Αναζητείται συμβιβασμός Κίνας-Ευρώπης για τις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Εργοστάσιο Ευρώπη

Η επικείμενη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλλει (υπέρογκους) δασμούς στα EV που προέρχονται από την Κίνα, κάνει τους ηγέτες της ασιατικής χώρας να αναζητούν την προσέγγιση με τους Ευρωπαίους αξιωματούχους.

Στις 5 Ιουνίου η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να παρουσιάσει το πρώτο της προσχέδιο σχετικά με τους δασμούς που θα επιβάλλονται στα κινεζικά αυτοκίνητα που θα εισάγονται στην ήπειρό μας στο εγγύς μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δασμοί αυτοί έρχονται μετά από διεξοδική έρευνα της Ε.Ε. για τον τρόπο με τον οποίο η κινεζική κυβέρνηση ενθαρρύνει και υποστηρίζει τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας. Τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο προσχέδιο της Ε.Ε. θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προέρχονται από την Κίνα.

Αυτό, με τη σειρά του, θα μειώσει τις πωλήσεις των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη. Προκειμένου να προλάβει αυτό το 'ντόμινο', λοιπόν, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το Πεκίνο πρόκειται σύντομα να μπει σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Σε περίπτωση, συνεχίζει το Reuters, που η Ε.Ε. επιβάλλει επιπλέον δασμούς σε ποσοτό 9-26% από τον Ιούλιο, σε συνδυασμό με την αναδρομική ισχύ των δασμών αυτών για το τελευταίο τρίμηνο, η ζημία που θα υποστούν οι κινεζικές εταιρείες που εξάγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη μπορεί να είναι ανυπολόγιστη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα είναι ότι το επικείμενο μέτρο επιπλέον φορολόγησης των κινεζικών EV δεν δείχνει να ωφελεί κανέναν: σίγουρα όχι τους αγοραστές αυτοκινήτου, σίγουρα όχι τις κινεζικές εταιρείες που θέλουν να κερδίζουν στην Ευρώπη τα περιθώρια κέρδους από κάθε EV που δεν τους επιτρέπει ο λυσσαλέος ανταγωνισμός στη χώρα τους, και σίγουρα όχι και τους Γερμανούς κατασκευαστές.

Οι γερμανικές εταιρείες έχουν στενές σχέσεις συνεργασίας με πολλούς κινεζικούς κολοσσούς της αυτοκίνησης, με τη συνεργασία των οποίων κατασκευάζουν πλέον αναρίθμητα αυτοκίνητα (ηλεκτρικά και μη) για την ιδιαίτερα σημαντική για εκείνες κινεζική αγορά.

Η επιβολή μεγαλύτερων -ή και εξαντλητικών- δασμών από την Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες, οδηγεί την Κίνα σε απειλή ότι θα αυξήσει και εκείνη σε 25% τη φορολόγηση των εισαγωγών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στη χώρα της. Αντίθετα, αν υπάρξει συμβιβασμός με την Ε.Ε., η Κίνα φέρεται διατεθειμένη να μειώσει τους δασμούς από 15% που είναι σήμερα, σε 10%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το επιχειρηματικό σήριαλ, με σκληρές διαπραγματεύσεις, θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στο μελλοντικό χάρτη της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ