Σωστά διαβάσατε. Η ιταλική εταιρεία ερευνά τη χρήση του υδρογόνου για να κρατήσει στη ζωή τους πολυκύλινδρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που αποτελούν το σύμβολο της ένδοξης ιστορίας της.
Το σύστημα κίνησης με υδρογόνο που έχει καταθέσει -για την κατοχύρωση της πατέντας- η εταιρεία του Μαρανέλο περιλαμβάνει εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με υπερσυμπιεστή και υβριδική υποστήριξη.
Η τεχνολογία περιλαμβάνει την καύση του υδρογόνου απευθείες στους κυλίνδρους του θερμικού κινητήρα. Αυτός βρίσκεται, κλασσικά, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και συμπληρώνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, που επιτρέπει έτσι την τετρακίνηση για όποιο αυτοκίνητο επιλεχθεί η συγκεκριμένη πατέντα.
BUY NOW
Ο θερμικός κινητήρας είναι εν σειρά και τοποθετημένος ανάποδα (όπως συνέβαινε σε παλιά μαχητικά αεροσκάφη του β' π.π.), με σκοπό να διευκολύνει την τοποθέτηση του ανασχεδιασμένου κιβωτίου ταχυτήτων, και με τις συμπαγέστερες διαστάσεις του να επιτρέπει καλύτερη αεροδυναμική εκμετάλλευση του αμαξώματος.
Η πατέντα των Ιταλών, που υπογράφει ο μηχανολόγος Fabrizio Favaretto, περιλαμβάνει διάφορες προτάσεις για το Turbo. Μία από αυτές είναι υιοθετημένη από τη Formula 1, και περιλβάνει την ομοαξονική τοποθέτηση του υπερσυμπιεστή με τον ηλεκτροκινητήρα MGU-H που αντλεί την ενέργειά του από τη θερμότητα των καυσαερίων.
Η Ferrari δεν είναι η πρώτη εταιρεία κατασκευής supercars που ερευνά την τεχνολογία της καύσης υδρογόνου απευθείας στους κυλίνδρους του κλασσικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ίδιο κάνουν και οι Γερμανοί, για λογαριασμό κυρίως της Lamborghini, ενώ στην τεχνολογία αυτή έχει επενδύσει βαρέως τα τελευταία χρόνια και η Toyota.
Ο φάκελος με τις πατέντες που κατέθεσε για κατοχύρωση η Ferrari περιλαμβάνει πολλές αντισυμβατικές ιδέες για το μηχανολογικό μέλλον των αυτοκινήτων της. Παρότι υπήρξαν αντιδράσεις για τις ιδέες αυτές, και χαρακτηρισμοί περί “ιεροσυλίας”, ο Favaretto τόνισε τη σημασία της καινοτομίας προκειμένου η Ferrari να παραμείνει στην τεχνολογική αιχμή της αυτοκίνησης.