Αντέχει τον καύσωνα ο κλιματισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων -Με τι κόστος;

Air condition 3

Η δοκιμασία ενός Tesla Model Y σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας αποκαλύπτει τις απώλειες ενέργειας που παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε συνθήκες ακραίας ζέστης.

Η απόδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον καύσωνα είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πέραν των απωλειών που έχει η μπαταρία στην ακραία ζέστη, υπάρχει και εκείνη που σχετίζεται με τη συχνότερη και ισχυρότερη χρήση των συστημάτων κλιματισμού της καμπίνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ανεξάρτητος γερμανικός φορέας ADAC, για το σκοπό αυτό, μελέτησε τη λειτουργία ενός Tesla Model Y σε συνθήκες ακραίας ζέστης για να διαπιστωθεί αν το σύστημα κλιματισμού του μπορεί να ανταποκριθεί στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού.

Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται ακόμα στην αρχή του εξελικτικού τους δρόμου, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για αυτά. Έτσι, ο ADAC ανέπτυξε ένα εργαλείο για την ενδελεχή ανάλυση των οχημάτων μηδενικών εκπομπών σε ακραίες καιρικές συνθήκες - ακόμα και σε συνθήκες που μάλλον δεν θα βιώσουμε ποτέ.

Εγκαινιάζοντας το εργαλείο αυτό, ο γερμανικός φορέας επέλεξε το πλέον ευπώλητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του πλανήτη: το Tesla Model Y. Το συμπαγέστερο crossover της Tesla παρέμεινε εν λειτουργία για οκτώ ολόκληρες ώρες, με επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας στο 60% και με το αυτόματο κλιματιστικό ρυθμισμένο σε θερμοκρασία 20º Κελσίου.

Υπό αυτές τις συνθήκες, για τις οκτώ ώρες αυτές το Model Y υποβαλλόταν στην έντονη θερμότητα που εξέπεμπαν υπεριώδεις λάμπες, οι οποίες μάλιστα μετέβαλλαν τις μοίρες της γωνίας του φωτός για να προσομοιώνουν την επίδραση των ακτίνων του ήλιου - φτάνοντας σε θερμοκρασία έως 35º Κελσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ADAC επιβεβαίωσε ότι τα πλαστικά του ταμπλό του Model Y θερμάνθηκαν τόσο πολύ που η θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα άγγιξε έως και τους 54,6º Κελσίου. Ακόμα και το παρμπρίζ έφτασε τους 60º, με αποτέλεσμα το σύστημα κλιματισμού να πρέπει να κάνει «υπερωρίες» για να κρατήσει τη θερμοκρασία της καμπίνας σταθερή στους 25º Κελσίου, τόσο στο ύψος του κεφαλιού όσο και στην περιοχή των ποδιών.

Η ανάλυση έδειξε ότι το σύστημα κλιματισμού του Tesla Model Y είναι ένα από τα πιο ισχυρά αλλά και τα πιο αποδοτικά, καθώς απαιτεί συνεχή ισχύ 1,5 kW, αυξάνοντας ή μειώνοντας ελαφρώς όταν ανοίγουν ή κλείνουν οι πόρτες ή με τις κινήσεις του ήλιου. Στο τέλος της δοκιμής, η κατανάλωση ενέργειας του συστήματος κλιματισμού αυξήθηκε στις 12 kWh, που σήμαινε απώλεια 16% της ενέργειας που περιέχεται στη μπαταρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν μεταφράσουμε τον αριθμό αυτό σε αυτονομία ηλεκτρικής κίνησης, η παραμονή σε μποτιλιάρισμα με το κλιματιστικό στους 20º Κελσίου διαρκώς στερεί οκτώ χιλιόμετρα ανά ώρα, συνεπώς σε χρονικό διάστημα 8 ωρών σε αυτές τις συνθήκες χάνονται 64 χιλιόμετρα αυτονομίας, συνολικά.

Η ADAC επισημαίνει ότι αν η δοκιμή αυτή γινόταν με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η επιπλέον κατανάλωση καυσίμου για τη διαρκή ψύξης της καμπίνας θα ήταν της τάξης του 1,5 λίτρου. Και φυσικά θα εξέπεμπε και περισσότερα καυσαέρια.

Ο Ντίνο Σιλβέστρο, επικεφαλής Δοκιμών Οχημάτων στο Τεχνικό Κέντρο της ADAC, εξηγεί ότι «αυτή η εργαστηριακή δοκιμή επιτρέπει στις εταιρείες να αξιολογούν την κατανάλωση καυσίμου και την αποδοτικότητα, την αυτονομία, καθώς και την απόδοση της φόρτισης, για να αποκτήσουν πιο συγκεκριμένα δεδομένα σε ειδικά ή ακραία σενάρια, τόσο σε τυποποιημένους κύκλους δοκιμών όσο και σε πραγματικές διαδρομές οδήγησης».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ