση προτιμότερη λύση από το υδρογόνο, όμως είναι αναμφίβολα ευεργετικό ότι εξελίσσονται παράλληλα και οι δύο τεχνολογίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ