Η ανακάλυψη που θα σώσει τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα -Τι βρήκαν οι επιστήμονες

kinisi-ellada-11

Το διοξείδιο του άνθρακα είναι ο βασικός «υπεύθυνος» για την κλιματική αλλαγή, ωστόσο μια ερευνητική ομάδα από δύο πανεπιστήμια της Ιαπωνίας ανακάλυψε έναν πολλά υποσχόμενο τρόπο επεξεργασίας του, που θα μπορούσε να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι επιστήμονες εξερευνούν εδώ και καιρό τρόπους μετατροπής του CO₂ σε χρήσιμες χημικές ενώσεις. Ένα από τα πιο υποσχόμενα αέρια που προκύπτουν από τη διάσπαση του διοξειδίου είναι το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), το οποίο αποτελεί βασικό «πρόδρομο» για τη δημιουργία συνθετικών καυσίμων.

Οι υπάρχουσες τεχνικές μετατροπής του διοξειδίου σε μονοξείδιο του άνθρακα (CO) παρουσιάζουν προβλήματα όπως το υψηλό κόστος, η αστάθεια, η χαμηλή απόδοση και η μακρά διάρκεια επεξεργασίας, η οποία διαρκεί περίπου 24 ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
synthetika-1

Όμως τώρα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tohoku, το Πανεπιστήμιο Hokkaido και την εταιρεία AZUL Energy βελτίωσαν τη διαδικασία αυτή, μειώνοντας τον χρόνο επεξεργασίας από 24 ώρες σε μόλις 15 λεπτά.

Οι ερευνητές επινόησαν μια έξυπνη και απλοποιημένη μέθοδο χρησιμοποιώντας εύκολα προσβάσιμες και οικονομικές φθαλοκυανίνες -οργανικές ενώσεις που χρησιμοποιούνται ως χρωστικές ουσίες. Μεταξύ των υλικών που δοκιμάστηκαν, η φθαλοκυανίνη κοβαλτίου (CoPc) έδειξε την καλύτερη απόδοση στη μετατροπή του CO₂ σε CO.

synthetika-2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο βασικός ρόλος του μονοξειδίου του άνθρακα στα καύσιμα είναι ως «μεσάζοντας» σε μείγματα αερίων όπως το συνθετικό αέριο (syngas), το οποίο μπορεί να μετατραπεί σε ασφαλέστερα και πιο εύχρηστα καύσιμα. Η νέα μέθοδος μετατροπής έδειξε μακροχρόνια σταθερότητα, διατηρώντας σταθερή απόδοση για 144 ώρες υπό πυκνότητα ρεύματος 150 mA/cm².

«Η μετατροπή του CO₂ σε CO είναι ένα φλέγον ζήτημα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αλλά οι συμβατικές τεχνικές είχαν σημαντικά μειονεκτήματα που θέλαμε να ξεπεράσουμε», δήλωσε ο Liu Tengyi, μέλος της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Tohoku.

synthetika-3

Τα συνθετικά καύσιμα αποτελούν ίσως μία λύση που θα μπορούσε να παρατείνει την ύπαρξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η παραγωγή των οποίων θα διακοπεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035.

Αυτή η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να φέρει μεγάλες αλλαγές στον τομέα της αυτοκίνησης, καθώς μειώνει το κόστος αλλά και τον χρόνο που είναι απαραίτητος για τη μετατροπή του διοξειδίου του άνθρακα σε μονοξείδιο, επομένως θα μπορούσε να γίνει πιο φθηνή και βιώσιμη η παραγωγή συνθετικών καυσίμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ